וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 34% ברווחי קרדיט סוויס

16.4.2014 / 9:15

הרווח הנקי עמד על 859 מיליון פרנק שוויצרי לעומת צפי אנליסטים ל-1.15 מיליארד פר"ש

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס דיווח הבוקר על צניחה של 34% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2014, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 859 מיליון פרנק שוויצרי לעומת צפי אנליסטים ל-1.15 מיליארד פר"ש.

הנהלת הבנק מסרה כי היא ממשיכה להתמקד בפתרון המחלוקות מול הרשויות בארה"ב.

חקירה של הסנאט בוושינגטון העלתה בחודשים האחרונים כי קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, השתמש ב"תכסיסים אפלוליים מעולם הריגול" במשך שנים רבות כדי לסייע לעשירי ארה"ב לחמוק מתשלום מיסים. נציגי הבנק נפגשו עם לקוחות במה שמתואר כ"מעליות סודיות" או בתחרויות גולף, גרסו מסמכים והעבירו דו"חות תקופתיים לבעלי חשבונות בתוך גליונות המגזין "ספורט אילוסטרייטד", והכל במאמץ להסתיר את חשבונות הלקוחות משלטונות המס האמריקאיים.

החקירה, שנוהלה ע"י ועדת המשנה הקבועה של הסנאט לחקירות, מצאה עוד, כי קרדיט סוויס סייע ללקוחות להקים חברות קש במקלטי מס מעבר לים כדי להימנע מתשלום מיסים והדריך אותם כיצד לבנות עסקאות במתכונת שתניב תשלומים בסכומים של פחות מ-10 אלפים דולר. (הבנקים חייבים לדווח לשלטונות המס על סכומים גבוהים יותר מרף זה).

חקירת עבירות המס נכנסת עתה לשנתה השביעית. ב-2008 וב-2009 שימש UBS , הבנק הגדול ביותר בשווייץ, מטרה לחקירת הוועדה. אז הצליחו החוקרים לחלץ מ-UBS שמות של כ-5000 בעלי חשבונות מארה"ב. הבנק הסכים לשלם לשלטונות בארה"ב 780 מיליון דולר , קנס על שיתוף הפעולה שלו עם לקוחותיו במאמצים לחמוק מתשלום מיסים. חשיפת לקוחות UBS איפשרה לשלטונות המס בארה"ב לגבות מהם שישה מיליארד דולר. אך חקירת קרדיט סוויס לא הצליחה לחזור על ההצלחה הדרמטית הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully