וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממליצים על חשיפה נמוכה למניות ואג"ח בישראל"

נדב נוימן

22.8.2014 / 8:21

"השילוב של פעילות כלכלית ממותנת (עוד לפני חודש יולי) וההשלכות האפשריות של הלחימה על הכלכלה הישראלית ברבעון השלישי של השנה מגדילים את הסיכון בשוק המקומי"

בבנק לאומי ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות, וממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים וחשיפת חסר לארה"ב. בנוגע לשוק הישראלי, בשל מבצע צוק איתן, ממליצים בבנק על חשיפה נמוכה יחסית למניות ואג"ח בישראל.

בנוגע לארועים בדרום, נמסר כי "בטווח הקצר, השפעת האירועים הבטחוניים על השוק המקומי הייתה מתונה. עם זאת, השילוב של פעילות כלכלית ממותנת (עוד לפני חודש יולי) וההשלכות האפשריות של הלחימה על הכלכלה הישראלית ברבעון השלישי של השנה (וגם במישור התקציבי) מגדילים את הסיכון בשוק המקומי. לפיכך, אנו נותרים בחשיפה נמוכה יחסית למניות ואג"ח בישראל".

"אנו מעריכים שהתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל צפויות לעלות בהדרגה, בטווח הזמן הבינוני, וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)", כך מציינים כלכלני הבנק בסקירה השבועית.

עוד מציינים הכלכלנים כי "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים וחשיפת חסר לארה"ב. למרות העלייה ברמת הסיכון באירופה, אנו נשארים בשלב זה בחשיפת יתר קלה, תוך התמקדות במדדי גרמניה, אנגליה, ובסקטור הפיננסי.

"במניות חו"ל, אנו מעדיפים סקטורים שפגיעים פחות בסביבת ריביות עולה: טכנולוגיה, פיננסים, אנרגיה. מנגד, כדאי להימנע ממניות נדל"ן, וממניות בעלות תשואת דיווידנד גבוהה מאוד – שככלל חשופות יותר לעלייה בסביבת הריבית בארה"ב.

אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים). רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה. רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל עדיין נמוכה. מומלצת חשיפה מצומצמת בלבד לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים-גבוהים ומח"מ קצר".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully