וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן: אם לא ייפתר משבר הדואר נשבית את המשק

18.9.2014 / 14:43

צעדי המחאה של עובדי הדואר מחריפים וכך גם צעדי ההסתדרות בטיפולה בנושא. ניסנקורן: "עוד לא ראיתי דיון אחד רציני על איך מצמצמים הפערים"

אבי ניסנקורן מגיע לפגישה של ההסתדרות והעובדים הסוציאליים בניסיון להביא לסיום שביתת העובדים הסוציאליים, מרץ 2011. עומר מירון
"אם המשק הישראלי לא יהיה איתן בסופו של דבר זה יפגע בחברה הישראלית ". אבי ניסנקורן/עומר מירון

בכינוס חירום שנערך היום (חמישי) בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתל אביב דנו ראשי וועדים ארציים וחברי הוועדים בשירות המדינה במשבר הדואר ותופעת העסקת עובדי הקבלן. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס להמשך הצעדים הארגוניים שתנקוט ההסתדרות במסגרת הטיפול במשבר הדואר ובמחאה על צעדי פיטורין של כ-1,500 עובדי הדואר במטרה להחליפם עם עובדי קבלן. ניסנקורן הזהיר כי אם המשבר בדואר לא ייפתר בקרוב תהיה שביתה כללית.

לקריאה נוספת:
עשרות טיסות מעוכבות בנתב"ג: "סקנדל לאומי"
ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשירות המדינה

עובדי הדואר החריפו השבוע את העיצומים והחלו בשביתה בה הופסקו כל הליכי גביית המסים. במקביל עובדי רשות הדואר לא יתנו שירותי דואר למשרדי הממשלה ברחבי הארץ ולא יטפלו בדואר של הנציבויות הזרות בישראל- דואר דיפלומטי. בנוסף לא יגבו ולא יטופלו קנסות של המשטרה, רשויות מקומיות ובתי משפט. עובדי שירות המדינה פתחו בעיצומי הזדהות. בין התומכים ניתן למנות את רשות המסים, עובדי לשכות עובדי הבריאות, לשכת הספנות, רשות הגבייה והאכיפה, וועד עובדי נתב"ג ששבתו היום בין השעות 11:00-14:00.

ניסנקורן אמר כי "אם המשק הישראלי לא יהיה איתן בסופו של דבר זה יפגע בחברה הישראלית ובסופו של דבר זה יפגע בעובדים. האחריות לאי יצירת פערים חברתיים, האחריות לצמצום פערים חברתיים, האחריות לכך שאנשים יחיו בכבוד היא אצלנו, ולא פחות מכך אצל הממשלה. אנחנו משק מאוד איתן, היחס חוב תוצר שלנו של מדינת ישראל הוא יותר טוב מגרמניה, יותר טוב ממוצע מדינות האו אי סי די, איפה אנחנו אחרונים ובקצה ליד מקסיקו? בפערים חברתיים. אומרים את זה יום אחד בשנה כשמפרסמים את דוח העוני ואז שוכחים". לדבריו, "לא ראיתי דיון אחד מעמיק או החלטה אופרטיבית איך מצמצמים פערים חברתיים. אני אומר כי לצד משק תחרותי שגורם לצמיחה, אנחנו חייבים לא פחות מכך לדאוג לחברה שיווניות בלי פערים חברתיים נוראיים כמו שקיימים היום".

"מה מייצר את הפערים החברתיים?", שאל ניסנקורן, "אטימות, ראיית העובדים כעובדים שקופים, חוסר אכפתיות, צעדים פופוליסטיים, עיוורון, אנחנו בהסתדרות לא נהיה עיוורים. יש שכר ויש צורות העסקה שלא מכבדות את האדם". לדברי ניסנקורן, "חובתה המרכזית של הממשלה בתחום הכלכלי זה בצמצום פערים חברתיים בצורה אמיתית. פערים חברתיים זה למטה, זה מצד ההכנסות, צורות העסקה. לא מספיק להגיד תחרות, זה לא מילת קסם, זה לא יפתור את הפערים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תכנית הבראה כואבת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסנקורן טען שמקרה הדואר הוא מראה למצב העובדים במשק כולו שהוא כולו באשמת המדינה. "אין עבודה שלא מכבדת את בעליה, יש שכר וצורת העסקה שלא מכבדות את האדם. מקרה הדואר זה רק מקרה אחד יש פה חברה שחייבים להבריא אותה באחזקה של 100 אחוז של המדינה, בבעלות מאה אחוז של המדינה. מי שדה פקטו מנהל אותה זה המדינה. המדינה כשלה. שנים לא טיפלה בעובדי הדואר ובחברת הדואר. חייבים להבריא את חברת הדואר".

יו"ר עובדי רשות הדואר, שמעון פרג'ון אמר כי "דואר ישראל נמצא בתקופה כלכלית מאוד קשה, משבר כלכלי נוראי שמאיים על כך שלא יהיו משכורות לעובדים. מתוך הבנה שלנו לאחריות לעובדים, נכנסנו לתוכנית הבראה מאוד קשה, אני אומר לכם כאן אם היינו חותמים עליה עכשיו, היא מאוד קשה ליישום, היא מדברת על התייעלות של 1200 עובדים מעובדי הדואר, אנחנו מנקים מאתנו שכר של חמישה אחוז כל חודש מהעובדים כדי להציל את החברה. הסכמנו לשיפור שירות לפתוח את הדואר עד שמונה, אימהות לילדים יסיימו לעבוד בשמונה". לדבריו ערב חתימה על הסכם תוכנית ההבראה בא משרד האוצר והנהלת החברה באותה גזרה אומללה, עוד 1500 עובדים הולכים הביתה. עוד 1500 עובדים, אנחנו מדברים על 2700 עובדים שעל פי רצונם ילכו הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully