וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע ציין בנק ישראל כי האם השכולה עובדת קבלן?

זעמם של גולשים רבים עלה נוכח תמונה של מודעות אבל בה צויין מעמד אם שכולה של הבנק כעובדת קבלן. בבנק הסבירו כי מדובר במודעה פנימית וציון מעמד העובדת נעשה בתום לב

תמונה של מודעות אבל פנימיות שפרסם בנק ישראל בעקבות מותם של ילדים של עובדי הבנק במהלך מבצע "צוק איתן" הועלתה אתמול (שני) לרשתות החברתיות ועוררה את זעם הגולשים. באחת ממודעות האבל מודיע הבנק לעובדיו על מותו של סמ"ר משה מלקו, בנה של לקץ' מלקו, כשליד שמה של מלקו מצוין בסוגריים כי מלקו מועסקת בבנק כעובדת קבלן.

מודעת אבל בבנק ישראל. מתוך פייסבוק, צילום מסך
התמונה של מודעת האבל שהועלתה לפייסבוק/צילום מסך, מתוך פייסבוק

גולשים רבים התרעמו על ציון מעמדה של לקץ' כעובדת קבלן, בניגוד לעובד נוסף שהמודעה תיארה גם כן את תפקידו. "האם זה היה כדי להדגיש את מעמדה התעסוקתי הנחות של אמא של משה ז"ל ביחס לעובדת ישירה בבנק?”, תהתה ח"כ שלי יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה. "או אולי להיפך – אולי הבנק מתפאר ומתהדר בכך שברוב חסדו ונאורותו הוא מואיל להוציא כסף על מודעת אבל לניחום פשוטי עם?", תהתה.

"החלום הציוני המוגשם של תקומת עם ישראל בארצו, שבשבילו מוסרים עכשיו אנשים צעירים ונפלאים את חייהם, צופן בתוכו את המחויבות לא רק להגן על המדינה במלחמה, אלא גם ובראש ובראשונה לכונן כאן חברת מופת, מוסרית, סולידרית, אשר אינה מפקירה את החלש ואינה כורעת ברך בפני החזק", הוסיפה יחימוביץ'. "התופעה המגונה של העסקה באמצעות קבלני כוח אדם היא ההיפך הגמור מזה: היא הפקרה של מאות אלפי בני אדם ל'כוחות השוק' ולגורל של עבדות ועבודת עוני. אמא של משה מלקו, שאיבדה את היקר לה מכל למען המדינה, לא קיבלה מהמדינה את הבסיס לכבוד האדם: להתפרנס בכבוד ובצניעות מעבודה קשה. כמוה יש עוד רבים רבים. מאות אלפי עובדים שמועסקים כעבדים, באמצעות קבלנים שמספקים אותם כפי שמספקים סחורה", הוסיפה.

בבנק מיהרו להתנצל על המודעה תוך הדגשה כי מדובר במודעה פנימית ואילו בעיתונות פורסמה מודעה אחרת ללא ציון מעמד עובדת הקבלן. "בנק ישראל מביע צער ומתנצל על השימוש במונח 'עובדת קבלן' במודעת אבל פנימית שהופצה בבנק. הניסוח נעשה בתום לב, ואולם הבנק מצר על חוסר הרגישות כפי שבא לידי ביטוי במודעה זו. כפי שעשה בנק ישראל עד כה, הבנק ימשיך לחבק ולתמוך במשפחת מלקו בשעתה הקשה", נכתב בהודעת הבנק.

גורם בבנק הסביר כי המודעה הפנימית פורסמה בהתאם לנהלים על מנת ליידע את העובדים בדבר אבלה של לקץ' מלקו וציון היותה של לקץ' עובדת קבלן נעשה בתום לב על מנת לוודא שהעובדים יוכלו לזהות במי מדובר. אותו גורם סיפר כי עובדי הבנק נרתמו לסייע למשפחת מלקו ואף אספו סכום כסף גדול על מנת לעזור לה. עובדי הבנק, כולל חברי הנהלה בכירים ביקרו בבית המשפחה במהלך השבעה ואף הונח זר מטעם הבנק על קברו של משה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully