וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

עומרי כהן

22.12.2006 / 23:53

נמשכו מימושי הרווחים לקראת חופשת חג המולד. הנאסד"ק ירד ב-0.6% והדאו ג'ונס איבד 0.6%. קמטק איבדה עוד 0.9%

בוול סטריט נמשכו מימושי הרווחים לקראת חופשת חג המולד, זה היום השלישי ברציפות, והרביעי בשבוע המסחר הנוכחי, כשברקע חששות מהאטה כלכלית בארה"ב. מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% ל-2,401 נקודות והשלים ירידה שבועית של 2.3%. מדד דאו ג'ונס איבד 0.6% ל-12,343 נקודות והשלים ירידה שבועית של 0.8%. מדד S&P 500 נחלש ב-0.5% ל-1,410 נקודות ואיבד השבוע 1.1%.

בשוק הסולידי, קפצה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.075% ל-4.624%, בתגובה לנתוני אינפלציה צרכנית ללא שינוי בנובמבר, אשר הקטינו את הסבירות להורדת ריבית קרובה מצד הבנק הפדרלי המרכזי. בשוק נרשמו היום מחזורי מסחר נמוכים, אשר נבעו מיציאתם המוקדמת לחופשה של משקיעים רבים.

המדד המקיף לבחינת ביצועי שוק המניות האמריקאי, S&P 500, השלים ביום שישי שעבר טיפוס של 14.3% מתחילת 2006, לשיא של יותר משש שנים. אולם בשבוע האחרון החל לאבד גובה, על רקע מימושי רווחים בשוק. נאסד"ק נחלש גם הוא השבוע, לאחר שהשלים ביום שישי שעבר עלייה של 11.4% מתחילת השנה. דאו ג'ונס עוד הספיק ביום שלישי האחרון, לטפס לשיא סגירה חדש, לפני שהחל גם הוא להתממש.

עוד לפני הפתיחה, דווח על עלייה חדה מהצפוי של 1.9%, שנרשמה בחודש שעבר במכירות של מוצרים בני קיימא (מוצרים שאורך חייהם שלוש שנים לפחות) בארה"ב. אולם, בנטרול רכיב מוצרי התחבורה במדד, ירדו דווקא ההזמנות למוצרים בני קיימא ב-1.1% בנובמבר, בהמשך לירידה של 1.6% חודש קודם לכן. נתון זה הגביר את החששות בשוק מפני האטת הצמיחה בכלכלה האמריקאית.

במקביל, פורסם כי הכנסה הפרטית וההוצאה הצרכנית עלו כל אחת בשיעור הנמוך ב-0.1% מציפיות השוק. ההכנסה הפרטית עלתה בנובמבר ב-0.3% ואילו ההוצאה הצרכנית גדלה ב-0.5%. עם זאת, מדד המחירים של הוצאות הצריכה האישית נותר בחודש שעבר ללא שינוי. מדד זה נחשב לחביב על הבנק הפדרלי, לצורך קביעת המדיניות המוניטרית, ובעקבות היציבות בנובמבר ירדה אינפלציית הליבה השנתית לקצב של 2.2% והתקרבה לשיעור האינפלציה הרצוי של הבנק הפדרלי - 2%. כך, שעם נתון כזה, קשה לראות את יו"ר הבנק ברננקי מתחיל בקרוב במהלך להורדת הריבית בארה"ב.

עוד פורסם, כי מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה בשבועיים האחרונים ב-1.5 נקודות ל-91.7 נקודות, לאחר שירד במפתיע ב-1.9 נקודות בשבועיים הראשונים של דצמבר. בוול סטריט צפו בממוצע עלייה מתונה יותר במדד, ל-91 נקודות.

אמש הסתיים המסחר עם ירידות של 0.5%-0.3% במדדים המובילים, כשברקע התכווצות מפתיעה בפעילות היצרנית באיזור פילדלפיה, וכן נתונים על צמיחה מתונה במקצת מהצפוי של כלכלת ארה"ב ברבעון השלישי.

בקרב הישראליות, איבדה קמטק (סימול: CAMT) עוד 0.9% ל-4.5 דולרים, בהמשך לצניחה של כ-22%, שרשמה המניה אמש בתגובה לאזהרת הכנסות לרבעון הרביעי של 2006. קמטק הזהירה אתמול במהלך המסחר, כי הכנסותיה יהיו נמוכות מהצפוי ויסתכמו בטווח של 21-19 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת תחזית קודמת להכנסות גבוהות בהרבה של 27.6-26.3 מיליון דולר. את החולשה בהכנסות הסבירה קמטק במכירות נמוכות מהצפוי של מכונות בדיקה לענף המוליכים למחצה.

נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) זכתה בחוזה לאספקת שירותי IT (טכנולוגיות מידע) לחברת קווינטיילס טראנסנשיונל, מצפון קרוליינה שבארה"ב. מדובר בחוזה לשלוש שנים הניתן להארכה בשש שנים נוספות. גורמים בשוק העריכו את היקפו של החוזה בכ-15 מיליון דולר. למרות החדשות הטובות ירדה נס ב-0.2% ל-14.6 דולר, והשלימה מימוש שבועי של 10%, אשר נבע ברובו מהפחתת המלצה למניה מצד בית ההשקעות ססקוהאנה.

ספקית תוכנות הדואר האלקטרוני הבידוריות, אינקרדימייל (סימול: MAIL), סיכמה על רכישתה של חברת BizChord הישראלית תמורת 750 אלף דולר, בעסקת מזומן ומניות. ביזקורד מתל אביב עוסקת בעיבוד תשלומים ומספקת לאינקרדימייל שירותי עיבוד מאז 1999. בעליה של ביזקורד יקבלו 250 אלף דולר במזומן ועוד 500 אלף דולר במניות. מניית אינקרדימייל הגיבה לחדשות בעלייה של 2.2% ל-8.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully