וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: חברת איקיוטק פועלת בשיטת מצליח

אפרת אהרוני

4.5.2014 / 13:10

איקיוטק הגישה תביעה כספית נגד צעירה שנטען כי נרשמה לשירותי החברה, ומשזו הודיעה כי בכוונתה להתגונן, איקיוטק משכה את תביעתה "ללא הסבר מניח את הדעת"

חברת איקיוטק נוהגת בשיטת "מצליח" - כך קבע בית משפט השלום בחדרה בפסיקה נגד החברה, ופסק תשלום של אלפי שקלים בעקבות ביטול תביעה נגד צעירה שנטען כי נרשמה לשירותי החברה.

בינואר האחרון הגישה חברת "במרום הפקות" תביעה כספית על סך 2,140 שקל נגד שרית אדרי, בטענה לרכישת שירותי מידע באמצעות אתר האינטרנט. בפברואר לאחריו - בטרם הוגשו נימוקי הנתבעת - ביקשה החברה למחוק את תביעתה, בנימוק ש"החליטה לפנים משורת הדי לתת לנתבעת הזדמנות לפרוע את חובה ללא הליך משפטי וללא התערבות בית המשפט".

אדרי, בתגובה, מיהרה להגיש "בקשה לפסיקת הוצאות ופיצוי בשל הגשת תביעה ללא עילה", ובית המשפט דחה את בקשתה על הסף. גם כאן היא לא ויתרה, וערערה על ההחלטה בטענה כי שילמה עבור ייצוג משפטי עוד בטרם נמחקה התביעה, וכי מדובר ב"מסע גבייה שערורייתי כנגד לא פחות מ-100,000 אזרחי ותושבי ישראל", במסגרתו מצליחה איקיוטק "לגבות סכומים רבים תחת איומים והגשת תביעות מעין זו לבית המשפט, במטרה שאותם אנשים ישלמו מתוך פחד".

בין השאר הציגה המערערת בפני בית המשפט כתבות מאתרי אינטרנט ואת עמדות משרד המשפטים, שר התקשורת, המועצה הישראלית לצרכנות ועוד. לדבריה, מדובר בהתנהלות שיטתית בה מוגשת תביעה על-ידי החברה, וכשמודיע הנתבע כי בכוונתו להתגונן, היא מזדרזת המשיבה למשוך תביעתה.

השופט נאסק ג'האשן השתכנע וקבע כי "מדובר במקרה שמצדיק התערבות ערכאת הערעור... מי שמגיש תביעה לבית המשפט, יידע שעצם המצאת התביעה לידי הנתבע עלולה לגרום להוצאות.

"אזרח מן השורה שמקבל תביעה, מלבד המועקה הנפשית שנגרמת לו, פונה לעורכי דין, מבזבז זמן ועלול להתקשר בהסכמי שכר-טרחה ולהתחייב לשל כספי, ומרגע שהוכח כי הנתבע נשא בהוצאות, על בית המשפט להתחשב בכל מקרה".

עוד ציין השופט כי "התנהלות המשיבה, על פניה, נראית מוזרה, והתנהלות זו תומכת בטענת המערערת כי מדובר במה שקרוי בשפת העם 'שיטת מצליח'. המשיבה לא סיפקה הסבר המניח את הדעת מדוע מחקה את תביעתה, וההסבר שנטען בבקשתה נשמע מאולץ ובלתי משכנע".

לדבריו, "יש יסוד לטענת המערערת כי מדובר בתביעה שנועדה מלכתחילה לגרום לה לשלם, ומשהודיעה המערערת כי בכוונתה להתגונן, החליטה המשיבה למשוך את תביעתה".

למערערת נפסק, בנוסף לכ-3,000 שקל שכבר הוציאה עבור ייצוג משפטי טרם ביטול התביעה, 4,500 שקל עבור הוצאות משפטיות בעקבות הערעור, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה.

מאיקיוטק נמסר בתגובה: "חשוב שלא לנסות להטעות את הציבור, שכן ביקורת בית המשפט הייתה על מחיקת התביעה הבודדת בשלב מוקדם, וטרם הספיקו הצדדים לטעון את טענותיהם ולהביא את ראיותיהם, ולא על עצם הגשתה של התביעה או על הליך הגבייה עצמו.

"איקיוטק שוקלת להגיש את התביעה נגד גברת אדרי שוב כפי זכותה, ואף נשקול להגיש ערעור על ההחלטה, אך כבר עכשיו ולאור הביקורת על מחיקת התביעה החליטה איקיוטק למצות את ההליכים עד תום בכל יתר התיקים, וזאת בהתאם להחלטת בית המשפט כאמור".

  • עוד באותו נושא:
  • אקיוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully