וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה מעורבת לאחר הראלי של תחילת 2007

עומרי כהן

12.1.2007 / 18:26

צ'ק פוינט עולה כ-2% בתגובה להעלאת המלצה למניה. אמדוקס עולה ב-0.1% לאחר הצניחה אמש. AMD נופלת ב-11%

בוול סטריט נרשמת כעת מגמת מסחר מעורבת ומדדי המניות קרובים לרמתם מאמש, כשברקע נתונים על מכירות קמעוניות גבוהות מהצפוי אולם גם שתי אזהרות של יצרנית המעבדים AMD וענקית התוכנה הגרמנית SAP, אשר מעיבות על אופטימיות המשקיעים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.1% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.1%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.022% ל-4.759%.

אתמול טיפסו המדדים בשיעורים שבין 0.6% ל-1%, על רקע פתיחה חיובית של עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי. נאסד"ק התייצב ברמת שיא של שש שנים, דאו ג'ונס קבע שיא סגירה ואילו S&P 500 התקרב לשיא של יותר משש שנים. תוצאות טובות של יצרנית האלומיניום אלקואה וענקית הביוטכנולוגיה ג'ננטק, הפיחו אופטימיות בשווקים וסייעו למדד נאסד"ק להשלים טיפוס של 2.9% מתחילת 2007.

אולם, היום מעיבות על העליות הודעותיהן של AMD ו-SAP ולוחצות מטה את מגזר הטכנולוגיה כולו. אמש לאחר סיום המסחר, הזהירה AMD מפני הכנסות נמוכות בהרבה מהצפוי על רקע ירידה חדה במחירי המעבדים בעולם. AMD העריכה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי צמחו ב-3% לכ-1.33 מיליארד דולר, לעומת התחזית הממוצעת בשוק להכנסות של 1.85 מיליארד דולר. בתגובה להודעה, חתך בנק ההשקעות סיטיגרופ את המלצתו למניה ל"החזק", מ"קנייה". מניית AMD נופלת היום ב-11% על רקע החדשות.

היצרנית הגדולה בעולם של תוכנות למגזר העסקי, SAP, סיפקה תוצאות מקדמיות אשר הצביעו על צמיחה של 7% בלבד במכירת רשיונות התוכנה לרמה של 1.26 מיליארד יורו - כ-100 מיליון יורו פחות מציפיות האנליסטים. לתוצאות החלשות יחסית תרמה בעיקר האטה חדה במכירת רישיונות התוכנה בארה"ב, שם נרשמה צמיחה של 4% בלבד, לעומת 15% ברבעון המקביל. בתגובה לתוצאות מיהר בנק ההשקעות ג'פריס להפחית את המלצתו למניה ל"החזק", מ"קנייה". עם זאת, מניית SAP דווקא עולה כעת ב-3%.

מספר נתונים מתפרסמים היום בגזרה המקרו כלכלית, ובראשם המכירות הקמעוניות לדצמבר, אשר עלו בדצמבר בשיעור גבוה מהצפוי של 0.9% בהמשך לקפיצה של 1% בנובמבר. בוול סטריט צפו בממוצע עלייה מתונה יותר של 0.6%. כמו כן, דווח כי בחודש שעבר זינקו מחירי היבוא ב-1.1%, על רקע עלייה זמנית של 4.8% שנרשמה בדצמבר במחירי היבוא של הנפט והדלקים, בהשוואה לנובמבר. עם זאת, בינואר שבו כאמור מחירי הנפט לרדת.

מחירי המוצרים המיוצאים מארה"ב עלו בחודש שעבר ב-0.7%. לאחר הפתיחה דווח גם כי היקף המלאים העסקיים גדל בנובמבר בהתאם לצפוי ב-0.4%, בהמשך לעלייה זהה באוקטובר. לקראת הסגירה יפורסם גם הגירעון בתקציב האוצר האמריקאי בדצמבר.

אצל הישראליות נפלה אמדוקס ב-9.2% כבר אתמול למחיר שפל של חמישה חודשים, לאחר שהפחיתה בכ-60 מיליון דולר את תחזית ההכנסות שלה לשנת הכספים 2007, עקב השקה איטית מהצפוי של פרויקטים חדשים אצל מפעילות הטלקום. בתגובה לדברים, חתכו בנקי ההשקעות ג'יי.פי מורגן וססקוהאנה את המלצותיהם למניה ל"נייטרלי". בליהמן ברדרס הותירו את אמדוקס עם המלצה חיובית של "משקל יתר", אולם חתכו את מחיר היעד למניה ל-44 דולר, מ-48 דולר. היום מוסיפה אמדוקס 0.1% ל-35.7 דולר.

צ’ק פוינט עלתה אמש ב-3% למחיר שיא של 15 חודשים, לאחר שהצליחה להשתלט על חברת האבטחה השוודית, פרוטקט דאטה. 87.1% מבעלי מניות פרוטקט דאטה נענו להצעת הרכש של צ'ק פוינט ויזכו לתשלום כולל של 534 מיליון דולר. אולם כדי לזכות במלוא הבעלות על החברה ולמחוק את מניותיה מהמסחר, תידרש צ'ק פוינט להיענותם של 2.9% נוספים מבעלי המניות. לשם כך, היא האריכה היום את תקופת ההיענות עד ל-22 בינואר. האנליסט שאול אייל מ-CIBC הגדיר את ההשתלטות כהתפתחות חיובית עבור צ'ק פוינט, אשר תספק לה גישה לשוק ה"חם" של אבטחת מוצרי קצה. אייל גם סיפק תחזית אופטימית לצמיחה של 24% בהכנסות צ'ק פוינט ב-2007, לאחר צמיחה שלילית של כ-1% ב-2006. במקביל, העלה בית ההשקעות RBC קפיטל מרקטס את המלצתו לצ'ק פוינט ל"תשואת יתר", מ"תשואה ענפית" והקפיץ את מחיר היעד למניה ל-32 דולר, מ-22 דולר. צ'ק פוינט מגיבה בעלייה של 1.5% נוספים ל-23.4 דולר.

חטיבת הסוללות של חברת ארוטק קיבלה הזמנות חדשות בהיקף כולל של יותר מ-600 אלף דולר למגוון יישומים צבאיים. ההזמנות החדשות הן לסוללות ולמטענים, אשר ישמשו להפעלת מכשירי קשר ניידים ומחשבים טקטיים.

בהודעה לתקשורת גם ציינה ארוטק צבר ההזמנות של ארוטק עומד נכון להיום על 41 מיליון דולר, גידול של 86% בהשוואה לינואר אשתקד. מרבית הצבר מיועד לאספקה במהלך השנה הנוכחית. למרות החדשות יורדת ארוטק ב-0.2% ל-4.3 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully