וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק מע"מ 0% יהיה הוראת שעה זמנית ל-5 שנים

לילך ויסמן

28.7.2014 / 16:46

עדיין לא ברור אם החוק יעלה להצבעה לפני יציאת הכנסת לפגרה ביום רביעי השבוע, נוכח מספר ההסתייגויות העצום העומד על למעלה מ-1,000

חוק מע"מ 0% לרוכשי דירה ראשונה יהפוך להוראת שעה לחמש שנים בלבד: לאחר מאבק ממושך בין יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ ניסן סלומינסקי ושר האוצר יאיר לפיד על סעיפים בחוק שנועד להעניק פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה ומנע את אישורו, הצליחו השניים להגיע בשעה האחרונה להסכמה.

עם זאת, עדיין לא ברור אם החוק יעלה להצבעה לפני יציאת הכנסת לפגרה ביום רביעי השבוע, נוכח מספר ההסתייגויות העצום העומד על למעלה מ-1,000. מחר יובא החוק לאישור ועדת הכספים אולם אישורו במליאה לפני אוקטובר עדיין מוטל בספק.

בפגישה שקיימו לפיד וסלומינסקי בצהריים, נכנע שר האוצר לדרישתו של יו"ר ועדת הכספים להפוך את החוק להוראת שעה שתוקפה יהיה לחמש שנים בלבד. מדובר בשינוי בחוק שסלומינסקי התעקש להעביר מתוך הנחה שבמהלך חמש שנים יחול שיפור בשוק הנדל"ן, דבר שיהפוך את החוק למיותר.

"החוק עולה למדינה 3 מיליארד שקל בשנה. לפי כל התוכניות של שר האוצר ושר השיכון, בעוד ארבע שנים המחירים בשוק הנדל"ן ירדו ויגיעו למחירים סבירים, ולכן אין סיבה להשקיע כ"כ הרבה כסף כל שנה. בחישוב מהיר, המדינה תוציא ב-20 שנה 60 מיליארד שקל בגין ההטבה הזו. מדובר בבזבוז כספים אדיר ולכן יש מקום להגביל את הצעת החוק להוראת שעה לחמש שנים בלבד", הסביר סלומינסקי.

עם זאת, סביב דרישה נוספת שהציג סלומינסקי - דיפרנציאציה של ההטבה למשרתים בצה"ל - עדיין אין הסכמה והנושא עדיין נידון.

ח"כ איציק שמולי אמר בתגובה להסכמות שהושגו בין שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים בעניין הצעת חוק מע"מ 0% כי "גם אם מגבילים צעד מטופש בחמש שנים זה לא הופך אותו למוצלח. מעבר לטיעונים המשפטיים והמקצועיים יש בחוק הזה מרכיב גדול של הונאה: כל מי שעשה צבא בטוח שלפיד הולך להעניק לו הטבה של 200 אלף שקל אבל בפועל אין אפילו 10,000 דירות לתת. מה יעשו עוד עשרות אלפי זוגות צעירים? אני מאמין שעד שיגלו שלפיד עבד עליהם נתגלגל כבר לבחירות. חובה לשאול אילו צעדים אפקטיבים אחרים אנו יכולים לעשות בכסף הזה שבאמת יורידו את המחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully