וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד חליל דורש מרשות השידור להמשיך לעבוד איתו

לי-אור אברבך

13.4.2014 / 10:03

משרד עו"ד חורי חליל גבה במהלך השנים מ-39 אלף חייבים אגרת טלוויזיה. רשות השידור: "הפר בצורה גסה את הסכמי ההתקשרות"

משרד עו"ד חורי חליל שגבה במהלך השנים מ-39 אלף חייבים אגרת טלוויזיה בגובה של 30 מיליון שקל דורש מרשות השידור להמשיך ולעבוד איתו, למרות טענות ברשות על אי סדרים חמורים בהתנהלותו. חורי הגיש לבית המשפט השלום בעכו בקשה לצו מניעה נגד רשות השידור וסמנכ"ל הגבייה יואב אשכנזי לאחר שברשות הורו לו להעביר תיקי גבייה שבניהולו למשרד עורכי דין אחר. החל משנת 2014 הפסיקה רשות השידור להעביר תיקי גבייה למשרדי עורכי דין, אלא שבניגוד למקרים אחרים, במקרה של עו"ד חורי, ביקשה הרשות לקחת מרשותו תיקים שכבר היו בתהליך מתנהל ולבטל מידית את ייפוי הכוח שלו.

בשנת 2011 החל עו"ד חורי לעבוד עם רשות השידור באזור הצפון, לאחר שעבר מכרז כדין. בפברואר 2014, ערכה ביקורת הפנים של רשות השידור בדיקה של תפקוד המשרד (כמו גם של יתר משרדי עורכי הדין) ונמצא כי לכאורה חסרים 485 אלף שקל מדמי האגרה שהמשרד גבה ולא העביר לרשות השידור. למרות שחורי הכחיש את אי ההתאמה בדיווחים, לטענתו ברשות ניתקו אתו מגע כבר במארס 2014. ברשות השידור טוענים כי כבר בדצמבר 2013 הוחלט לנתק איתו כל קשר וכי במארס הועברו התיקים לטיפול משרד עורכי דין אחר - 22 אלף תיקי הוצאה לפועל שהיו בטיפולו, מתוכם כ-400 תיקים המתנהלים בבתי המשפט עברו למשרד עורכי הדין רד מרמת גן. על פי רשות השידור ב-3 השנים בהן עבד עם רשות השידור קיבל ממנה סכום של 9 מיליון שקל. לדברי חורי, הוא השקיע 2 מיליון שקל בגבייה, עליהם לא קיבל פיצוי.

בתשובת רשות השידור לבית המשפט, בה הם מבקשים לדחות את בקשתו של חורי, נכתב כי הוא "הפר בצורה גסה את הסכמי ההתקשרות מול הרשות. בבדיקות מקיפות שבוצעו על ידי רשות השידור לאימות החשדות התגלו אי סדרים כספיים קשים, העולים כדי חשדות פליליים, לכאורה. נמצא כי הוא קיבל במאות מקרים תשלומים בגין אגרת טלוויזיה אך לא העבירם לקופת רשות השידור כנדרש וכן מקרים בהם התקבלו תשלומים מאזרחים אך דווח לרשות השידור על ידי חורי כי אותם חייבים קיבלו פטור מתשלום אגרה".

"נמצאו בבדיקה מקרים רבים בהם כספים ששולמו למשרד חורי לטובת רשות השידור, לא הופקדו כלל בחשבון הרשות, אף לאחר חודשים ושנים. כך לדוגמה סכום של 2,000 שקל ששולם על ידי חייב ביום 4.3.2013, סכום של 2,800 שקל ששולם על ידי חייב ב-17.6.2013 וסכום של 3,800 שקל ששולם על ידי חייב ביום 15.7.2013 הועברו לרשות השידור רק ביום 19.11.2013 לאחר שרשות השידור גילתה זאת בבדיקה שערכה ולאחר שדרשה זאת מחורי במפורש... נמצאו עוד מאות מקרים של כספים ששולמו אך לא הועברו לרשות, והועברו בסופו של דבר רק לאחר דרישה מפורשת מצד רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully