וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור המעסה

אביטל מולאי

6.5.2010 / 10:20

מה זה בדיוק עיסוי רפואי, איפה לומדים את זה ולמי זה מתאים – סהר צור, מטפל בכיר בדיקור ובעיסוי רפואי, משתף אותנו. עיסוי רפואי – לא מה שחשבתם

אמנות העיסוי היא מרכיב בסיסי אך מהותי בתוך עולם הרפואה המשלימה. עיסוי גורם עונג לגוף ומעצים את הנפש. במקביל, יש לו יתרונות רפואיים ובריאותיים רבים. עיסוי הוא אחת משיטות הטיפול הידניות בעולם הרפואה המשלימה. יש סוגים רבים של עיסויים: שיאצו, טווינה, עיסוי תאילנדי , שוודי ועוד. הטכניקה שונה אך המטרה משותפת: לשבור את מעגל הכאב, לשפר את גמישות השרירים וטווחי תנועתם ולגרום לגופנפש להרגיש טוב יותר.

עיסוי וריפוי

לגופנו ישנה היכולת לרפא את עצמו. תפקידו של המטפל בעיסוי רפואי הוא לסייע לגוף להתמודד בתהליכי הריפוי וההתאוששות לאחר חבלה או כאשר השרירים מכווצים ותפוסים. לפי תפיסה זו, ניתן לרפא באמצעות מגע בלבד – בתנאי שמבצעים אותו בצורה נכונה.

מטפל שאינו מקצועי עלול לגרום ליותר נזק מאשר תועלת, אומר צור. את המקצוע אפשר ללמוד בצורה מסודרת במוסדות לימוד שונים, המוכשרים להסמכת מטפלים בעיסוי.

למה עיסוי רפואי?

ישנן שיטות עיסוי רבות אך היתרונות של העיסוי הרפואי רבים. ראשית כל – עיסוי כשלעצמו מרענן את תפקודי המערכות הגופניות והנפשיות ומאפשר אורח חיים בריא ואיכותי יותר.
בעיסוי הרפואי נעשה שימוש בטכניקות טיפוליות מערביות הלקוחות מעולם הפיזיותרפיה, ובמהלך הלימודים נלמדים גם היבטים הוליסטיים המחברים בין הגוף והנפש כמקובל בעולם הרפואה המשלימה.
כאשר עוסקים בעיסוי, חשוב לשים לב לכל ההיבטים הקשורים לכך - תזונה, פעילות גופנית, מבנה הגוף, מצבו הנפשי של המטופל, סביבת עבודתו ועוד.

לימודי עיסוי

המטרה העיקרית במרבית הקורסים היא ללמד את הסטודנטים את סודות הגישה ההוליסטית הטיפולית באמצעות טכניקות עיסוי מיוחדות. במהלך הקורסים חווים הסטודנטים הרצאות מרתקות וכן חלק נכבד ממהלך הקורס מוקדש להתנסויות מעשיות וחווייתיות בתחום העיסוי.

תחומי הלימוד וההתמחות בקורסי העיסוי:
עיסוי שבדי , עיסוי רפואי, עיסוי הוליסטי, עיסוי גב , עיסוי צוואר, עיסוי שכמות ועיסוי גפיים, עיסויים לספורטאים, רפלקסולוגיה, תורת העיסוי, הגישה ההוליסטית והקשר בין הגוף והנפש, מעגל הכאב, אפקט הדומינו ועוד.

הלימודים בתחום הזה נמשכים בדרך כלל חודש עד שלושה חודשים וכוללים כ- 10-30 מפגשים. הכל תלוי בהיקף החומר הנלמד ובאינטנסיביות.
ישנם גם קורסי המשך ארוכים ומפורטים יותר לדרגת מטפל מתקדם ומטפל בכיר בעיסוי רפואי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בחירת מוסד לימודים

צור: בנושא זה לא ארחיב רבות אך מספר דברים שחשוב לי להדגיש. תעודה ממקום מוכר ומכובד חשובה אך יותר מהכול חשוב מי המורה/ מרצה, כמה ניסיון יש לו בתחום הטיפולי וכמה ניסיון בתחום ההוראה. רצוי וכדאי לצפות במרצה ולהשתתף בשיעור דוגמה להתרשם ממהלך השיעור ומאופן העברתו. רצוי וכדאי גם לקבל המלצות מבוגרים שהוסמכו ע"י אותו המרצה.

ו... יש עבודה?

בוגרי קורס עיסוי יוכלו לעסוק במגוון משרות בתחום. כמטפלים מוסמכים יוכלו לעבוד במרכזי בריאות וספא, בקופות החולים ועוד. אלו שיתמקצעו יוכלו להפוך לעוסקים עצמאים ולפתוח קליניקה טיפולית ולהתפתח בקורסי המשך בעולם הרפואה המשלימה.

אין ספק כי עולם העיסוי הוא עולם מרתק ומורכב, אומר צור, וכל מי שמוצא עצמו נמשך לעולם זה יכול למצוא את מקומו בקורס עיסוי ולפתח לעצמו קריירה משגשגת ומצליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully