וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת בתאונה - לפעמים עדיף להתפשר

עו"ד מאירה זוהר

20.5.2013 / 11:17

הגעה לפשרה עם חברות הביטוח במקרה של תאונה עשוייה להשתלם לכל הצדדים. עו"ד מאירה זוהר מסבירה מה צריך לדעת כדי לקבל את המגיע לנפגע

אזרחים הנפגעים בתאונה, בין אם מדובר בתאונת דרכים או בתאונת עבודה , מוצאים את עצמם בהליך של תביעות משפטיות ממושכות כנגד חברת הביטוח, שלעיתים לוקחות שנים. אלא שצריך לדעת שגם חברות הביטוח אינן ששות תמיד לנהל תיקים בבית המשפט, בין מחשש לתקדימים ובין משיקולים כלכליים אחרים.

השגת פשרה מהירה מחוץ לכותלי בית המשפט, טובה לבית המשפט שניטל ממנו עומס דיוני נוסף, טובה לחברות הביטוח ש"קונות" סיכונים וגם חוסכות את עלות ניהול התיק המשפטי וטובה לנפגעים, שחוסכים זמן יקר ורב בניהול ההליך בבית המשפט, הוצאות לחוות דעת רפואיות ואחרות, התייצבות למתן עדות בבית המשפט ועוד. מצדו של התובע, הגעה לפשרה עם חברת הביטוח עשויה להיות הדרך הנכונה במרבית המקרים. התובע אולי יצא עם חצי תאוותו בידו, אך בזמן סביר והגיוני כדי לשקם את חייו ולממש את הסכומים המגיעים לו.

להלן ה"מפתחות" לגיבושה של פשרה:

התגבשות הנזק

פשרה מהירה וטובה עם חברת הביטוח במקרה של תאונות איננה בלתי אפשרית, ולמעשה יש לראותה כמומלצת וכדאית, בתנאי כמובן שהמצב הרפואי של הנפגע מתייצב ומתגבש בטרם השגת הפשרה, שכן השלכותיה של הפגיעה עלולות לארוך זמן רב לאחריה.

כך למשל זכה תובע שצלקת קטנה נותרה בגבה שבפניו כתוצאה מתאונה. חברת הביטוח "שירביט" הציעה לפצותו בסכום פעוט של 2,800 שקלים אולם לאחר התערבותנו והצגת תמונה של הצלקת, הסכימה חברת הביטוח להציע פשרה שבמסגרתה קיבל התובע 28 אלף שקלים תוך מספר חודשים.

במקרה אחר, הולכת רגל כבת 60 נכה 100% שמקבלת קצבת נכות עוד לפני התאונה, נפגעה על ידי מכונית ומעוצמת הפגיעה נשברה ידה. משרדנו הגיש בשם האשה כתב תביעה כנגד חברת הביטוח "אליהו" וזו הסכימה בתוך זמן קצר לפשרה ולוותר על ניהול הליך משפטי יקר ובכך ביקשה לסגור את התיק בהקדם בהסכמתה לשלם סכום של 320,000 שקל .

בחרו את הרופא המתאים

אחד הדברים החשובים בניהול משא ומתן מוצלח עם חברת ביטוח הוא להיעזר במומחה בעל ניסיון ושם, שיוכל לסייע באבחון הבעיה הרפואית והגדרתה במכתב רפואי מתאים. כך קרה עם בחור בן 37 שעבד כרפד שנפגע בתאונת דרכים שבעקבותיה נפגעה כתפו. גם כאן הוגשה תביעה מהירה נגד חברת הביטוח "אליהו". חברת הביטוח החליטה לסלק את התיק בהקדם וביקשה להתפשר, מבלי להזקק להתערבות בית המשפט. לצורך המו"מ הפנינו את הנפגע לרופא אורטופד, שהעביר לחברת הביטוח מכתב רפואי אודות מגבלותיו של הבחור ואבחנת הבעיה ממנה הוא סובל עקב התאונה. התיק הסתיים בפיצוי של כרבע מיליון שקלים לנפגע בתוך מספר חודשים מועט מיום שהוגשה התביעה לבית המשפט ונמסרה לחברת הביטוח.

חברת הביטוח מעדיפה לחסוך התיידנות משפטית מורכבת

ישנם מקרים רבים, בהם מעדיפה חברת הביטוח, לחסוך התדיינות משפטית מורכבת וסבוכה, הכרוכה בתשלום לעו"ד חיצוני שייצג אותה , וכן כרוכה בהוצאות שכר עדים, מומחים וחברות חקירה , ומקרים כאלו כדאי לנצל ולסיים בפשרות מהירות.

פשרה מהירה אחרת הושגה לאחרונה עם חברת הביטוח "כלל" ממחישה את העניין. עובדת ניקיון בת 57 נפגעה בתאונת דרכים, בהיותה הולכת רגל בדרך לעבודה כאשר רכב כבד עלה על רגלה. בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, נקבעה לה נכות כוללת של 36%. עם קבלת קביעת הנכות הגשנו תביעה לבית המשפט כנגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע, חברת הביטוח נאותה להימנע מהתדיינות משפטית, ושילמה לנפגעת פיצוי של למעלה מרבע מיליון שקל, בנוסף ל- 300 אלף שקל שתקבל הנפגעת מהביטוח הלאומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תיעוד של כל נזק תעסוקתי

חשוב להקפיד ולבקש אשורי מחלה בגין הפסדי ימי עבודה, לגשת לרופא תעסוקתי לקבל ממנו גיבוי במסמך על ירידה ביכולת העבודה, וכן לדאוג לתיעוד ההפסדים הכספיים בעבודה, וזאת משום שהירידה בהכנסות והפגיעה בשכר, הוא רכיב חשוב ביותר להערכת הנזקים של הנפגע, ולמעשה הוא הרכיב העיקרי בתביעות הנזיקין.

ניהול נכון של התביעה

במקרים רבים, מבוטחים מעדיפים להתנהל בעצמם מול חברת הביטוח ועלולים בכך לגרום לטעויות שקשה לאחר מכן לתקנן, כמו למשל מבוטח שמתכתב עם חברת הביטוח וכותב במכתביו פרטים ועובדות שמבחינה משפטית עלולים להתפרש לרעתו, אך מחוסר ניסיון הוא אינו מודע לדבר, ובשלב מאוחר יותר, הוא ייתפס לאותם המכתבים כהודאות מחייבות.

ייצוג משפטי נכון על ידי עו"ד בעלי מוניטין בחברות הביטוח, ליוויו על ידי מומחים רפואיים מתאימים וכן נכונות מצד התובע לפשרה יכולה להניב תוצאות מהירות יחסית ולחסוך שנים של התדיינות משפטית.

עו"ד מאירה זוהר, מתמחה בדיני ביטוח ונזיקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully