וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגה ממשיכה לדמם: הרווח התפעולי קרס ב-90%

אילנית חיות

28.8.2014 / 11:31

הדוח של מגה מלא במספרים קשים: רווח תפעולי של 879 אלף שקל בלבד - 0.03% מהמכירות. ההכנסות נפלו בכמעט 10%; המכירות בסניפים צנחו ב-30%. הרווח הגולמי ירד

מגה בעיר. שרון בוקוב
את השורה התחתונה חתמה מגה עם הפסד של 15.9 מיליון שקל/שרון בוקוב

הרווח התפעולי של רשת השיווק מגה צנח במחצית הראשונה של השנה ב-89% והסתכם ב-879 אלף שקל בלבד (0.03% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 7.95 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד (0.24% מהמכירות).

הכנסות הרשת צנחו במחצית ב-8.9% והסתכמו ב-2.93 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 3.223 מיליארד שקל בתקופה מקבילה. הרווח הגולמי אמנם ירד ב-5.9% כתוצאה מהשחיקה במכירות אך שיעורו עלה ל-25.4%, לעומת שיעור של 24.6% בתקופה מקבילה אשתקד.

את השורה התחתונה חתמה מגה עם הפסד של 15.9 מיליון שקל, לעומת רווח של 799 אלף שקל במחצית המקבילה ב-2013.

חג הפסח, שלו השפעה מהותית על ביצועי רשתות השיווק, חל השנה ברבעון השני בזמן שאשתקד הוא חל ברבעון הראשון של השנה. התוצאות למחצית השנה ולא לרבעון, מנטרלות בפועל את השפעת הפסח.

האסטרטגיה של מגה היא למכור את סניפי הדיסקאונט "מגה בול" המפסידים, במקביל להרחבת רשת הדיסקאונט החדשה YOU שהגיעה כבר לפריסה של 25 סניפים ולדברי הרשת, רושמת עלייה דו-ספרתית במכירות. מגה חתמה לאחרונה על הסכם למכירת 8 סניפים לעמיקם בן-צבי, שותף לשעבר ברשת מחסני להב, המתכנן להקים רשת דיסקאונט חדשה.

כמו כן, מכרה מגה את הסניף באזור התעשייה הדרומי בנתניה, לרמי לוי שיווק השקמה, תמורת 2.5 מיליון שקל. לדברי לוי, מגה סגרה בפועל את הסניף כבר לפני חמישה חודשים.

מגה המסרבת לפרט כמה סניפים הפסדים יש לרשת שאותם היא מעוניינת למכור, מסווגת את פעילות אותם סניפים כ"פעילות מופסקת". הדיווח משקף עד כמה עגום מצבם של אותם סניפים. המכירות בסניפים אלה (הנכללות גם בתוצאות לעיל) צנחו במחצית הראשונה של השנה ב-30.2% ל-204.2 מיליון שקל בלבד, לעומת מכירות של 292.4 מיליון שקל במחצית אשתקד.

הרווח הגולמי צנח בשיעור נמוך יותר (17.4%-), ל-477.5 מיליון שקל, כפי הנראה בשל עליות מחיר שביצעה הרשת באותם סניפים. דבר זה בא לידי ביטוי בשיעור הרווח הגולמי בסניפים אלה שעלה מ-19.8% ל-23.4%.

סניפים אלה הסבו לרשת במחצית הפסד תפעולי של 19.8 מיליון שקל והפסד נקי של 25 מיליון שקל.

מנכ"ל מגה קמעונאות, מוטי קרן, אומר שתוצאות מהלך היציאה מסניפים מפסידים יבואו לידי ביטוי ברבעונים הבאים.

מגה מפעילה היום 211 סניפים לאחר שמחצית הראשונה של השנה היא סגרה שלושה סניפים ופתחה שניים. בנוסף, מגה הקטינה חלק מהסניפים בשטח כולל של 9,500 מ"ר.

הקיטון בשטחי המכירה וההתייעלות, בקיזוז עלייה בהוצאות השקת רשת YOU הביאו לקיטון של 3.2% בהוצאות ההנהלה והכלליות של הרשת במחצית.

ביולי 2014 חנכה מגה מרלו"ג חדש בקיבוץ אייל שנבנה בשותפות מגה נדל"ן ושותף נוסף. קרן אומר שהמרלו"ג החדש "משפר משמעותית את התהליכים בשרשרת האספקה" ברשת.

בנובמבר אשתקד הכריזה מגה על מהלך הוזלת 1,000 מוצרים ברשת השכונתית "מגה בול". קרן אומר כי מהלך זה מסייע בהמשך צמיחת הרשת השכונתית אם כי, זו ניצבת כעת בפני אתגר חדש. שופרסל הכריזה על הוזלת מחירים בכל הפורמטים ולכן גם התחרות שיש למגה בכלל ובסניפים השכונתיים צפויה רק לגבור.

לדברי קרן, "ברבעון השני אנו רואים שיפור בתוצאות החברה לעומת הרבעון הקודם, כאשר תהליך הסבות הסניפים שהיו בחלקם סגורים למשך מספר חודשים והפסקת פעילות סניפים מפסידים, עדיין משפיע על תוצאות החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully