וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הוריד את הריבית ל-0.5%

עדי בן ישראל

28.7.2014 / 16:06

מאז החלטת הריבית האחרונה בחודש שעבר נחלש הדולר ב-0.7% מול השקל. מדובר בשפל של 5 שנים ברמת הריבית במשק הישראלי

בנק ישראל מוריד את הריבית במשק נוכח ההאטה הכלכלית והמשך ייסוף השקל. הבנק המרכזי הודיע היום (ב') על הפחתת הריבית לחודש אוגוסט ב-0.25% לרמה של 0.5%. מדובר ברמת שפל שלא נראתה מאז אוגוסט 2009.

במקביל הודיע בנק ישראל על הפחתת ריבית הדיסקאונט לבנקים ברבע אחוז ל-0.25%. בבנק מסבירים את ההחלטה להוריד את הריבית בנתונים הכלכליים המעידים על האטה במשק, לצד האינפלציה שנמצאת מתחת לטווח הממשלתי. כמו כן, הירידה בציפיות האינפלציה והתחזקות השקל סללו את הדרך להורדת הריבית

"האינפלציה בשנים עשר החודשים האחרונים ירדה כצפוי לרמה של 0.5%, מתחת לגבול התחתון של היעד, ובניכוי סעיף הדיור ירד המדד בתקופה זו ב-0.2%. מאז פרסום מדד אפריל חלה ירידה בציפיות לאינפלציה לכל הטווחים, והציפיות לטווח הקצר התקרבו אל הגבול התחתון של היעד", נכתב בהודעת הריבית.

בנק ישראל מתייחס להאטה בצמיחה ומוסר כי לא ניתן להעריך את מידת הפגיעה של מבצע "צוק איתן": "אינדיקטורים שנוספו החודש אודות הפעילות הריאלית מצביעים על המשך צמיחה מתונה, בדומה לרבעונים האחרונים. עם זאת, הם מתייחסים לתקופה שלפני ההחרפה במצב הביטחוני, שאת השפעתה הממתנת לא ניתן עדיין לאמוד. נמשכת חולשת יצוא הסחורות על רקע הקיפאון בסחר העולמי והייסוף המצטבר, תוך התמתנות ביצוא הטכנולוגיה העילית. גם בצריכה הפרטית מסתמנת חולשה בחודשים האחרונים. נתוני סקר כוח אדם מצביעים על יציבות, ובמספר משרות השכיר נבלם הגידול".

מאז החלטת הריבית האחרונה בחודש שעבר נחלש הדולר ב-0.7% מול השקל. אתמול קרא נשיא התאחדות התעשיינים לחתוך את הריבית ל-0% ולרכוש דולרים באגרסיביות על מנת לפחת את השקל ולתמוך בייצוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully