וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוזיבן סאט1 שבבעלות חיים סבן צפויה להודיע מחר על רכישתה על ידי אקסל שפרינגר

רונן סרברניק

4.8.2005 / 22:06

קבוצת סבן, שרכשה את פרוזיבן לפני שנתיים, צפויה לגרוף רווח של יותר מ-100% בעקבות מכירת החברה; העסקה צפויה להכפיל את גודלה של שפרינגר במונחי הכנסות לרמה של 4.2 מיליארד דולר



ענקית העיתונות אקסל שפרינגר קרובה לסגירת הסכם לרכישת חברת הטלויזיה פרוזיבן סאט1 מדיה, שבבעלות חיים סבן. כך מסרו מקורות מקורבים לנושא לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". הסכם זה צפוי לאחד את חברות הטלויזיה והעיתונות הגדולות בגרמניה ולבצע מהפכה במבנה שוק המדיה הגדול באירופה.



גורמים המקורבים לשיחות אמרו כי החברות התדיינו על הפרטים האחרונים ביום חמישי, אך הזהירו שהשיחות עשויות עדיין ליפול. במידה שלא יתממשו החששות, צפויים שני הצדדים להודיע על המיזוג כבר מחר.



שפרינגר - שכבר מחזיקה ב-12% ממניות פרוזיבן - רוכשת את חברת הטלוויזיה בתשלום מקונסורציום של משקיעים אמריקאים, בראשם המיליארדר סבן. העסקה צפויה להכפיל את גודלה של שפרינגר במונחי הכנסות לרמה של 4.2 מיליארד דולר (5.18 מיליארד דולר).



בהתאם לתנאי העסקה המשוערים, תרכוש ספאינגר 50.5% ממניות פרוזיבן, שבשליטת הקונסורציום בתמורה למניות שפרינגר. כמו כן צפוי סבן להמשיך ולהיות בעל מניות עיקרי בחברה ולקבל החלטות בנוגע לעסקיה.



במחצית הראשונה של השנה שידרה פרוזיבן 8 מתוך 10 סרטי הקולנוע הפופולרים ביותר בקרב גילאים 14-49. כמו כן משדרת פרוזיבן סדרות טלויזיה, דוגמת "עקרות בית נואשות" ו"סקס והעיר הגדולה".



קבוצת סבן, שרכשה את פרוזיבן לפני שנתיים, צפויה לגרוף רווח של כ-100% בעקבות מכירת החברה. סבן רכש באוגוסט 2003 את פרוזיבן, היהלום שבכתר של קירש מדיה פושטת הרגל, תמורת כ-525 מיליון יורו. הרכישה התבצעה עם שותפים נוספים: קרנות ההשקעות הפרטיות ביין קפיטל, הלמן אנד פרידמן, תומאס ה. לי פרובידנס אקוויטי, קואדרנגל ואלפיין אקוויטי פרטנרס. אלה רכשו 72% ממניות פרוזיבן, הנושאות זכות הצבעה במחיר של 7.5 יורו למניה - עסקה שהעניקה לחברה שווי של 1.3 מיליארד יורו (1.47 מיליארד דולר).



פרוזיבן החלה להראות סימני התאוששות זמן קצר לאחר הרכישה - בנובמבר 2003 דיווחה החברה על צמיחה ראשונה בהכנסות זה שלוש שנים, והחלה לצמצם את הפסדיה. עם זאת, על רקע היחלשות שוק הפרסום בגרמניה, היה ברור כי יידרשו צעדים נחרצים כדי לשפר באופן משמעותי את תוצאות חברת הטלוויזיה.



סבן התחיל עם פיטוריו של האחראי על התוכניות בשלושת הערוצים המרכזיים של פרוזיבן, לודוויג באואר. לאחר מכן הוחלף גם המנהל הראשי של החברה ומנכ"ל ערוץ החדשות.



פיטורי עובדים אלה זיכו את סבן החודש בכניסה ל"דו"ח הארבה" - מחקר מושמץ שהוכן בשביל הפרלמנט הגרמני, בו נטען שמשקיעים זרים פושטים על העסקים בגרמניה, זוללים בכל פה, מפטרים ומפרקים חברות ולוקחים עימם את הרווחים. הדו"ח ספג ביקורת קשה בעולם בשל העוינות לזרים שנשקפה ממנו.



מכירת פרוזיבן צפויה למשוך אליה בחינה רגולטורית מדוקדקת בנוגע לאפשרות של מעבר על חוקי ההגבלים העסקיים. שפרינגר נחשבת לחברת ההוצאה לאור בעלת דעות אנטי ממסדיות, והאפשרות שהחברה תרחיב את סוגי המדיום בהם היא פועלת יצרה חוסר נחת במסדרונות הממשלה.



חברת שפרינגר הוקמה ב-1946 ע"י האנטי-קומוניסט הנלהב, אקסל שפרינגר, ואביו. שפרינגר הפכה לחברה המשפיעה ביותר בשוק העיתונות הגרמנית, בזכות התפוצה הרחבה של עיתון Bild. שפרינגר נפטר ב-1985 ואת מקומו החליפה מאז אלמנתו, פרידה שפרינגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully