וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בוול סטריט על רקע הנאום של יו"ר הפד

משה גולן

23.8.2014 / 2:19

יו"ר הפד אמרה היום בכנס הבנקאות בג'קסון הול כי הפד עלול להעלות את הריביות מוקדם מהצפוי אם שוק העבודה יתאושש בקצב מהיר

ג'נט ילן, הנגידה הנכנסת של הפדרל ריזרב. Alex Wong, GettyImages
ג'נט ילן/GettyImages, Alex Wong

המסחר בוול סטריט הסתיים אתמול בעליות שערים כאשר מדד ה-S&P 500 העפיל לשיא בפעם ה-28 השנה. יו"ר הפד ג'נט ילן נאמה היום בכנס הבנקאות בג'קסון הול ואמרה כי הכלכלה האמריקאית מתקרבת ליעדים שהציב הפד ולכן הוא עלול להעלות את הריביות מוקדם מהצפוי אם שוק העבודה או האינפלציה יעלו באופן מהיר. ילן למעשה חזרה על דברים שאמרה מוקדם יותר השנה ולא הצהירה על צעדים או תוכניות חדשות שבכוונת הבנק לנקוט בעתיד הקרוב.

במטרה לאזן את דבריה ולהותיר לפד מרחב תמרון, ילן אמרה כי אומנם שיעור האבטלה התמתן אך שוק העובדה עדיין לא אופטימלי. ילן אמרה בנוסף כי הדיון כעת בפד הוא לגבי המועד שבו יש לשנות כיוון ולהעלות את הריביות.

"זה נשמע כאילו היא משאירה לעצמה מרחב תמרון"

הפרוטוקולים מישיבת הפד ביולי הצביעו על כך שהבכירים בבנק דנו בהעלאת הריבית מוקדם מהצפוי, אולם לא הגיעו להסכמות בנוגע למידת השיפור בשוק העבודה.

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי, שנשא דברים מאוחר יותר, אמר כי הוא בטוח שהצעדים שנקט הבנק בחודש יוני (ריבית פקדונות שלילית והורדת הריבית המרכזית) הובילו להחלשת האירו ויסייעו להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו. דראגי רמז בנוסף כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים נוספים וקרא לפעול גם במישור של רפורמות כלכליות מבניות במטרה להבריא את הכלכלה. דבריו של דראגי נאמרו על רקע העובדה שכלכלת גוש האירו נכנסה למצב של קיפאון ברבעון השני בעוד שכלכלת גרמניה רשמה צמיחה שלילית.

כמו כן, המתיחות באוקראינה חוזרת לסדר היום לאחר שדווח כי שיירת משאיות סיוע עברו את הגבול מרוסיה לאוקראינה כשהו מלוות בפעילים פרו-רוסים, ללא אישור של השלטון בקייב.

חברת האנרגיה "דינג'י" (32.32+8.75%) הודיעה כי תשלם 6.25 מיליארד דולר על מספר נכסים (פחם וגז) של חברת דיוק אנרג'י (72.87-0.23%) ואנרג'י פרטנרס, ובכך למעשה תכפיל את יכולת הפקת החשמל שלה.

מניית גאפ (45.43+5.21%) עמדה במוקד לאחר שעלתה במהלך המסחר המאוחר אמש על רקע תוצאות כספיות טובות מהצפוי.

מחלקת המחקר בוויליאם בלייר ממליצה על מניית נייס
(38.91+1.01%) ב"תשואת יתר".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully