וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד כבד של 169 מיליון שקל לדורי בניה

1.9.2014 / 11:13

במחצית הראשונה של השנה הפסידה החברה 290.92 מיליון שקל. בשבוע שעבר עדכנה החברה כי היקף ההפסדים שתציג בעקבות הוצאות בלתי צפויות וטעויות באומדן עלויות של פרויקטים יגיע ל-445 מיליון שקל

דורי בניה ( 102.9 +1.08% ) מסבירה היום (ב') את הבור בדוחות הכספיים - בור שעורר סערה בשוק בחודש החולף, עם הפסד רבעוני של 169.38 מיליון שקל והפסד של 290.92 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2014.

נציין כי בשבוע שעבר עדכנה החברה כי היקף ההפסדים שתציג בעקבות הוצאות בלתי צפויות וטעויות באומדן עלויות של פרויקטים יגיע ל-445 מיליון שקל. זאת, לעומת הערכה קודמת של הפסדים בטווח של 250-350 מיליון שקל.

את ההפסדים הצפויים גילתה דורי בניה במסגרת תהליך בדיקה כולל שמתבצע בחברה, והעדכון הנוכחי פורסם לאחר סיום עיקר הבדיקות. תהליך הבדיקה העלה כי "קיימת סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של פרויקטים בביצועה של החברה, לעומת האומדנים שהיו קיימים בידיה עד כה".

בדוח החברה מסבירה, כי "השינויים באומדני הפרויקטים נובעים, בין היתר, מהתמשכות לוחות זמנים בפרויקטים, בין מסיבות התלויות בחברה ובין מסיבות התלויות במזמין ובגורמים חיצוניים; עקב כשלים הנדסיים שגרמו לגידול בעלויות ביצוע הפרויקטים; מקשיים תזרימיים אשר גרמו לדחיית תשלומים לקבלנים וספקים ואשר גרמו להאטה בקצב ביצוע הפרויקטים וצבירת הוצאות בניה ותקורה נוספות; אי יישום יעדים לחיסכון בעלויות; חולשות בניהול הבקרה התקציבית אשר מנעו חשיפת חריגות מהתקציב בזמן אמת וטיפול בהן; וכן תחלופת כוח אדם ניהולי וביצועי בחברה אשר גרמה לאובדן מידע ופגיעה בתהליכי עבודה".


חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.
הסטייה המדוברת נוגעת לפעילות בהיקף כולל של כ-5 מיליארד שקל בפרויקטים שבוצעו, וכן בכאלה שנמצאים בתהליכי ביצוע. ככל הנראה, הטעויות שבוצעו באומדנים היו רוחביות ונוגעות לפרויקטים רבים, ולכן את רוב הנזק שנגרם ניתן לייחס להחלטות הנהלה. כעת מעדכנים בדורי כי סכום הסטייה ייוחס לכמה תקופות שונות, החל ברבעון הרביעי של 2012.

מכל מקום, בכוונת גזית גלוב לעמוד מאחורי חברת הביצוע שבשליטתה, באמצעות הזרמות הון והלוואות בהיקף מצטבר של כמעט חצי מיליארד שקל. לפני כמה ימים פרסמה גזית גלוב מתווה השקעה של 200 מיליון שקל בקבוצת דורי, נוסף על 250 מיליון שקל שהעמידה לה באמצעות קווי אשראי. במסגרת זו תזרים גזית גלוב 130 מיליון שקל לקבוצת דורי כנגד הנפקת מניות פרטית, וכן תעמיד לה מסגרת אשראי של 70 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • דורי בניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully