וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לך ניסיון? כך תמצא עבודה בכל זאת

מערכת פורבס

6.11.2013 / 9:38

סיימתם תואר ואתם רוצים להתחיל לעבוד? רוצים לשנות תחום עיסוק אך אין לכם ניסיון? עדיין יש סיכוי - נצלו את מה שיש לכם: קשרים, ניסיון מהלימודים ואפילו התנדבות

זהו סיפור לא פשוט לבוגרי תואר ראשון למצוא עבודה בימים אלה - והעובדה שהם חסרי ניסיון מקצועי עושה את זה למסובך עוד יותר. תמצאו את עצמכם שואלים "איך אצבור ניסיון מקצועי אם אני מקבל סירובים למשרות באופן שיטתי בשל העובדה שאין לי ניסיון?" שלושה מומחים לתחום הקריירה - לין טיילור, ד"ר קתרין ברוקס וניקול וויליאמס מציגות כמה רעיונות שיסייעו לכם לחמוק מה"מילכוד 22" הזה.

לאתר פורבס ישראל

התנדבו

LinkedIn מצאו שאחד מחמישה מנהלים המגייסים עובדים רואים בפעילות התנדבותית יתרון משמעותי כשהם שוקלים מועמדים לתפקיד. "בשביל הרבה מעסיקים, אלו היוזמה והרצון לפתח מיומנויות שעושים את ההבדל, אומרת וויליאמס "אחד השינויים הגדולים שחלו בתחום ההתנדבות הוא שעם אמצעים פיננסיים מוגבלים, הרבה ארגונים מצפים מהמתנדבים שלהם לתרום דווקא דרך המיומנויות והכישרון שלהם".

"רוב האנשים חושבים על התנדבות במושגים של תרומה לזולת, כמו חונכות של תלמידים או ביקור קשישים", מסבירה ברוקס. "אבל זה רק חלק מהתמונה. אם אתם רוצים ניסיון בראיית חשבון, נסו לראות אם ארגון ללא מטרות רווח יאפשר לכם להתנדב כחלק מצוות ראיית החשבון שלו. רוצים ללמוד שיווק? הציעו לארגון לנהל עבורו את חשבון הטוויטר, לכתוב את התוכן לברושורים שלו או להתקשר למשקיעים פוטנציאליים", היא מציעה.

מצאו התמחות או עבודה זמנית

התמחות היא לא רק לסטודנטים. בעידן שלנו התמחויות נחשבות כתחנה הראשונה בכניסה לתחום מקצועי, אומרת וויליאמס. "אתם צריכים לחשוב איך תהפכו את הניסיון הזה להזדמנות לייצור הכנסה, ויש שלושה חלקים למשוואה הזו: תשוקה, כישורים וקשרים". מצאו משהו שאתם באמת מתעניינים בו, ושהוא מאפשר לכם הזדמנות לפתח את הכישורים שלכם בשביל העבודה שאתם רוצים. נצלו גם את ההתמחות המקצועית ליצירת קשרים. "זה הכל האנשים שאתם פוגשים", וויליאמס אומרת. "אני מבטיחה לכם שרוב העבודות מגיעות דרך הקשרים שאתם מפתחים".

אל תפחיתי בחשיבות ההשכלה שרכשת

וויליאמס אומרת שאחד הנושאים שהיא רואה אצל בוגרי אוניברסיטה הוא שהם נוטים לזלזל בהישגים ובניסיון שלהם מתקופת הלימודים. גיוס כספים עבור פרויקט, פיתוח אסטרטגיה לרשת חברתית כדי להפיץ מידע על אירוע בקמפוס, כתיבה לעיתון האוניברסיטה או אפילו לקחת חלק בארגון אירוע הגמר של הלימודים, כל אלה יכולים להיחשב כניסיון מקצועי, היא אומרת. "ערכו רשימה של כל הפעילויות בהן הייתם מעורבים בימי האוניברסיטה שלכם. חשבו על כל המשימות שעמדתם בהן ותרגמו אותן לניסיון מקצועי". ברוקס מציעה לכם לנסות לחשוב על קורסים שדרשו יותר מקריאה, הקשבה להרצאות ומבחנים. "האם הייתם צריכים לבצע מחקר, לאסוף נתונים, לערוך סקרים, לכתוב עבודת תחקיר ארוכה, לערוך ניסויי מעבדה או להעביר פרזנטציה בפני הכיתה? אתם יכולים להוסיף את הניסיון שלכם מהלימודים בקורות החיים ממש כמו שאתם כותבים עבודה כניסיון מקצועי, עם נקודות בהן אתם מפרטים את הפעילויות שעשיתם או למדתם במהלך התואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נצלו את הרשתות החברתיות

טיילור מציעה להשתמש ברשתות חברתיות ובקבוצות ב-LInkedIn כדי להפיץ את הבשורה שאתם מחפשים עבודה. היא מציעה גם לעבור על לוחות קריירה ועל אתרים של סוכנויות גיוס והשמה המתמחות במציאת משרות זמניות. וויליאמס מסכימה ומוסיפה "גם אני חסידה של שימוש בLinkedIn כדי להתחבר לאנשים שלא ממש היה מתאפשר לכם להיתקל בהם בחיי היומיום. צרו פרופיל ופנו לאנשים שאתם מעריכים עם הצעת חברות אישית, אך מקצועית, כזו שתראה שערכתם מחקר עליהם ואתם רוצים להיות בקשר. השילוב בין עבודת מחקר על אדם או חברה לבין היוזמה והתעוזה, יוצרים דרך מצויינת להשיג עבודה".

הדגישו יוזמות שלכם

אילו פרויקטים או פעילויות לקחתם על עצמכם? עשיתם קצת כסף מהצד? כיסחתם את הדשא של השכנים בקיץ, הייתם בייביסיטר, העברתם שיעורים פרטיים, מכרתם פריטים בeBay בשביל חברים, עזרתם לידידים בתכנות המחשב שלהם או בתקלות טכניות, יצרתם כרטיסי ברכה אומנותיים משלכם, או תיקנתם את האוטו שלכם או של הוריכם? כל פעילויות מהסוג הזה הן דוגמא לפעילות יזמית. אפילו טוב יותר יהיה אם תבקשו המלצות מהאנשים שעזרתם להם, אומרת ברוקס.

צרו קשרים ככל האפשר

כשאין לכם ים של ניסיון להסתמך עליו, המפתח שלכם למציאת עבודה הוא בניית קשרים עם אנשים שיוכלו להעיד שאתם קורצתם מהחומר שהמעבידים מחפשים וששווה להם לקחת צ'אנס איתכם, אומרת וויליאמס. "אני מאמינה גדולה ביצירת קשרים עם אנשים מתוך ומסביב לחיי היומיום שלכם". נסו לפתח שיחות כשאתם מוציאים את הכלב לטיול, נוסעים באוטובוס או עומדים בתור בבית הקפה. זה יכול להתפתח לשיחה בה הם יספרו לכם איפה הם עובדים, ואתם תספרו איזו עבודה אתם מחפשים. "מי יודע למי הם מחוברים ואם יש להם איזו הזדמנות פז עבורכם?"

פנו אל המורים שלכם לעזרה

אם מעולם לא הייתה לכם משרה רצינית, ומעולם לא היה לכם בוס רציני - אל מי תוכלי לפנות כדי לקבל מכתב המלצה למשרה פוטנציאלית? אם היה פרופסור באוניברסיטה שפיתחתם איתו יחסים טובים או עשיתם עבורו עבודת מחקר, בררו איתו אם תוכלו להשתמש בו כממליץ בקורות החיים שלכם.

קחו על עצמכם תפקיד מנהיגותי

אם אתם חברים באיזושהי תנועה או ארגון, נסו לקחת על עצמכם תפקיד מנהיגותי, כמו להפיק אירוע או להיות חוד החנית של פרויקט עתידי. תפקידים מנהיגותיים נחשבים כחיוביים ביותר על-ידי מעסיקים, במיוחד אם החלק שלכם היה משמעותי, אומרת ברוקס.

לקריאה נוספת:

הבדלי דורות בעבודה? מנפצים את המיתוס
10 כישורים שיסייעו לכם למצוא עבודה
נימוסים והליכות: כך תתנהג במשרד

אלפי משרות מכל התחומים מחכות לכם ביד2 דרושים, היכנסו עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully