וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשחק הפוקר של חיפוש העבודה, למה שלא תשתמשו בקלף של חברות ההשמה?

מאיה בוכניק

31.3.2011 / 18:43

אם הייתם שחקני פוקר ברור שהייתם מעוניינים להציץ בקלפים של שאר השחקנים. חיפוש עבודה כמוהו כמשחק פוקר בו כל המשתתפים שומרים על קלפיהם קרוב אל החזה, אבל, אם תיעזרו בחברת השמה, תזכו להצצה בקלפים של המעסיק.

החל באתרי דרושים וכלה בקשרים אישיים ורשתות חברתיות, אם אתם מחפשים עבודה או מתכננים להתחיל לחפש בקרוב, אתם ודאי יודעים שבהשוואה לשנים עברו יש כיום מגוון של שיטות לחיפוש.

עם זאת, סקירה מהירה של המשרות המתפרסמות ברשת העסקית- LinkedIn ובאתרי הדרושים השונים תעלה בחכתכם את המסקנה שבסופו של יום, רבות מהמשרות המתפרסמות ברחבי האינטרנט הן משרות המטופלות על ידי חברות השמה.

אז מעבר לנתונים בשטח, שבהכרח מעידים על כך שמעסיקים רבים נעזרים בחברות השמה בכדי לאתר את המועמדים המתאימים, למה כדאי למחפשי עבודה לפנות לחברת השמה?

חברת השמה נמצאת בדיוק בצומת שבין המעסיק למחפשי העבודה ויש לה גישה לקלפים של כולם

מעיינה ורדימון, מנהלת השיווק של חברת ההשמה לתחום ההיי-טק Jobinfo, ממליצה להיעזר במידע הרב הנצבר בחברות ההשמה: "הרבה מועמדים לא מודעים לזה, אך, מנהלות ההשמה הנמצאות בצומת שבין המעסיקים למחפשי העבודה, נחשפות ל"קלפים" של כולם ולכן יכולות לגשר בין הצדדים. ניקח למשל מצב בו מועמד מגיע לשלב הצעת עבודה, אך לא מקבל את תנאי השכר שציפה להם. מנהלת ההשמה נמצאת בעמדה המאפשרת לגשר באופן האופטימאלי מבלי לסכן את המו"מ".

"עובדות ב Jobinfo יותר מ 50 מנהלות השמה. כולן אקדמאיות שעוברות הכשרה טכנולוגית ארוכה. מנהלות ההשמה עובדות באופן שוטף מול הרבה מאוד חברות ומכירות אותן היטב: הן מכירות את התחומים המקצועיים, את הכיוונים והמגמות בשוק, כמו גם ממוצעי שכר, ויכולות לעזור למועמדים מתלבטים בהכרעות חשובות בנוגע לקריירה שלהם".

"כחברת השמה חשוב לנו לעזור למועמד למצוא עבודה וחשוב לנו לאייש משרה, אך מעבר לזה, חשוב לנו שהמועמד יעשה את ההחלטה הנכונה לקריירה שלו, גם במחיר של ייעוץ למועמד לבחור במשרה שלא אנחנו אלה שהפננו אותו אליה, מכיוון שזו המשרה הטובה ביותר עבורו. מועמד כזה יעריך את המקצועיות שלנו ויחזור אלינו בחיפוש העבודה הבא שלו, ואף יפנה אלינו חברים. יש מועמדים שאנחנו מלווים משנת 1999 שחוזרים ומחפשים עבודה דרכינו שוב ושוב. אחרים חוזרים אלינו מהצד השני כמעסיקים, כשהם מגייסים למשרות בחברתם".

איך לעבוד נכון עם חברות השמה?

מעיינה ממליצה לפנות ל 2-3 חברות במקביל בלבד, בכדי למנוע מצבים של שליחה חוזרת של קורות החיים לאותו מעסיק: "מומלץ לדאוג לשליטה ובקרה על משלוח קורות החיים בכדי לשמור על הערך של המועמד בשוק העבודה".

"טיפ נוסף וחשוב הוא ליצור איתנו קשר במידה ואתם פונים למספר משרות ולא מקבלים תגובה. כל המשרות המוצגות באתר Jobinfo הן משרות פתוחות ואמיתיות. הפלטפורמה האינטרנטית שלנו ייחודית בכך שגם המועמדים וגם מנהלות ההשמה משתמשים באותו מאגר משרות, דהיינו, המשרות אליהן נחשפים המועמדים הן המשרות הפתוחות שעליהן עובדות גם מנהלות ההשמה. ברגע שמשרה נסגרת, היא אוטומטית נמחקת מהמערכת. כמו כן, באותה מערכת המועמדים יכולים לעדכן בעצמם לאילו חברות הם אינם מעוניינים להישלח, ולהגדיר סוכן חכם שיעדכן אותם בנוגע למשרות מתאימות".

מה לעשות אם יש לכם מספר גרסאות של קורות חיים?

אם אתם חוששים לפנות לחברת השמה בגלל שיש לכם יותר מגרסה אחת של קורות חיים, מעיינה מרגיעה: "ככלל אני ממליצה לשלוח לחברת ההשמה את הגרסה הכללית ביותר של קורות החיים בכדי שנוכל להתאים אותה למרב המשרות. אבל, במידה ולמועמד יש מספר גרסאות שונות של קורות חיים, אני מציעה שפשוט ירים טלפון למנהלת ההשמה הרלבנטית ויעדכן אותה. אנחנו יכולים לשמור במערכת מספר גרסאות ולשלוח את המתאימה ביותר בהתאם להגדרות המשרה.
אחרי הכל, האינטרס שלנו ושל המועמד הוא אינטרס משותף- לשלוח את קורות החיים המתאימים ביותר למשרה בכדי שסיכויי ההצלחה יהיו הגבוהים ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מהן המגמות הבולטות כרגע בשוק ההיי-טק?

על פי הנתונים של Jobinfo יש בהחלט התעוררות בשוק העבודה מאמצע 2010, מגמה שממשיכה גם השנה. תחום החומרה נהנה מעליה ניכרת בביקוש לעובדים וגם בשכר. חלה עליה גם בביקוש לאנשי שיווק ופיתוח עסקי. בתחומי התוכנה והאינטרנט ממשיך הביקוש הגבוה הקבוע ותחום הביומד שנהנה בתקופת המשבר מביקוש יציב יחסית, גם הוא במגמת עליה. ולסיום, הנה בשורה טובה לאנשי ה HR- גם בתחום הזה, לאחר תקופה ארוכה של מיעוט במשרות פתוחות, יש עליה בביקושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully