וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה חיובית

19.1.2007 / 23:37

מדד הנאסד"ק השלים ירידה שבועית של 2%; פארמוס נפלה ב-11% במחזור גדול פי 6 מהרגיל

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית על רקע זינוק במדד בטחון הצרכנים בארה"ב לרמתו הגבוהה ביותר זה שלוש שנים. עם זאת, חדשות כספיות מאכזבות שסיפקו IBM, חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, וענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק, הכבידו על מניות הבלו צ'יפ. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% לרמה של 2,451 נקודות, אולם השלים ירידה שבועית של 2% - הירידה השבועית החדה ביותר מזה חודש - על רקע תחזיות מאכזבות שסיפקו השבוע ענקיות טכנולוגיה דוגמת אינטל (סימול INTC) ואפל (סימול AAPL). מדד דאו ג'ונס נסגר בסיכום יומי ושבועי כאחד, כמעט ללא שינוי ברמה של 12,564 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.022% לרמה של 4.773%.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה החודש לרמה של 98 - רמתו הגבוהה ביותר זה שלוש שנים - לעומת 91.7 בדצמבר. זאת על רקע ירידת מחירי האנרגיה ועלייה בשכר בארה"ב לנוכח שיפור בשוק התעסוקה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה של המדד לרמה של 92.2.

יבמ (סימול IBM), חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, ירדה ב-3.3% לאחר שדיווחה על גידול של 4.3% במכירות החומרה ברבעון הרביעי, לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - פחות מתחזיות האנליסטים והאטה לעומת צמיחה של 8.9% ברבעון השלישי של השנה. ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק (סימול GE) איבדה 2.9% לאחר שהעריכה כי רווחיה ברבעון הנוכחי יהיו 43 סנט למניה - 2 סנט פחות מתחזיות האנליסטים.

מנגד, עלתה מניית מוטורולה (סימול MOT) ב-3.1% לאחר שיצרנית הטלפונים הסלולריים השנייה בגודלה בעולם הודיעה על כוונתה לקצץ 3,500 משרות בניסיון לצמצם את הוצאותיה. מוקדם יותר היום דיווחה החברה על נפילה של 48% ברווחיה הרבעוניים. יצרנית ציוד התקשורת JDSU (סימול JDSU), לשעבר JDS יוניפייז, זינקה ב-9.7% לאחר שהעלתה את תחזיותיה לרבעון השני. ענקית האלומיניום אלקואה (סימול AA) עלתה ב-3.5% לאחר שהודיעה על תוכנית לקנייה חוזרת של עד 10% ממניותיה ועל הגדלת הדיווידנד למשקיעים ב-13%. סלמברג'ה (סימול SLB), חברת שירותי שדות הנפט הגדולה בעולם, עלתה ב-5.5% לאחר שדיווחה על זינוק של 71% ברווח הרבעוני - מעל לתחזיות.

בין הישראליות בוול סטריט, ענקית התרופות הגנריות טבע (סימול TEVA) - אשר יותר מהכפילה את רווחיה ברבעון האחרון הודות להשקת הגירסה הגנרית לתרופה נגד דיכאון זולופט (Zoloft) של פייזר (סימול PFE) האמריקאית - הגישה בארה"ב תביעות נגד יצרניות תרופות גנריות מתחרות - בהן חטיבת סנדוז של נוברטיס (סימול NOVN.VX), יצרנית התרופות הגדולה בשווייץ, ולופין לאבס - בניסיון למנוע מהן לשווק גירסאות מתחרות לגירסתה הגנרית לזולופט (Zoloft), שפותחה על ידי פייזר - יצרנית התרופות הגדולה בעולם. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

בתביעות, טוענת טבע כי בבעלותה ארבעה פטנטים על תהליך הייצור של החומר הפעיל בתרופה (hydrochloride). הגנת זכויות הפטנט על זולופט פגה בחודש יוני, ובחודש אוגוסט השיקה טבע את הגירסה הגנרית של התרופה, ומחזיקה בזכויות בלעדיות לשיווקה למשך 180 יום, אשר יסתיימו ב-6 בפברואר, לאחר שהיתה החברה הגנרית הראשונה שקראה תגר על הפטנט של פייזר. מניית טבע הוסיפה 0.7% למחיר של 34.2 דולר - שיא של שלושה חודשים.

פארמוס (סימול PARS), חברת פיתוח התרופות הישראלית, נפלה ב-11.1% למחיר של 1.6 דולר, במחזור גדול פי שישה מהרגיל, לאחר שדיווחה היום כי תוצאות ביניים של ניסויים במשכך כאבים בהזרקה לווריד הנמצא בשלבי פיתוח בחברה, העלו כי התרופה בלתי יעילה. כך לפי ניתוח ראשוני של הנתונים. "התרופה הניסיונית לא עמדה ביעדי שיכוך הכאבים שנקבעו לה לעומת תרופת פלסבו (דמה)", נאמר בהודעה שפירסמה החברה. הניסוי, בו השתתפו 24 מתנדבים בריאים, בדק את יעילות התרופה לעומת פלסבו, בהקלה על כאבים הקשורים לגירוי עור, הנגרם על ידי החומר קפסאיצין. החברה מסרה עם זאת כי בכוונתה להמשיך בניסוי אחר הקשור בתרופה במטופלים הסובלים מכאבי שיניים.

צ'ק פוינט (סימול CHKP) ירדה ב-0.3% למחיר של 23.6 דולר בעקבות הורדת המלצה של בית ההשקעות פרידמן בילינגס רמזי מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר". עם זאת הותיר את מחיר היעד למניה ברמה של 19 דולר. בית ההשקעות העריך כי 2007 צפויה להיות שנת מעבר עבור צ'ק פוינט, לנוכח התחרות הגוברת עמה החברה מתמודדת, ובכלל זה מול ענקית התוכנה מיקרוסופט (סימול MSFT). בה בעת, ציין בית ההשקעות כי צ'ק פוינט מנסה לשלב מוצרי צמיחה חדשים יותר מחבילות המוצרים שלה.

אמדוקס (סימול DOX) איבדה 1.2% למחיר של 33.6 דולר במחזור גבוה מהממוצע, והשלימה בכך ירידה דו-יומית של 2.4%, בעקבות פרסום תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון (פיסקאלי) של 2007, שלשום. בעקבות הדו"חות הוריד דויטשה בנק את מחיר היעד למניית אמדוקס ל-37 דולר, ובית ההשקעות רוברט בירד את הוריד המלצתו למניה ל"נייטרלי", מ"קנייה", והציב לה מחיר יעד זהה לזה של דויטשה.

חברת הביוטכנולוגיה אקס.טי.אל (סימול XTLB), אשר סיכמה השבוע על רכישת הזכויות על תרופה בפיתוח לטיפול בכאבים, עלתה ב-1.7% במחזור גדול פי עשרה מהממוצע, והשלימה זינוק שבועי של כמעט 21%.

נייס (סימול NICE), הפועלת בשוק הביטחוני, בעיקר באמצעות מכירת פתרונות להקלטות דיגיטליות של וידיאו, עלתה ב-4% במחזור גבוה מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully