וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הרבה אנשי עסקים מעדיפים מייל על טלפון?

ג'ייסון דה-מרס, פורבס

31.8.2014 / 8:36

כי אפשר לחזור ולקרוא בו, כי אפשר לסמן מה חשוב, וכי הוא לא דורש טיפול מיידי: כל הסיבות בגינן יותר ויותר אנשי עסקים מעדיפים שתפסיקו להתקשר אליהם לנייד

הטלפונים הסלולריים עברו בשנים האחרונות לחזית הטכנולוגיה, ואנשים ברחבי העולם מקפידים להחזיק ברשותם את המכשיר העדכני ביותר - גם אם משמעות הדבר היא להחליף מכשיר אחת לשנה בעלות של כמה אלפי שקלים. אך המכשירים הסלולריים כבר אינם משמשים לביצוע שיחות "מסורתיות" בלבד, ההפך: נדמה כי דווקא אפשרויות התקשורת הנוספות, דוגמת אי-מיילים, וואטסאפ או פייסבוק הפכו לשימוש המרכזי אשר אנו עושים במכשירים הניידים שלנו.

לאתר פורבס ישראל

ואכן, יותר ויותר אנשים אומרים מדי יום את המשפט "הבנתי. תוכל בבקשה לשלוח לי את כל זה באי מייל?". דווקא בעידן בו כולנו מחזיקים במכשיר טלפון סלולרי צמוד, רבים מעדיפים לזנוח את טכנולוגיית השיחה המסורתית (לפחות בכל הקשור לנושאי עבודה) - ולעשות שימוש אך ורק בדואר האלקטרוני. אנשי עסקים שונים כבר הבהירו לשותפיהם: אם רוצים שדבר מה יתבצע, תשלחו מייל בעניינו. השיחות המסורתיות הורדו ברמה, והן משמשות כיום בעיקר לנושאים שוליים ואישיים.

אז מדוע בעצם מעדיפים אנשים כה רבים (בעיקר בקהילת העסקים) שפשוט תשלחו להם אי-מייל? לאחר ששאלנו עשרות רבות של "חובבי דוא"ל", זיהינו כמה תשובות אשר חזרו על עצמן פעם אחר פעם. אלו המרכזיות שבהן:

1. שיחות דורשות תגובה מיידית - גם אם היא לא הכרחית. כשמישהו מתקשר אליך בנושאי עבודה, הוא למעשה דורש את תשומת ליבך וטיפולך המיידי בעניין - גם אם יש לך דברים חשובים בהרבה לעשות. דוא"ל למעשה משאיר לנמען את הזכות לתעדף את המשימות באופן עצמאי, ולבחור במה להתעסק עכשיו - ובמה אחר כך.

2. אי אפשר לחזור ולשמוע שיחה פעם נוספת. אנשי עסקים רבים העידו כי הם שבים וקוראים את האי-מיילים אשר נשלחו אליהם כדי להוציא מהם פרטים ומשימות גם לאחר שקראו אותם בפעם הראשונה. אפשרות זו לא קיימת במקרה של שיחה מסורתית - ופריטי המידע שלא מיהרת לרשום ייעלמו מיד עם הניתוק.

3. אי אפשר לסמן. בהמשך ישיר לסעיף הקודם, מסתבר כי אנשי עסקים רבים פשוט אוהבים את היכולת לסמן את ההודעות השונות אשר הם מקבלים לדואר האלקטרוני שלהם. היכולת לסמן כ"דחוף" ולהפריד בין "נקרא" לבין "לא נקרא", כמו גם היכולת לתייק את הדוא"ל במקום המיועד לו - כולן קוסמות לרבים מהאנשים עמם שוחחנו, וכולן אפשרויות אשר (עדיין) אינן מתאפשרות לאחר שיחה מסורתית.

4. אי אפשר באמת להתנתק. נכון, אפשר להתעלם ופשוט "לסנן" שיחות. אבל עצם ביצוע הפעולה עצמה כבר מוציא אותנו מריכוז - בעוד אי מיילים פשוט מצטברים וממתינים בשקט עד שנטפל בהם לכשנתפנה (אפשרות להשתיק את הנייד כלל לא עלתה אצל אנשי העסקים עמם שוחחנו).

5. הפרטיות חשובה. במקרים רבים אנחנו נאלצים לקבל שיחות (אשר כאמור אינן ממתינות לזמן הנוח ביותר עבורנו) כשאנחנו בתנועה או בחברת אנשים. מעבר לאי הנוחות ולרעש אשר פוגע באיכות השיחה (והרעש אשר אנו מייצרים בעצמנו ומפריע לסובבים אותנו), קשה מאוד לשמור על פרטיות השיחה. דוא"ל, מנגד, נגלה לעיננו בלבד - ומאפשר שמירה על הפרטיות ביתר קלות.

6. אי-מיילים מייתרים את הצורך בשיחות חולין - ומדלגים ישר ללב העניין. כן, כולנו אוהבים לדבר על ענייני היום יום ועל חיינו האישיים. לשם כך יש לנו חברים. אך הצורך הכאילו-מנומס לנהל שיחות חולין מביכות עם כל שותף לעבודה הפך בשנים האחרונות לאחד הגורמים המשמעותיים ביותר לבזבוז זמן בקרב המין האנושי. במקום החלפת משפטים קבועים באופן מביך בתחילת כל שיחה, באמצעות הדואר האלקטרוני ניתן לגשת ישר לעניין - בלי גינוני נימוס מיותרים - ותוך שמירה על פרודוקטיביות גבוהה.

7. שיחות מסורתיות הן פשוט פחות יעילות. מחקרים פשוטים למדי הוכיחו את הטענה: שיחות טלפון לוקחות הרבה יותר זמן מאשר שליחת וקריאת דוא"ל - ומביאות תפוקה מועטה. זאת מבלי להזכיר את הפגיעה בשטף העבודה ואת הרגלם של מרבית האנשים להמשיך ולהתעסק במכשיר הסלולרי לאחר שיחה - גם אם אין להם שום יעד מסוים להשיג בעזרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully