וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הוט מובייל הצטרפו להסתדרות

שי ניב

9.4.2014 / 12:28

במקביל להכרזת היציגות שלחו בהסתדרות מכתב אזהרה להנהלת הוט מובייל מטעם הלשכה המשפטית, זאת בטענה לנסיונות פגיעה לכאורה במובילי ההתארגנות

אחרי שנבלמו בשנים האחרונות שלושה מהלכי התאגדות של עובדים בחברת התקשורת הוט, הן במסגרת ההסתדרות הלאומית, הן בהסתדרות הכללית והן בארגון כח לעובדים, הודיעה היום (ד') ההסתדרות הכללית כי הפכה לארגון היציג של כ-540 עובדי הוט מובייל - חברה בת של הוט בתחום הסלולר.

החברה מהווה יישות משפטית נפרדת ועל כן ספק אם הנהלת הוט תוכל לטעון כי לא מדובר ביחידת מיקוח נפרדת וכי על הארגון לאגד את כלל עובדי הוט לצורך הכרה בהתארגנות. במקביל להכרזת היציגות שלחו בהסתדרות מכתב אזהרה להנהלת החברה מטעם הלשכה המשפטית, זאת בטענה לנסיונות פגיעה לכאורה במובילי ההתארגנות.

הוט מסרה בתגובה: "קבלנו את הודעת ההסתדרות בנושא. החברה תפעל על פי הוראות הדין".

עובדי הוט מובייל מצטרפים לפלאפון מקבוצת בזק שהתאגדו בהסתדרות אחרי מאבקים קשים עם ההנהלה. עובדי פרטנר נמצאים בהליך ההתאגדות, והניסיונות לגרום להנהלה להכיר בהתאגדותם.

מההסתדרות נמסר, כי שלשום (ב') זימנה הנהלת הוט מובייל את שלושת מובילי ההתארגנות לשיחות בהולות, במהלכן עודכנו הפעילים כי עקב צעדי התייעלות, עומדות בפניהם שתי אפשרויות: להגיע לשימוע לפני פיטורים שעתיד להתקיים בשיטת "מהיום למחר" או לפרוש מרצון, נמסר מההסתדרות. העובדים זומנו לשיחות ההבהרה יממה אחת בלבד לאחר שקיימו ישיבה מכרעת בענייני ההתארגנות.

עוד נמסר: בפנייה נוספת שהועברה מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, ההסתדרות התריעה בפני החברה גם על החשדות המבוססים לגבי מעורבות בלתי חוקית של מנהלים בכירים בהוט מובייל, אשר החלו להתחקות אחרי מי שפועל לצירוף עובדים לשורות ההסתדרות וניסו למנוע זאת.

כמו כן, על פי החשד, החברה הפעילה את מרותה וסמכותה על מנת לגרום לעובדי החברה להצטרף לארגון עובדים אחר שישמש כארגון מטעם. אתמול כאמור, הגיע לסיום תהליך ההתאגדות של העובדים בהסתדרות, נמסר.

אבי ניסנקורן אמר הבוקר: "אני מבקש לברך את עובדי הוט מובייל על הנחישות והלכידות שהפגינו במהלך ההתארגנות. על החברה להקשיב לרצונם של העובדים, להכיר בהתארגנות כחוק ולפתוח במו"מ מיידי על ההסכם הקיבוצי".

נציגי ועד הפעולה בחברת הוט מובייל מסרו הבוקר: "ההחלטה להתאגד נובעת מתוך הרצון שלנו לשפר תנאים, לדאוג לזכויות העובדים ולהבטיח ביטחון תעסוקתי. אנו קוראים להנהלה לשבת איתנו להידברות, ומתוך דאגה לעתיד החברה - לעגן בהקדם את ההסכמות בינינו בהסכם קיבוצי".

ניסנקורן, שקיים אמש פגישה גם עם עובדי פרטנר, הוסיף: "אני רוצה לחזק בהזדמנות זו גם את עובדי פרטנר שנמצאים כעת בעיצומו של תהליך ההתארגנות. ועד הפעולה בפרטנר הוא עובדה קיימת וזו רק שאלה של זמן - ולא הרבה זמן - עד שיושלם תהליך ההתאגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully