וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הסכם: במגזר הפרטי ישלמו 20% יותר למאבטחים

שי ניב

22.7.2014 / 12:22

יו"ר לשכת התאום של ארגוני המעסיקים הסתייג, אבל הגיע בסוף לבית ההסתדרות כדי לברך על ההסכם הקיבוצי החדש

חצי שנה אחרי שעובדי השמירה במגזר הציבורי זכו לתוספות שכר ולקרנות השתלמות, נחתם היום (ג') הסכם קיבוצי שיעניק תנאים דומים גם לעובדי השמירה במגזר הפרטי. ההסכם נחתם בין ההסתדרות הכללית בראשות אבי ניסנקורן, לארגון חברות השמירה בראשות פיני שיף. ההסכם ייכנס לתוקף רק לאחר חתימה על צו הרחבה מצידו של שר הכלכלה נפתלי בנט, שיעניק לו מעמד של חוק מחייב המחיל את ההסכם על כלל המעסיקים במגזר הפרטי.

על פי ההסכם, שכר המינימום לעובד שמירה ואבטחה יעמוד על 25.5 שקל לשעה, ו-4,743 שקל בחודש (למשרה מלאה). עובדים עם ותק של חודשיים ומעלה ייהנו גם מקרן השתלמות בשיעור 7.5% מהשכר שתשולם רטרואקטיבית מהיום הראשון להעסקתם. לראשונה גם רכיבים כמו שעות נוספות, עבודה בשבתות והחזרי נסיעות ייחשבו לשכר הקובע עבור ההפרשות לקרן הפנסיה. שיעור ההפרשה הכולל יעמוד על 21.83%, והוא יעלה באחוז נוסף החל מיולי 2015. בהתאם להסכמם המקביל במגזר הציבורי, עובדי השמירה יהיו זכאים לארוחה מסובסדת ממקום העבודה בו הם מוצבים כל זמן שישנו סבסוד כזה לכלל העובדים. כן הם ייהנו משי לחג בדומה למקובל בשירות המדינה, דמי הבראה מוגדלים ועוד.נזכיר כי שכר המינימום הכללי במשק עומד על 23.12 שקל לשעה ו-4,300 שקל בחודש בלבד.

בניגוד להסכם המקביל שנחתם בעבר בענף הניקיון, הפעם לשכת התאום של ארגוני המעסיקים בראשות צביקה אורן לא עמדה על הרגליים האחוריות בניסיון לסכל את ההסכמות. אורן הביע אמנם את ההסתייגויות שלו מהעובדה ש"שני צדדים חותמים על הסכם שצד שלישי משלם עליו" (מזמיני השירות הם שמשלמים את עלויות ההעסקה בפועל), אולם הוא התייצב היום בעצמו בבית ההסתדרות ולחץ את ידי החותמים. למעשה, אורן לא יכל היה להתנגד באופן אפקטיבי להסכם, שכן הממשלה חתמה כבר לפני שנה על הסכם דומה באשר לעובדי הניקיון והשמירה במגזר הציבורי. בנוסף, מאז ההסכמים במגזר הציבורי הבהיר שר הכלכלה נפתלי בנט כי בכוונתו ללחוץ על המעסיקים במגזר הפרטי לחתום על הסכמים דומים ולהחיל אותם על כלל המשק.

העובדה שצביקה אורן הגיע היום לבית ההסתדרות לברך על הסכם שהוא והמעסיקים מסתייגים ממנו, מצביעה גם על התחממות היחסים בין הצדדים בעידן של ניסנקורן. כך אמר היום אורן: "זוהי תקופה קשה לעם ישראל, בחזית ובעורף. מצבה הכלכלי של מדינת ישראל פחות טוב מהאופן בו הוא מוצג ועומד בפני אתגרים לא פשוטים. אלו ימים קשים למגזר העסקי בכלל ולמעסיקים בפרט. בתוך כך, אני שמח על שיתוף הפעולה של המעסיקים עם ההסתדרות, ומברך את חברות השמירה וההסתדרות על חתימת ההסכם".

ניסנקורן אמר מצידו: "אנו שותפים לאירוע היסטורי כחלק ממהלך מורכב שהובילה ההסתדרות על מנת לחזק את העובדים המוחלשים במשק. ההסכם משקף הכרה בחשיבות עבודתם של עובדי האבטחה והשמירה, להגנה על אוכלוסיית האזרחים, במציאות בה אנו חיים, ברמה היומיומית. שיפור תנאי העסקתם מביא תרומה משמעותית לצמצום הפערים החברתיים במדינת ישראל והעניין חיוני ליצירת חברה שוויונית יותר

  • עוד באותו נושא:
  • מאבטחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully