וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל 5 ס"מ: עיריית הרצליה מעכבת תמ"א 38

אורי חודי

20.8.2014 / 13:02

העירייה מתנגדת לצמצם את שטח חדר המדרגות ב-5 ס"מ. ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה קבעה כי להתנגדות העירייה אין כל בסיס - אך בעירייה מתעקשים ותוקעים את הפרויקט

חיזוק בניין ישן בעיר הרצליה במסגרת תמ"א 38 מתעכב כבר חודשים ארוכים וזאת בשל התנגדות העירייה לצמצום שטח חדר המדרגות ב-5 סנטימטרים. גם לאחר שועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה קבעה כי להתנגדות העירייה אין בסיס ואף שהנושא כלל אינו בסמכותה, העירייה ממשיכה להתעקש על עמדתה והגישה עתירה מנהלית בנידון. המשמעות של הגשת העתירה היא עיכוב נוסף בקידום הפרויקט של חודשים ארוכים ואף למעלה מזה.

מדובר בבניין הממוקם ברחוב אוסישקין מספר 8 בעיר שנבנה בשנת 1972 בו התקשרו בעלי הדירות עם החברה לחיזוק מבנים בישראל העוסקת בתמ"א 38. במסגרת התוכנית לחיזוק המבנה והבקשה להיתר שהוגשה לעירייה, ביקש היזם להוסיף מעלית אך בשל מגבלות מקום ביקש להקטין את רוחב חדר המדרגות ל-85 ס"מ. הועדה המקומית עמדה על כך שהשטח לא יקטן מ-90 ס"מ וסירבה לאשר התוכנית.

החברה הגישה ערר בנושא לוועדת הערר (ערר מספר 5531/13) באמצעות עו"ד עופר טויסטר ולאחר דיון בנושא, קבעה ועדת הערר, בראשותו של עו"ד מיכה גידרון, כי "אנו מקבלים את הערר ומאשרים את הצרת חדר המדרגות ל-85 ס"מ".

במקביל מתחה הועדה ביקורת על העירייה ועל עמדתה שגרסה כי אין להצר את חדר המדרגות ואם הדבר נדרש לפרויקט על היזם להרחיב את חדר המדרגות על חשבון שטח הדירות הקיימות, כלומר לשבור את קירות הדירות הקיימות לצורך ההרחבה. "איננו מקבלים את טענת הועדה המקומית", נכתב בהחלטת ועדת הערר בהקשר זה, "הריסת הקירות בין חדר המדרגות לבין הדירות הקיימות אינו עניין של מה בכך. עבודה כזו עלולה לעורר התנגדות משמעותית מצד בעלי הדירות הקיימות, שכן הדבר פוגע בין היתר גם בכל המצוי על אותם דירות בתוך הדירות.

לפיכך, לדעתנו, הדרישה להריסת אותם קירות ובנייתם מחדש רק לשם השגת רוחב נוסף של 5 ס"מ אינו סביר ואינו מידתי". עוד ציינה ועדת הערר בהחלטתה כי האישור האמור להצרת חדר המדרגות צריך להינתן על ידי כיבוי האש והעירייה אמורה רק לחוות את דעתה האם ניתן או לא ניתן להתקין המעלית.

בעלת דירה בבניין מלינה גם היא על התעקשות העירייה: "אנחנו מקדמים את הפרויקט כבר ארבע שנים. בלי ההתעקשות של העירייה היו לנו עכשיו ממ"דים במלחמה. בשכונה שלנו יש בניינים אחרים שכבר נמצאים בשלבים מתקדמים יותר בתמ"א ובאף אחד מהם לא הייתה התנגדות לנושא חדר המדרגות. לדרישה של העירייה להרחיב את חדר המדרגות על חשבון הדירות הקיימות משמעות אחת - לא יהיה פרויקט. כולם מבינים את זה. לגור בבניין שעובר תמ"א 38 זה סיוט, אבל אפשרי. אבל אם שוברים הדירות זה כבר לא יקרה. זו עמדה לא סבירה של העירייה שדווקא טוענת שמקדמת את ההתחדשות העירונית".

"הפרויקט מתעכב כבר למעלה משנה, בגלל התעקשות העירייה. ועדת הערר פסקה לטובתנו ועדיין הדבר לא נפתר", כך מספר יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל. "עכשיו הגישו ערר על החלטת ועדת הערר וזה יעכב את חיזוק המבנה בעוד למעלה משנה. אנחנו לא מצליחים להבין מהיכן נובעת ההתנגדות ויש עוד פרויקטים בעיר שתקועים בגלל אותה הבעיה".

בתגובה לדברים נמסר מעיריית הרצליה כי "הוראות החוק קובעות ממדים מזעריים לרוחב מדרגות ולרוחב הפרוזדור שמול הכניסה למעלית. זאת, על מנת לאפשר נגישות גם לאנשים עם מוגבלויות , כסאות גלגלים, אלונקות וכדומה, וכן בעת חירום והעדר אפשרות פינוי. על פי עמדת הועדה לא ניתן בשום אופן לאפשר חריגה ממידות מינימליות אלה. כי לא ניתן יהיה כלל וכלל להנגיש מעברים לאוכלוסייה זו ברוב המקרים היזם מוצא פתרון השומר על הנגישות מבלי לפגוע בחיזוק הבניין לפי תמ"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully