וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 עובדי צים פתחו בעיצומים; צפי לעיכוב אוניות

עמירם ברקת

9.4.2014 / 15:18

ההחלטה על העיצומים התקבלה בעקבות ישיבה שנערכה אתמול בין חברי מועצת העובדים למנכ"ל החברה רפי דניאלי, בה הצהיר המנכ"ל כי יתעקש שהמדינה תוותר על מניית הזהב של צים

כ-800 עובדי צים פתחו היום (ד') בעיצומים עקב המשך הלחצים מטעם החברה לישראל וצים על המדינה לויתור על מניית הזהב של חברת צים. העיצומים צפויים לעכב כניסת ויציאת של אוניות של צים בארץ ובעולם. ההחלטה על העיצומים התקבלה בעקבות ישיבה שנערכה אתמול בין חברי מועצת העובדים למנכ"ל החברה רפי דניאלי, בה הצהיר המנכ"ל כי ימשיך להתעקש על כך שהמדינה תוותר על מניית הזהב של צים, ובכך דחה את דרישת יו"ר הוועד אבי שטרית.

לטענת העובדים, דניאלי דרש מהעובדים להפסיק להאבק נגד הויתור על מניית הזהב ואף הכריז על שורה של קיצוצים בתנאי העבודה של העובדים. לאחר אסיפת עובדים דחופה שנערכה הבוקר, החליט יו"ר מועצת עובדי צים לפתוח בעיצומים שצפויים להמשך עד מחר בבוקר. במסגרת העיצומים נטשו עובדי החברה את מקום עבודתם (במתחם צים בחיפה ובנמלים). אתמול נתקבלה תשובת המדינה לבג"ץ בעניין מניית הזהב של צים. את העתירה לבג"ץ הגישו לפני כחודשיים איגוד קציני הים והפרופסורים יוסי יונה ודני גוטווין.

בתשובה כתבה המדינה כי בין שר התחבורה ישראל כץ להנהלת צים התקיימה ישיבה לפני כשלושה שבועות בה העלתה הנהלת צים שוב את הדרישה לויתור על מניית הזהב. כעת מתקיים תהליך בחינה של אפשרויות אחרות שישמרו על האינטרסים החיוניים של המדינה כמפורט במניית הזהב, ותהליך זה טרם הסתיים. במידה ותתקבל המלצה לביטול או שינוי מניית הזהב, יחייב הדבר את אישור ממשלת ישראל.

יו"ר מועצת עובדי צים אמר כי "עובדי צים ואזרחי ישראל לא צריכים לשלם על כישלונותיה של הנהלת החברה ולוותר על מניית הזהב שתחסל את פרנסתנו ותפגע קשות בביטחון המדינה. הנהלת החברה טוענת כי ניתן להגיע להסדר חלופי במקום מניית הזהב אך אסור להאמין לה. כבר ראינו כי בחודשים האחרונים החלה החברה להעביר חלק מפעילויותיה לחו"ל ואם חלילה המדינה תוותר על מניית הזהב, אנו מאמינים כי פעילות החברה בישראל תחוסל ובזמן התקפת טילים על ישראל אף אנייה לא תכנס לארץ ואנו עלולים להשאר בלי מזון, דלק ונשק".

  • עוד באותו נושא:
  • צים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully