וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ממשיך לרדת: 4.20 שקלים

טל לוי

6.12.2006 / 15:44

בחדרי העסקות פשוט מסרבים לדבר והמשפט היחיד שהם מוכנים לומר הוא "יש פה טירוף, המערכת משתוללת"

הדולר המשיך גם היום לאבד גובה ושערו נקבע על 4.20 שקלים - ירידה של 0.59%. בכך, משלים הדולר ירידה של 2.5% מאז יום שני לפני כשבוע וחצי. הפעם האחרונה בה הציג הדולר רמה שכזו היתה באמצע נובמבר 2001, כך שמדובר בשיא של מעט יותר מ-5 שנים. היורו הוסיף 0.94% ושערו 5.577 שקלים.

בחדרי העסקות פשוט מסרבים לדבר בדקות האחרונות, והמשפט היחיד שהם מוכנים לומר הוא "יש פה טירוף, המערכת משתוללת". מדובר במחזורי מסחר גדולים המגיעים לאחר שהדולר הגיע לרמת תמיכה קריטית של 4.20 שקלים.

בעולם, דווקא מתאושש הדולר לראשונה זה ארבעה ימים מול המטבעות העיקריים. המטבע האמריקאי מתאושש משפל של 20 חודשים מול היורו ושפל של ארבעה חודשים מול הין בעקבות התחזקות מפתיעה בפעילות במגזר השירותים בארה"ב בחודש שעבר. זאת, לאחר שהשיפור בפעילות מגזר השירותים, זה החודש השני ברציפות, צינן את ההערכות כי הבנק הפדרלי עשוי להתחיל להוריד את הריבית בארה"ב לנוכח סימנים להאטה בפעילות בכלכלה הגדולה בעולם.

מחדר העסקות של דיסקונט נמסר הבוקר כי כיוון המסחר נקבע בעיקר בידי משקיעים זרים אשר ממשיכים למכור דולרים ולרכוש שקלים. חלק מהשקלים הללו מופנים להשקעה בבורסה וחלקם לאפיקים אחרים. "הכיוון הוא עדיין כלפי מטה", אומרים בבנק. מבחינה טכנית, מציינים בדיסקונט כי "אם נשבור את רמת התמיכה של 4.20 שקלים, הרי שהרמה הבאה נמצאת כבר ב-4.18 שקלים. כדי להגיע לרמת ה-4.20 על הדולר לאבד עוד 0.4%".

נגיד בנק ישראל לשעבר, דוד קליין, ציין הבוקר בגלי צה"ל כי על בנק ישראל להשאר מחוץ למשחק ולא לווסת את שער הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully