וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טעויות שכדאי להימנע מהן כשמחפשים עבודה

שירות התעסוקה

19.10.2014 / 8:42

קורות החיים שאתם שולחים לעיון מנהלים במשרות שאתם מחפשים נשפטים במהירות ולכן כדאי לא לתת לטעויות קטנות לשלוח אותם לערימת הנדחים. מה הטעויות הנפוצות?

קורות חיים. ShutterStock
קורות חיים/ShutterStock

6 שניות...

6 שניות זה הזמן הממוצע שמשקיע מעסיק ממוצע בעיון, סינון ומיון של קובץ קורות חיים ממוצע.

נשמע לכם מוזר? אולי לא הגיוני?

יכול להיות…

אבל זו עובדה.

מסקנה? ב 6 השניות האלה אתם חייבים להרשים אותו עד כדי כך שהוא יחליט להרים את שפורפרת הטלפון, לחייג את המספר שלכם ולזמן אתכם לראיון עבודה. אז איך אתם עושים את זה? נו טוב… ברור שזה לא פשוט בכלל, בטח אם לאותה המשרה פנו יחד אתכם עוד כמה עשרות או מאות של מועמדים אחרים. זו גם הסיבה שבטוח שיש מספר טעויות שממש לא כדאי לכם לעשות.

5 טעויות שלא כדאי לכם לעשות כשאתם שולחים קורות חיים למשרה פתוחה:

טעויות כתיב. ברור לכם שטעויות כתיב לא מעידות בהכרח על אדם בור או חסר השכלה. ברוב המקרים מדובר פשוט בחוסר תשומת לב או בחוסר השקעה, אבל בשורה התחתונה יש לטעויות כתיב והקלדה מסר אחד: לא טרחתם… לא טרחתם לבדוק מספיק לעומק, לא השקעתם, הייתם פזיזים, פספסתם, לא אכפת לכם מספיק אז… כנראה שזה לא מספיק חשוב לכם. האם זה המסר או הרושם שאתם רוצים להעביר למעסיק הפוטנציאלי הבא שלכם? בטוח שלא!

התעלמות מהוראות. במשרה כתוב במפורש שיש לציין מספר תעודת זהות, מקום מגורים וזמינות לעבודה בעת הפניה למשרה. אבל, מה אתם עשיתם? התעלמתם. אולי זה נראה לכם סתם כמו גחמה מוזרה של המעסיק, אולי לא שמתם לב להוראות המפורטות ואולי פשוט לא הייתה לכם סבלנות וגם לא אנרגיה לעדכן את כל המידע הזה. כן… שלחתם את קורות החיים כמו שהם וללא כל הפרטים המבוקשים. התוצאה? נו, זה די ברור… לא? התוצאה היא שקט תעשייתי. ומה לגבי המעסיק? טוב, הוא קיבל אינספור קורות חיים של מועמדים אחרים, שכן טרחו לעקוב אחר ההוראות ולבצע אותן בקפידה ועל כן את קורות החיים שלכם הוא שם בצד. נקסט!

פניה למשרות לא מתאימות בתקווה שאולי מתישהו משהו יפגע במטרה. בואו ונדגיש את הנקודה: שליחת קורות חיים לכל עבר מבלי לנסות לכוון, כמוה כירי חיצים בחושך כשאין לכם שמץ של מושג היכן ממוקמת המטרה. ייתכן מאוד שבמקרה תצליחו מתישהו לפגוע במטרה החמקמקה הזו, אבל זה רק בתנאי שיש לכם מזל ושכנראה ניסיתם כל כך הרבה פעמים, עד שמשהו נתפס בפוקס. כמובן שזוהי לא השיטה הנכונה להתנהל. במקום זה בחרו בדרך השניה- איכות על פני כמות. הגישו מועמדות רק למשרות שאכן יש לכם סיכוי להתקבל אליהן- כאלה שגם מוצאות חן בעיניכם ושגם יש לכם את הכישורים הנדרשים עבורן.

פרטי ממליצים. ידוע לכולנו שאחד מהשלבים שיש לצלוח בדרך לעבודה חדשה הוא שלב הממליצים. אם כבר יש לכם ניסיון קודם, רצוי מאוד שיהיו לכם לפחות 2-3 ממליצים שיסכימו להמליץ עליכם. יש מחפשי עבודה שחושבים שכדאי להקדים את המאוחר- הם מציינים את כל הפרטים של הממליצים שלהם כבר על גבי קורות החיים, לרבות מספרי טלפון אישיים. זה לא לעניין. את פרטי הממליצים עליכם לשמור לעצמכם עד לשלב שבו תידרשו לספק אותם. קבלו את אישורם של הממליצים שלכם לתת את מספר הטלפון למעסיקים ואל תפרסמו אותם בקורות החיים (אלא אם כן נתבקשתם לעשות זאת (קראו שוב נקודה אחת אחורה…).

ציפיות שכר. בדיוק כמו בנקודה הקודמת- יש פרטים שהמעסיקים רוצים לדעת בהחלט, אבל לא כדאי להקדים את המאוחר. אם תתבקשו לציין ציפיות שכר- עשו זאת בעל פה. אל תציינו מידע כזה בעת פניה ראשונית למשרה, גם אם אתם מה זה בררנים ויש לכם ציפיות שכר יוצאות דופן. יש דברים שאסור לדחוק בהם ויש זמן נכון לכל דבר. אפשרו למעסיק להחליט מתי הוא הזמן הנכון.

מתוך הבלוג של שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully