וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכויים נמוכים לאישור חוק מע"מ 0%

לילך ויסמן

29.7.2014 / 14:41

החרדים וסלומינסקי עושים חיים קשים ללפיד: ב-3.5 שעות של דיון הח"כים לא הגיעו להסכמה אפילו על חמש שורות מתוך 22 עמודים. מחר יוצאת הכנסת לפגרה

סיכויים נמוכים לאישור חוק מע"מ 0% לרוכשי דירה ראשונה: ועדת הכספים של הכנסת התכנסה הבוקר (ג') לאשר את הצעת החוק שהפכה להוראת שעה ל-7 שנים, אולם עם תום הדיונים בשעה 13:30 לא הצליחו חברי הוועדה להתקדם ולו בסעיף אחד מתוך 38 סעיפי הצעת החוק.

אישורו הסופי של החוק עומד כרגע בספק לנוכח יציאתה של הכנסת לפגרת הקיץ מחר. אם הוועדה לא תסיים את הדיון בהצעת החוק עוד היום, לא תאפשר ההצבעה עליו במליאה לפני אוקטובר הבא. לפי שעה לא נקבע מועד חדש לכינוס הוועדה בהמשך היום.

הדיון בוועדת הכספים התחדש הבוקר בשעה 10:00 במטרה להשלים את הכנסת החוק מבחינה משפטית לקראת הצבעה עליו בקריאה שניה ושלישית. עם סיום מועד הדיון כעבור שלוש שעות וחצי, לא הצליחו חברי הכנסת להגיע להסכמה אפילו לא על חמש שורות מתוך 22 עמודים.

הצעת החוק השנויה במחלוקת מעוררת התנגדויות עזות הן בקואליציה והם באופוזיציה ומשמשת כלי לניגוחים פוליטיים גם בקרב חברי הוועדה. כך למשל החליטו חברי יהדות התורה לאמלל את יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, איש הבית היהודי, ולא לאפשר לו להתקדם עם סעיפי החוק. בעוד ליהדות התורה יש רק חבר אחד בוועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן, ורק לו נתונה הזכות להשתתף בהצבעה, הגיעו כל ששת חברי הסיעה לדיון, וכל אחד בתורו העיר הערה על כל נקודה אפשרית בטקסט.

החרדים, יריביו של לפיד, מתנגדים לחוק של שר האוצר אך גם לסלומינסקי, שמעביר תקציבים לבוחריו המתנחלים ולא למגזר החרדי שלהם.

הסעיף הראשון בהצעת החוק מגדיר מהי בניה רוויה: שש יחידות דיור לפחות לדונם במבנה אחד. יהדות התורה, יחד עם סיעות האופוזיציה האחרות הגישו הסתייגויות לסעיף הזה. הסתייגות אחת מבקשת לשנות מ-6 יחידות דיור ל- 8 יחידות, הסתייגות אחרת מבקשת כי המספר יהיה 4 יחידות והסתייגות נוספת קובעת שיחידת דיור אחת במקום שש תענה להגדרה של בניה רוויה. וכאלה יש 2000 הסתייגויות. הסיכויים שהן יעברו עוד היום- קלושות. מטרת הגשתן היא למשוך זמן ולמסמס את הסיכויים של החוק להגיע להצבעה במליאה.

בשלב מסוים במהלך הדיון היום הגיע בריצה לחדר הוועדה עוזרו של ח"כ יעקב אשר. כשנשאל למה הגיע מזיע, הוא השיב שסיים להקליד 150 הסתייגויות נוספות.

נכון לרגע זה לא נקבע מועד חדש לכינוס הוועדה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא מאשר לחדש את הדיון על חשבון מן המליאה. הסיכוי היחיד לקידום ההצעה הוא כינוס הוועדה בשעות הקטנות של הלילה, לאחר שהמליאה תסיים את מלאכת החקיקה. וגם זה כרגע מוטל בספק. אם לא יתקיים דיון שכזה - הצעת החוק תועבר להצבעה במושב החורף של הכנסת שייפתח בעוד כ-4 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully