וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף הנדל"ן: דורי בנייה מורידה ציפיות

יוסי ניסן

28.8.2014 / 10:30

חברה הבנייה מקבוצת גזית גלוב מדגישה כי גם מספר זה אינו סופי ועלול להשתנות בהמשך. החברה צפתה בחודש יולי כי תמחוק 250-350 מיליון שקל ברבעון השני של השנה

חיים כצמן ודורי סגל. תמר מצפי, גלובס
בשבוע שעבר החברה האם גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, פרסמה מתווה מעודכן לתמיכה בקבוצה בהיקף 200 מיליון שקל/גלובס, תמר מצפי

חברת דורי בנייה ( 117.1 ) מקבוצת גזית גלוב מודיעה היום כי היקף המחיקה שתבצע בעקבות הסטייה באומדני הפרויקטים שלה כמעט ויוכפל ל-445 מיליון שקל, לעומת הערכה קודמת שלה של מחיקה בהיקף 250-350 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

החברה מדגישה כי גם מספר זה אינו סופי ועלול להשתנות בהמשך.

בסוף חודש יולי הודיעה חברת הביצוע דורי בניה כי היא צופה הפסד עצום "עקב סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של הפרויקטים שבהם מעורבת החברה".

ככל הנראה, הטעויות שבוצעו באומדנים היו רוחביות ונוגעות לפרויקטים רבים, ולכן נראה כי את רוב הנזק שנגרם ניתן לייחס להחלטות ההנהלה. בחברה נערכת כעת בדיקה הבוחנת את כל האומדנים הקיימים בפרויקטים שלה, כאשר מדובר בפעילות בהיקף כולל של 5 מיליארד שקל בפרויקטים שבוצעו, וכן בכאלה שנמצאים בתהליכי ביצוע. נגד החברה כבר הוגשה בקשה לתביעות ייצוגיות בהיקף של 45 מיליון שקל בנושא.

בשבוע שעבר החברה האם גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, פרסמה מתווה מעודכן לתמיכה בקבוצה בהיקף 200 מיליון שקל כנגד הנפקת מניות פרטית. אתמול פורסם כי דורי קיבלה הלוואת גישור מבנקים בסכום של עד 110 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully