וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מבטל את עמלת דמי הניהול במשכנתאות

עירית אבישר

29.7.2014 / 12:50

בנוסף מקדמים בבנק המרכזי יוזמה לפיה עסק קטן לא יצטרך להוכיח בכל שנה מחדש כי הוא שייך לקטגוריה זו

בנק ישראל פרסם היום (ג') שורה של צעדים שהוא מקדם בנושא העמלות בבנקים. הנושאים יידונו בוועדה המייעצת של הבנק המרכזי בעוד כשבוע.

הנושא הראשון שבבנק מבקשים לקדם הוא הקלה בבירוקרטיה הקשורה להגדרת עסק קטן. כיום עסק קטן מוגדר כעסק שמחזור המכירות שלו הוא עד 5 מיליון שקל בשנה. במקרה שכזה, זכאי העסק הקטן ליהנות מתעריפי עמלות בדומה למשקי בית. אלא שעד היום נאלץ כל עסק קטן להוכיח אחת לשנה כי הוא עומד בקריטריונים האלה באמצעות דוח שנתי. כעת קובע בנק ישראל כי ההגדרה תימשך באופן קבוע, אלא אם הבנק ידרוש בנסיבות מסוימת את ההוכחה, בעקבות הערכות שיש בידיו כי העסק כבר אינו עונה להגדרה זו.

עוד באשר לעסקים קטנים, הוחלט כי בהעברות מזומן במערכת זה"ב בסכום של עד מיליון שקל, ישלם הלקוח עמלה בגובה של עמלת פקיד (קרי פחות מ-7 שקלים). לעומת זאת, היום העמלות במסגרת השימוש במערכת זו עומדות על 37-57 שקל.

בנוסף לכך, מבקשים בבנק ישראל לבצע מספר הקלות הקשורים בעמלות: ראשית בבנק המרכזי מבקשים לבטל את עמלת דמי ניהול במשכנתאות, העומדת על שני שקלים לחודש. ביטול העמלה יחול הן על משכנתאות חדשות והן על קיימות.

בנוסף מבטל בנק ישראל את עמלת דמי גבייה בהלוואות רגילות. עמלה זו טופלה כבר במסגרת הרפורמה בתחום העמלות שבוצעה לפני מספר שנים. יחד עם זאת, אפשרו לבנקים לגבות עמלות שניתנו לפני יולי 2008. כעת מבקשים בבנק ישראל לבטל באופן גורף את העמלה הזו.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully