וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהח"כים רוצים תוספת - הצדיקים שותקים

צחי כהן

13.4.2011 / 14:01

חברי הכנסת רוצים תוספת שכר של 32% לחודש ולפתע כל מגיני העם כדוגמת שלי יחימוביץ' נעלמו? צחי כהן חושב שלכל תעלול צריך להיות גבול ושכולנו צריכים לצאת חוצץ

בשקט ללא רעשים מיותרים תוקם ועדת משנה שתבחן את שיפור תנאי השכר של חברי הכנסת. על פי המתוכנן, ועדת המשנה תדון באפשרות להעלאת שכר של 32% לחודש מ-34,000 שקל לכ-45,000 שקל. מדוע נקבע הסכום הכה גבוה? על פי הפטנט הישראלי הטיפוסי - הצמדה לשכרם של שופטים בבית המשפט המחוזי.

מליאת הכנסת, פתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
פטנט הישראלי טיפוסי/מגד גוזני

העלאת שכר הח"כים תגרור בעקבותיה את העלאת שכרם של: סגני השרים, השרים (שלושים איש), ראש הממשלה והנשיא. מיד אחריהם יעלה כמובן שכרם של 300 ח"כים ושרים בגימלאות וגם לא יקופח חלקם של כ-230 בכירים בשרות הציבורי הצמודים לשכרם של סגני השרים.

החד גדיא לא מסתיימת, העלאת שכר הבכירים תגרור כצפוי את שכר המנכ"לים הממונים על הבכירים. אחריהם יעלו ויעמדו בתור עובדים נוספים ולקינוח שופטי המחוזי ביומם יידרשו שוב תוספות שכר וחוזר חלילה. מעגל שלעולם אינו מסתיים בישראל.

איפה שלי יחימוביץ?

אם היינו עוסקים בשכר הבכירים בחברות ציבוריות, היינו מיד שומעים את זעקות השבר של שלי יחימוביץ' ועדר ה"צדיקים" הנלווה אליה. כשעוסקים בשכר חבריה לכנסת ובשכרה שלה, יחימוביץ', למרבה הפלא, שותקת.

ראוי לזכור שמתוך 120 חברי כנסת, הציבור זוכר או מכיר את פועלם של מחצית היושבים במליאה, במקרה הטוב. היתר נדמים לזן עצלים שזכה בעצם בפיס עם היבחרו לכנסת. שכר נאה, רכב, הוצאות לשכה, עוזרים פרלמנטרים, תקציב קשר לבוחר ולציבור, כיבוד, רכישת מוצרי אלקטרוניקה, עיתונות ודואר חינם, אייפון, לינה בירושלים ועוד מיני טובות והנאות.

לעצלים, חלקם אלמונים לארבע שנים ללא שום תרומה ציבורית, מובטחת גמלה וכמובן ג'וב נעים לאחר פרישתם בשל היותם חברי כנסת בעבר. יש כאלה שאפילו את שמם נתקשה לזהות, וגרוע מכך רובנו אינו יודע אם הם נמנים על קדימה או ישראל ביתנו.

90 מיליון שקל בשנה

עלות תוספת השכר לכלל חברי הכנסת תסתכם בכ-90 מיליון שקל בשנה. סכום זה אינו כולל מגזרים שיבואו בתביעות שכר שונות. בזמן ששר האוצר יובל שטייניץ ואנשי משרדו נאבקים בתוספות השכר במשק, אמור השר לצאת בזעם נגד התוספת השכר לחבריו. רק ששטייניץ בינתיים שותק.

לכל תעלול מכוער צריך להיות גבול. אם הממשלה או חברי הכנסת לא ערים לביזיון ולשימוש המביש בכספי ציבור כאילו מדובר בכספם שלהם, על הציבור לקום ולמגר את התופעה. מדינה שקופצת ידה מתגמולים לנרדפי הנאצים, לנכים, לאומללים וליתומים לא תחלק כספי ציבור לנבחריה כטוב בעיניה. איננו רפובליקת בננות.

שכסף ציבורי אינו הפקר ובשכר של 34,000 שקל אפשר לגמור היטב את החודש. התוספת המבוקשת לשכר יכולה למצוא כתובת מתאימה יותר כמו: הרופאים, עזר מציון, יד שרה, בתי תמחוי, חינוך ולעוד 120 מטרות נאצלות רק לא לח"כים.


* עו"ד צחי כהן, מנהל הקליניקה המשפטית במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully