וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: אני מפסיק את המגעים עם מעריב

נתן שבע ורוני קורן דינר

27.12.2006 / 12:22

גאידמק: ההחלטה אינה בשל פרסום ההודעה של מעריב לבורסה. נמרודי: "ייתכן שזה תרגיל חובבני בניהול משא ומתן"

מבוכה רבה במשפחת נמרודי: איש העסקים [[ארקדי גאידמק]] חוזר בו. גאדימק הודיע בשעה האחרונה כי הפסיק את המגעים לרכישת מחצית מהשליטה בהכשרת היישוב - החברה האם של "מעריב". מקורביו של גאידמק סירבו למסור את הסיבה להפסקת המגעים, אך מסרו כי הסיבה אינה פרסום ההודעה של "מעריב" לבורסה. בחודשים האחרונים מנהלת המשפחה מגעים למכירת העיתון "מעריב" עם מספר גורמים, כששמו של גאידמק כבר השתרבב כאחד המועמדים.

זקני הבורסה לא זוכרים הודעה על עסקה ששוגרה לבורסה כאשר דקות ספורות שיגר אחד הצדדים הודעה על הפסקת המשא ומתן. הדבר מעורר שאלות רבות מה בדיוק התרחש שם.

[[עופר נמרודי]] מסר בתגובה להפסקת המגעים כי "אתמול ישבנו מספר שעות במשרדי הכשרת היישוב ונהלנו משא ומתן על הכנסות גאידמק כשותף בחברה האם תוך כוונה לפתח את עסקי החברה ביחד ובאופן משמעותי. ניסחנו את ההודעה לבורסה ביחד עם מר גאידמק שאישר אותה מילה במילה. הופתעתי הבוקר לשמוע את הודעתו. ייתכן שזה תרגיל חובבני בניהול משא ומתן לצורך שיפור עמדות וייתכן שלא".

הבוקר הודיעה הכשרת היישוב כי בעלי השליטה בחברה, יעקב נמרודי ובנו עופר נמרודי, מנהלים משא ומתן מתקדם למכירת מחצית מהמניות שבבעלותם (כ-48%) לגאידמק, ומניות נוספות.

הכשרת היישוב נסחרת היום לפי שווי של 700 מיליון שקל, כאשר השווי לפיו מתבצעת העסקה לא נמסר. משפחת נמרודי נפרדת מתחום נוסף שהיה בבעלותה, לאחר שמכרה לפני כחודשיים את השליטה בחברת הביטוח הכשת היישוב. האחזקה הבולטת של הכשרת היישוב היום היא עיתון "מעריב" והמלונות שבבעלות הקבוצה. עוד מחזיק בקבוצה, אילן בן דב, באמצעות טאו (כ-20%).

לפי ההערכות בשוק, התקיימו מגעים גם לצרופו של בן דב לעסקה. גאידמק היה אמור לרכוש את המניות של בן דב (25%) לפי שווי של 170 מיליון דולר ו-15% מהמניות של נמרודי, לפי שווי של 400 מיליון דולר - כך שלאחר העסקה היו אמורים נמרודי וגאידמק להחזיק ב-40% בחברה כל אחד, עם הסכם שליטה משותף.

בחודשים האחרונים התפרסמו לא מעט ידיעות על כך שנמרודי מתכוון למכור את השליטה בעיתון "מעריב". בין השמות שעלו - המיליארדר שלדון אדלסון, בעסקה שלא יצאה בסופו של דבר אל הפועל. העסקה התבצעה אז לפי שווי של כ-200 מיליון דולר כפול משוויו של העיתון בשוק. כמו כן, נעשתה פנייה לגאידמק לרכוש את העיתון. אז אמר גאידמק בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי פנו אליו מ"מעריב" בנוגע לרכישת העיתון, אך מאחר ש"מדובר בעסק לא טוב", לדעתו, הוא דחה את הפנייה.

"מעריב" הציג בשנה האחרונה תוצאות רעות. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיים העיתון עם הפסד כבד של 57.9 מיליון שקל, על הכנסות של כ-400 מיליון שקל. בתקופה המקבילה הפסיד העיתון 10.5 מיליון שקל, על הכנסות של 382 מיליון שקל.

לאחרונה פורסם כי גם שלמה אליהו נמצא במגעים לרכישת חלקו של אליעזר פישמן ב"ידיעות אחרונות" (35%), אם כי עדיין לא ברור אם המגעים יבשילו לכדי הסכם. בינתיים, בחינמון "ישראלי" התפרקה השותפות של בעלי השליטה אדלסון ושלמה בן צבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully