וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יציבות לאחר פרסום נתוני התעסוקה

עמרי כהן

8.12.2006 / 18:06

מדד נאסד"ק עולה ב-0.1%, מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.1%

בוול סטריט רושמים מדדי המניות עליות שערים קלילות, על רקע נתוני תעסוקה חזקים מהצפוי בנובמבר. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1%, מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.1%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.008% ל-4.491%. עד כה עומד המאזן השבוע על יומיים רצופים של עליות - בשני ובשלישי - ולאחר מכן יומיים רצופים של ירידות, ברביעי ובחמישי.

לפני הפתיחה דווח כי בחודש שעבר נוספו למגזר הלא-חקלאי בארה"ב 132 אלף משרות חדשות, לאחר תוספת קטנה יותר של 92 אלף משרות חדשות, שנרשמה באוקטובר. בוול סטריט צפו בממוצע תוספת נמוכה הרבה יותר של 100 אלף משרות חדשות בנובמבר. שיעור האבטלה עלה בהתאם לצפוי ב-0.1% ל-4.5%, לאחר שירד באוקטובר במפתיע ב-0.2%. במהלך המסחר תפרסם אוניברסיטת מישיגן את נתוני אמון הצרכנים לסוף השבוע השני של דצמבר.

אתמול נרשמה חולשה במניות הטכנולוגיה ומדד נאסד"ק איבד 0.7%. לחולשה גרמה מניית ענקית המחשבים ונגני המוסיקה הדיגיטליים, אפל, אשר איבדה 3.1% על רקע חשש מעיכוב בהשקת מכשיר סלולרי מתוצרתה המשולב עם נגן מוסיקה דיגיטלי.

בקרב הישראליות יורדת מניית יצרנית התרופות, טבע (סימול: TEVA), ב-0.4% ל-32.1 דולר. הבנק השני בגדלו בדנמרק, ג'ייסק בנק (Jyske Bank) חתך היום את המלצתו למניית טבע ל"מכירה", מ"צבור", עם מחיר יעד של 28 דולר בלבד. לדברי האנליסטים בבנק, חוסר ודאות משמעותי אופף את סיכויי הצמיחה של טבע בטווח הארוך. לאחר שב-2006 הגיעו פקיעות הפטנטים על תרופות מקוריות לשיא, ציינו האנליסטים כי בשנה הבאה יהיו לטבע רק כמה השקות של תרופות גנריות עם בלעדיות של 180 יום בשנה הבאה. כמו כן, תסתיים בחודשים הקרובים הבלעדיות לה זכתה טבע בהשקת כמה מוצרים גנריים ותפעיל, להערכתם, לחץ על רווחיותה של טבע ב-2007.

מניית הביוטכנולוגיה אומריקס (סימול: OMRI) השלימה אמש זינוק של 240% מאז ההנפקה באפריל, לאחר שהודיעה על תחילת השלב הראשון בניסוי הרפואי שהיא עורכת ב"תחבושת ביולוגית", שמטרתה עצירת דימומים חזקים במיוחד בעורקים ובוורידים מרכזיים. היום מתממשת אומריקס ב-0.8% ל-33.7 דולר.

מניית ספקית הפתרונות לתקשורת אלחוטית, סרגון (סימול: CRNT), איבדה 2.8% בשלושת הימים הקודמים, על אף שבית ההשקעות סאנדרס מוריס האריס החל את פעילות החברה בהמלצת "קנייה" למניה וצירף לה מחיר יעד של 7 דולרים. היום היא יורדת ב-0.4% ל-5.2 דולרים.

גם מניית אודיוקודס (סימול: AUDC), המתמחה במוצרים לטלפוניה באינטרנט (VoIP) איבדה אמש 0.6%, על אף שבית ההשקעות אחר, FTN מידווסט סקיוריטיז, החל לסקר את פעילות החברה עם המלצת "קנייה" למניה ועם מחיר יעד של 13 דולר. כעת היא מאבדת 0.1% ל-9.5 דולרים.

וריפון (סימול: PAY) האמריקאית, שהשלימה בתחילת נובמבר את רכישת מתחרתה הישראלית ליפמן תמורת 793 מיליון דולר, חשפה אמש בסיום המסחר תוצאות כספיות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2006, אותו סיימה ב-31 באוקטובר. בדו"חות לא נכללו הביצועים של ליפמן, אשר תחל להשפיע על תוצאות וריפון ברבעון הנוכחי, שיסתיים בסוף ינואר 2007.

וריפון, העוסקת בייצור מסופים לקריאת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים, סיימה את הרבעון הרביעי עם גידול של 20% בהכנסות ל-156.6 מיליון דולר ועם צמיחה של 15.5% ברווח הנקי ל-13.9 מיליון דולר. עם זאת, בניכוי הפחתה חד פעמית בהיקף של 4.1 מיליון דולר הקשורה לשינוי מבנה החוב ובניכוי הוצאות חד פעמיות והוצאות על אופציות, הסתכמו רווחי הפרופורמה ב-22.3 מיליון דולר (32 סנט למניה). אנליסטים המסקרים את החברה, צפו בממוצע רווח של 29 סנט למניה במחזור הכנסות של 151 מיליון דולר. בתגובה לתוצאות מטפסת וריפון ב-6% ל-36.4 דולר.

וריפון נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-2.3 מיליארד דולר. בתחילת נובמבר היא השלימה את רכישת ליפמן בעסקת מניות ומזומן ורשמה לאחר מכן את מניותיה למסחר גם בבורסת תל אביב. עקב שווייה הגבוה, צורפה מניית וריפון למדד ת"א 25. בהודעה לתקשורת ציין אמש יו"ר ומנכ"ל החברה, דגלס ברג'רון, כי שילובה של ליפמן בתוך וריפון הושלם מהר מהצפוי ועקב כך הועלתה תחזית הרווח לרבעון שיסתיים בסוף ינואר 2007 לטווח של 34-33 סנט למניה. התחזית הממוצעת בוול סטריט היתה לרווח של 31 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully