וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה עלתה ל-6.3% ביוני - 241 אלף ישראלים

אדריאן פילוט

31.7.2014 / 13:11

הסבר חלקי לעלייה באבטלה הינו גידול בהשתתפות בשוק התעסוקה. גם בראייה רבעונית מגמת העלייה באבטלה ברורה, וכך גם בבחינת אבטלת הליבה

שיעור הבלתי-מועסקים במשק עלה בחודש יוני ב-0.3% לרמה של 6.3% (נתונים מנוכי עונתיות) - כך מדווחת היום (ה') הלמ''ס. כעת, ניתן לומר בוודאות שהאבטלה בישראל מרימה ראש; שיעור האבטלה זינק באופן עקבי במהלך החודשיים האחרונים והשיעור הנוכחית הוא גבוה משמעותית מזה שנרשם באפריל 2014, אז עמד שיעור האבטלה על 5.6% בלבד מכוח העבודה.

במספרים מוחלטים מדובר על 241 אלף בלתי מועסקים. יצוין כי הנתונים נכונים ללפני פתיחת מבצע "עמוד ענן", כך שהמשק נכנס למלחמה בעזה עם עלייה חדה באבטלה.

למרות החדשות הלא-טובות יש לציין כי העלייה באבטלה מלווה ביוני בעלייה בשיעור ההשתתפות במשק - מ-64.2% ל-64.7%. אלה חדשות טובות שכן לפחות חלק מההסבר לעלייה באבטלה הינו העובדה שאזרחים בגיל עבודה שלא היו חלק משוק העבודה נכנסו לשוק, חיפשו מקום עבודה - אך טרם מצאו אותו.

בראייה רבעונית, מגמת העלייה באבטלה גם ברורה. שיעור האבטלה ברבעון השני של 2014 עמד על 6% לעומת 5.8% ברבעון הראשון של 2014. גם כאן חלק מההסבר לגידול באבטלה נובע מגידול שיעור ההשתתפות בשתי נקודות האחוז ל-64.3%, שהיא תופעה חיובית מאוד שכן אחת הבעיות הקשות של שוק העבודה הישראלי היה השתתפות נמוכה לרבות בקרב חרדים ונשים ערביות.

גם אבטלת הליבה במשק עלתה בשיעורים דומים: מ-5.1% ל-5.3%. אבטלת ליבה מוגדרת כשיעור הבלתי מועסקים בקרב בני 25 עד 64 והיא מתארת נאמנה יותר את המתרחש בשוק העבודה שכן בקרב בני 15-24 ישנם חיילים וסטודנטים שפחות יציבים בשוק.

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully