וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבחן התוצאה: "נכשל" לממשלת נתניהו

אורן פסטרנק

14.6.2012 / 15:45

ראש הממשלה טוען כי אזרחי ישראל בטוחים, שר האוצר קורא לאזרחים המוחים פופוליסטיים ואורן פסטרנק מזכיר להם כי במבחן התוצאה הביטחון החברתי של אזרחי ישראל רק מתדרדר

"במבחן התוצאה האזרחים בטוחים", אמר ראש הממשלה. הדברים נאמרו אמנם בהקשר ניהול משבר המשט הטורקי, אך חוששני שזו גישת חייו של ראש ממשלתנו, לכל תחומי החיים שלנו - והביטחון החברתי בפרט.

אמור נא לי, אדוני ראש הממשלה, לקיחת אחריות על טעויות היא לא חלק מ"מבחן התוצאה"? אז בואו נקיים בוחן-פתע לממשלת "מבחן התוצאה" שלנו: אסון הכרמל (שקשור בקשר ישיר להפרטת השירותים הציבוריים), ניהול משבר המשט, קיצוצים בחינוך, ברווחה, בבריאות, אי-טיפול בבעיות הדיור, בידוד בינלאומי, ריכוזיות שאין כדוגמתה בכלכלה הישראלית, תהליך מדיני תקוע, פערים חברתיים הולכים וגדלים, ניתוק בין המרכז לפריפריה, חקיקה אנטי-דמוקרטית וחקירת פעילי מחאה. האם באמת במבחן התוצאה האזרחים בטוחים? אולי פעם אחת בקדנציה שלך, תגיד: טעיתי!

כבר היינו בסרט הזה

נכון, הסקרים לטובתך. אז מה? מדינת ישראל היא לא קונגרס אמריקאי ותחרות מחיאת כפיים. אזרחים אינם תחרות דיבייט. המדינה שלנו איננה משחק כדורגל לקידום התיירות, בוודאי שלא המדינה שלנו במצבה הנוכחי. הגיע השעה להתעורר.

בימים האחרונים אנחנו עדים לריטואל הקבוע של "איומי יוני" – האיומים על הקיצוצים בתקציב המדינה לשנת 2013. אנחנו שומעים אמירות כמו: "הקופה ריקה", "צריך לחתוך בבשר החי", ועוד שלל ספינים כאלה ואחרים. ועל חשבון מה? על חשבוננו, כמובן. על חשבון החינוך שלנו, הדיור, השירותים הציבוריים ושירותי הרווחה (ששר הרווחה שכח שהוא אמור לדאוג להם) ומערכת הבריאות הציבורית. כל זאת כאשר אנחנו עדים לפערים חברתיים הולכים וגדלים ויחס השכר בין עובד זוטר בחברה לבין המנכ"ל הוא פי 600. כל זאת כאשר אנחנו יודעים ואומרים שיש להגדיל את התקציב ולהרחיב את השירותים הציבוריים, והכסף קיים.

במקום זאת אנחנו שומעים שר אוצר שבוחר להיות ז'אן דארק של הטייקונים, ולהחליט שמנהיגות נוסח 2012 זה להגיד שהמחאה החברתית (שמזמן איננה מחאה, אלא מאבק על סדר העדיפויות במדינת ישראל) היא פופוליסטית וצריך לתקוף אותה. כבר היינו בסרט הזה שנה שעברה, לא? כבר אמרו לנו גם ללכת לפריפריה וללכת לעבוד, למרות שרובנו, פעילי המאבק, עובדים , לומדים, משלמים מסים והולכים למילואים.

נתניהו, בטל את הפגרה המתקרבת, כנס את הממשלה והכנסת עד שיצא עשן לבן, אל תקים לנו עוד וועדה, ותתחיל לחפש פיתרונות אמיתיים. אתה "הבעלים" של קואליציה רחבה בת 94 ח"כים, הגדולה בתולדות מדינת ישראל, ואתה בוחר עדיין לא להחליט.

הנה עצה נוספת: לא הצהרות ומסיבות עיתונאים - מ-ע-ש-י-ם! ותעשה לכולנו טובה, אל תיזכר בבעיית הפליטים פתאום, כאילו היא נולדה אתמול. בתקופת הממשלה שלך הבעיה הזו רק גדלה וגדלה, ובמקום לטפל בה אתה מכריז על מבצע "חוזרים הביתה"? הרי גבול פרוץ הוא גם חלק מסוגיית התנתקות המדינה מאחריות לאזרחיה, כמו בכל תחומי המאבק שלנו. האם כמה מאות פליטים מגורשים - זה מה שירצה את הציבור? הגיע השעה להפסיק לזלזל באינטליגנציה שלנו - יש כאן בעיות אמיתיות, שדורשות מנהיגות - לא פופוליזם וצילומים. צריך לקבל החלטות קשות שאולי אתה לא מסוגל לקבל אותן
.
בהזדמנות זו, אולי כדאי להכריז על מבצע "חוזרים הביתה": 40 מסתננים, לבושי חליפות והעונים לתואר "שרים" ו"סגני שרים", חוזרים הביתה. משטרת החברה האזרחית התחילה לפעול, אם לא שמת לב, ב-14 ביולי 2011. את מבחן התוצאה אנחנו, האזרחים, נבדוק, ולממשלה הזו השנה לא ניתן הקלות. בשבועות הקרובים נמשיך לצאת לרחובות, כמו שיצאנו ב-2 ביוני, וגם בשבת הקרובה בנגב – בבאר שבע. כי מעולם לא הפסקנו לדרוש ולעשות צדק חברתי. במיוחד בפריפריה. התעוררנו, ואנחנו לא מתכוונים לחזור לישון.

הכותב הוא ממארגני ההפגנות ב-2.6 ובקיץ האחרון, ממקימי תנועת "מעמד האוהלים הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully