וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דאו ג'ונס ירד כ-0.4%

24.11.2006 / 21:02

מניית פוינטר עלתה במהלך היום ביותר מ-200%. המסחר הכללי קילקל את האווירת החג: המדדים המובילים נסחרו בירידות קלות

לא, לא היה ספליט במניה. פוינטר עלתה במהלך היום ביותר מ-200% והאמירה לשווי שיא של השנה האחרונה - 75 מיליון דולר. החברה סיימה את היום בזינוק חריג של 90% ובמחזור של 1.6 מיליון מניות, ביחס למחזור ממוצע של אלפים בודדים.

בכך, החברה העוסקת בשירותי גרירה ואיתור הוסיפה לשוויה קרוב ל-30 מיליון דולר ביומיים האחרונים בעקבות עלייה כוללת של 155%. הזינוק המפתיע אירע בעקבות תוצאות הרבעון השלישי, עליהם דיווחה פוינטר ביום רביעי. החברה עברה לרווח של חצי מיליון דולר שהינם 14 סנט למניה לעומת הפסד של 348 אלף דולר ברבעון המקביל - הפסד של 14 סנט למניה. הכנסות החברה גדלו ב-7% לעומת הרבעון המקביל ל-11 מיליון דולר ומניית החברה סגרה את השבוע במחיר של 15.1 דולר - פי שלושה מהמחיר שבו החלה אותו.

מלבד פוינטר, נערך גם מסחר כללי, שקילקל במעט את האווירה החגיגית בחוץ. המדדים המובילים נסחרו בירידות קלות בצל חולשת הדולר מול המטבעות המובילים בעולם וסימני ההאטה בכלכלה האמריקאית.

לאחר רמות השיא שנקבעו ביום רביעי, שוק המניות בוול סטריט חזר מהפוגה של יום אחד והוריד הילוך. הירידות קוזזו במידת מה על ידי זינוק במניות הכרייה על רקע עלייה במחיר הזהב.

בסיכום שבועי, נחלש דאו ג'ונס בכ-0.5%, S&P 500 השיל 0.02%. הנאסד"ק הוסיף כ-0.6% על רקע תוצאות טובות מהצפוי של יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, דל, שדחפה כלפי מעלה את המדד, ששתי חמישיות ממנו מורכבות ממניות מוטות למגזר המחשבים. בסיכום יומי, ירד דאו ג'ונס ב-0.38%, S&P 500 נחלש ב-0.37% ומדד הנאסד"ק איבד 0.23%. הדולר נחלש בעקבות דברי סגן נשיא הבנק הלאומי של סין, שהזהיר מדינות אסיאתיות מפני אחזקה של יותר מדי דולרים.

וול סטריט סבלה מחולשת הדולר אך מיין סטריט - שוק האג"ח האמריקאי - היתה זו שהרוויחה וחלק ניכר מהמשקיעים עברו לאג"ח ממשלתיות של ארה"ב. אלה מביניהן שמונפקות ל-10 שנים הורידו תשואתן ל-4.53% לאחר שנסחרו סביב 4.56% ביום רביעי.

במקביל למסכי המסחר, עקבו המשקיעים אחרי קדחת הקניות והמבצעים של אמריקה הנערכת לחגים. מניות הקמעונאיות ריכזו עניין על רקע מה שמכונה "יום שישי השחור" ומהווה אינדיקציה לחוסנה של הכלכלה בארה"ב שהמנוע העיקרי שלה הוא צריכה פרטית.

אתמול לא התקיים מסחר לרגל חג ההודיה, והיום שלאחריו נקרא "יום שישי השחור". ככל שהדבר יישמע מוזר, הצבע השחור מסמן את המעבר של הקמעונאים לרווחים. בנוסף, היום מתחיל "בליץ" קניות של ארבעה שבועות רצופים עד לחג המולד.

מבין הישראליות ובמקביל לפוינטר, המניה השנייה שריכזה היום עניין מיוחד שייכת אף היא ל-Small Cap - ווקלטק, הפועלת בשוק ה-VoIP, שזינקה ב-14% לאחר שדיווחה על עלייה של 60% בהכנסות הרבעון השלישי לרמה צנועה של 1.8 מיליון דולר. החברה ממשיכה להפסיד וסיימה את הרבעון בהפסד של 1.4 מיליון דולר לעומת הפסד של חצי מיליון דולר ברבעון המקביל. במבט לעתיד, מסרה החברה כי הכנסותיה בשנה כולה צפויות לעמוד על 9 מיליון דולר - כפול מאשר ב-2005. שולי הרווח הגולמי של החברה יעמדו על כ-60% לעומת תחזית קודמת לרווחיות של עד 56%. השיפור צפוי בעקבות עלייה בהזמנות מהשווקים ברוסיה ובאסיה.

ענקית אבטחת התוכנה צ’ק פוינט נסחרת בשיא של 13 החודשים האחרונים והשילה 0.8% לאחר שסיימה ביום רביעי בעלייה מתונה של 0.2%. החברה הודיעה השבוע על רכישה בהיקף גדול של מעל חצי מיליארד דולר שתחזק את נוכחותה בתחום אבטחת המכשירים הניידים.

טבע הודיעה ביום רביעי על אישור לזריקה גנרית המיועדת לטיפול בבחילות ובהקאות שמכירותיה במונחי מקור הם כמעט 700 מיליון דולר. המניה איבדה כ-1.5%.

טאואר ירדה ב-1.5% לאחר שהשלימה אתמול גיוס של 200 מיליון דולר מתחילת השנה לאחר שגייסה השבוע 11 מיליון דולר בהנפקה פרטית ממוסדיים. חברת השבבים ממגדל העמק שבשליטת החברה לישראל, מכרה 5.8 מיליון מניות תמורת 8.5 שקלים למניה. את הגיוס הובילו פועלים אי.בי.אי וכלל.

אי.סי.איי השילה כ-1.5%. החברה שכרה את בית ההשקעות גולדמן סאקס כדי שימצא לה קונה. על פי ההערכות, חברת ADC היא בין המתעניינות. המניה הוסיפה שיעור מתון של 0.4% ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully