וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום עובדים חדשים - למה לא לשמר את הקיימים?

שירות התעסוקה

17.9.2014 / 12:47

כשזה נוגע לעובדים בארגון לא תמיד חדש משמעותו טוב יותר. שימור עובדים קיימים ומנוסים עשויה להשתלם לארגון יותר מגיוס עובדים חדשים. כיצד לעשות זאת?

פגישה עם הבוס. ShutterStock
פגישה עם הבוס/ShutterStock

החיים המודרניים מרגילים אותנו לחשוב שחדש הוא טוב יותר מישן, שיש מגוון כל כך גדול של כל דבר כך שלא באמת צריך להתאמץ ולשמור על הקיים ושאם צריך- זו לא בעיה: פשוט מכריזים "שוברים את הכלים ולא משחקים" ומתחילים מההתחלה משחק חדש.

אבל זו לא באמת הדרך הנכונה, לפחות לא בכל הקשור לעובדים שהם ההון האנושי של הארגון. אז כן, אנחנו משקיעים בלי סוף מחשבה ואנרגיה במציאת פתרונות גיוס נוספים, הכשרות לעובדים חדשים, חפיפות, מבחני מיון וסינון ולעתים קל מאוד לשכוח שהפתרון הנגיש ביותר נמצא מתחת לאפנו, כי בראש סדר העדיפויות שלנו אמור להימצא דווקא נושא שימור העובדים הקיימים. הנה לכם עובדים טובים (כאלה שכבר עברו את הסינון הקפדני שלכם), שמכירים היטב את הארגון, חזונו והתרבות הארגונית שלו, עובדים מנוסים ומקצועיים, שיודעים את העבודה.

אז לפני שאתם משקיעים עוד זמן וכסף בתהליכי גיוס, למה שלא תשקיעו בשימור העובדים הקיימים? כיצד לעשות זאת? הנה 10 טיפים חשובים:

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
במקום לתת לעובד את התחושה שהוא "רק בורג קטן במערכת" חשוב שהוא יראה את התמונה הגדולה/ShutterStock, שאטרסטוק

1. גמישות: עבודה מהבית, שעות גמישות. שימת דגש על העיקר שהוא: תפוקה ועמידה במשימות, במקום על הטפל שהוא: כמה שעות עבודה ביצע כל עובד.

2. שקיפות: במקום לתת לעובד את התחושה שהוא "רק בורג קטן במערכת" חשוב שהוא יראה את התמונה הגדולה. כיצד זה נעשה? על ידי העברה נכונה של מסרים ותקשורת פתוחה מההנהלה הבכירה לעובדים באמצעות המנהלים בדרג הביניים. שקיפות היא דו צדדית- מההנהלה הבכירה ועד העובד הפשוט ביותר וכמובן שגם להיפך- היכולת של כל עובד להביע את דעתו בצורה מכובדת ולדעת שהוא יכול להשפיע ולהביא לשינוי.

3. עקביות: בחירת קו פעולה עקבי ודבקות בו. אין קשה ומבלבל יותר לעובדים מאשר החלטות שמתקבלות ומתבטלות ושינויי כיוון תכופים מידי.

4. בניית "גאוות יחידה" ונאמנות: טיפוח עבודת צוות, שיתוף פעולה, בניית ערכי חברה וכמובן מיתוג החברה והמוניטין שלה.

5. טיפוח מצויינות: בניית תכנית שיפור ביצועים, מתן חיזוקים חיוביים (לא בהכרח כספיים) לעובדים מצטיינים.

6. ניוד תוך-ארגוני וקידום עובדים: אחת מהסיבות המובילות לעזיבת עובדים היא התחושה שאין להם לאן להתקדם. תנאי חובה לשימור עובדים הוא בניית תכניות לפיתוח קריירה, מערכי הדרכה והכשרות.

7. מטרות ברורות וברות השגה: עובדים שיודעים היטב מהן המטרות, יתאמצו להשיגן גם אם זה ידרוש מהם עמידה באתגרים לא פשוטים, בתנאי שיש מתווה דרך ברור ומערך של פידבקים שיאפשר לדעת בכל רגע נתון עד כמה כבר התקדמו ומה עוד נותר בדרך להשגת המטרה.

8. חופש פעולה, יוזמה ויצירתיות: במקום לדבוק בנהלים מיושנים, בשיטות עבודה ארכאיות ובהרגלים שכבר אינם מעודכנים- אפשרו מקום לחשיבה יצירתית, לרעיונות חדשים.

9. תנאים: אווירה טובה, השקעה בעובדים במתנות לחג, פעילויות רווחה כמו ערבי חברה, כיבוד, ימי כיף, בונוסים וכו'.

10. כבוד ואמון: עובדים רוצים להרגיש שהארגון מכבד אותם וסומך עליהם. תהליכי בקרה מוגזמים וקפדניים והצורך לדווח על כל צעד ושעל יוכיחו לעובדים בדיוק את ההיפך- שלא סומכים עליהם.

מתוך הבלוג של שירות התעסוקה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שימור עובדים. שירות התעסוקה,
שימור עובדים/שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully