וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה מוכר את דלק אירופה לקרן בריטית

17.4.2014 / 10:37

קבוצת דלק חתמה על מזכר הבנות עם קרן TDR למכירת דלק אירופה. ביום חתימת ההסכם תשלם הקרן 90 מיליון אירו ובתום תקופה של שנה היא תשלם 90 מיליון אירו נוספים בתוספת 5% ריבית

יצחק תשובה ממשיך לממש נכסים. קבוצת דלק, בבעלותו של תשובה, הודיעה היום (ה') כי חתמה על מזכר הבנות מחייב עם קרן ההשקעות הבריטית TDR על מכירת חברת דלק אירופה תמורת 1.7 מיליארד שקל.

דלק אירופה, הפועלת במדינות בנלוקס וצרפת, מחזיקה בכ-1,300 תחנות דלק וחנויות נוחות.

לפי ההבנות שהושגו, ביום חתימת ההסכם ישלמו הרוכשים 90 מיליון אירו ובתום תקופה של שנה ישלמו 90 מיליון אירו נוספים בתוספת 5% ריבית כך שבתום שנה החברה תקבל 50% מהתמורה. כמו כן, 50% הנותרים יועמדו כהלוואה לרוכשים למשך 5 שנים ויישאו ריבית שנתית של 5% אשר ישולמו בסוף תקופת ההלוואה. כל המניות שימכרו יועמדו כבטוחה כנגד ההלוואה.

מאז תגלית "תמר" ב-2009, הוחלט בהנהלת קבוצת דלק להתמקד בתחום האנרגיה ולממש החזקות בתחומים אחרים: בין השאר מכרה הקבוצה את אחזקותיה בדלק US ובדלק רכב והיא רואה בנכסים אלו נכסים פיננסים.

בהתאם לאסטרטגיה זו, רק אתמול הודיעה קבוצת דלק כי היא מוכרת את השליטה בחברת הביטוח האמריקאית ריפבליק. החברה דיווחה כי חברת הבת דלק קפיטל חתמה על הסכם למכירת השליטה - 55% מהון המניות של ריפבליק, בתמורה לסך של כ-121 מיליון דולר.

מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד אמר בתגובה: "אסטרטגיה של החברה להתמקד בעיקר בתחום חיפושי הגז והנפט באה לידי ביטוי ביומיים האחרונים. אתמול חתמנו על הסכם למכירת 55% חברת הביטוח ריפבליק והיום אנחנו קרובים להשלמת עסקת מכירת דלק אירופה תמורת כ-355 מיליון אירו. יודגש כי לדלק אירופה חוב חיצוני של כ-365 מיליון אירו , כך ששוויי העסקה הינו 720 מיליון אירו. שתי העסקאות הללו יגדלו את קופת המזומנים של קבוצת דלק באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully