וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע עולה ב-1%

עפרה שלו

9.2.2007 / 17:00

סלקום עולה ב-1.3% לאחר שאיבדה קרוב ל-7% בשלושה ימי המסחר הראשונים שלה בוול סטריט

בורסות וול סטריט רושמות עליות קלות על רקע סדרת העלאות המלצה למגזר השבבים ולשלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב. מניות השבבים מובילות את העליות במגזר הטכנולוגיה, ומדד נאסד"ק עולה ב-0.2% לרמה של 2,493 נקודות; מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.2% לרמה של 12,666 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רושם ירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.034% לרמה של 4.764%.

מדד מניות המוליכים למחצה של פילדלפיה עולה ב-1.2% לאחר שבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן העלה היום את המלצתו למגזר המוליכים למחצה בארה"ב, על רקע סימנים לכך שהשחיקה בשולי הרווח הגולמי של חברות במגזר הגיע לתחתית, ותחזית לשיפור בעסקי המגזר ברבעון השני של השנה.

מניות מגזר הרכב רושמות עליות על רקע העלאות המלצה. דויטשה בנק העלה את המלצתו לג'נרל מוטורס (סימול GM) ולפורד (סימול F) מ"החזק" לקנייה", ואילו סיטיגרופ העלה את ההמלצה לדיימלר-קרייזלר (סימול DCX) מ"החזק" לקנייה". מניית GM עולה ב-3.7%; מניית פורד מוסיפה 2.8%; מניית דיימלר-קרייזלר עולה ב-2.2%.

ענקית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט (סימול ALU) הרחיבה את היקף פיטורי העובדים שלה ל-12,500, לאחר שדיווחה על הפסד ברבעון הרביעי. מניית אלקטל-לוסנט יורדת ב-2%.

ענקית התרופות הגנריות הישראלית טבע (סימול TEVA) עולה ב-1% למחיר של 35.2 דולר לאחר שזכתה בניצחון נוסף בזירה המשפטית. בית המשפט המחוזי של קליפורניה דחה את התביעה של חברת התרופות סנופי-אוונטיס הצרפתית נגד חברות טבע ואמפסטר באשר לתוקפו של הפטנט של תרופת הלובנוקס (Lovenox) - התרופה הנמכרת ביותר שלה. טבע ואמפסטר מתכננות להשיק גירסות גנריות של התרופה בארה"ב. עם זאת, כמה אנליסטים סבורים שטבע תזדקק ליותר מפסיקת בית משפט בשביל לייצר גירסה גנרית לתרופה, המשמשת לדילול דם ומניעת היווצרות קרישי דם.

עוד במגזר התרופות הגנריות היום: מועצת המנהלים של חברת פריגו (סימול PRGO) האמריקאית - שרכשה את חברת אגיס הישראלית בינואר 2005, ואשר הוזכרה באחרונה כאחת המועמדות המובילות לרכישת השליטה בחברת התרופות הישראלית תרו - אישרה אמש קנייה חוזרת של מניות החברה בסך 60 מיליון דולר בשנתיים הקרובות. מוקדם יותר השבוע הגישה רשות ני"ע בארה"ב (SEC) תביעה נגד שבעה ישראלים, ובראשם צבי רוזנטל, לשעבר סגן נשיא לניהול חומרים ולוגיסטיקה בחברת תרו, במסחר במניות החברה על פי מידע פנים. מניית פריגו עולה ב-0.4%.

עוד בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: מלנוקס (סימול MLNX), שהשלימה שלשום הנפקה ראשונה מוצלחת במיוחד בוול סטריט, נסוגה ב-0.6% למחיר של 19.9 דולר ביום המסחר השני שלה בוול סטריט, לאחר שאתמול זינקה ב-17.7%. מלנוקס, המתמחה בפיתוח שבבים המקלים על העברת הנתונים בין שרתי המחשב למערכות האחסון, גייסה שלשום 102 מיליון דולר לפי שווי של 510 מיליון דולר. במסגרת ההנפקה, מכרה מלנוקס 6 מיליון מניות במחיר של 17 דולר למניה.

סלקום (סימול CEL) עולה ב-1.3% למחיר של 18.9 דולר, לאחר שאיבדה 6.8% בשלושה ימי המסחר הראשונים שלה בוול סטריט. ביום שני השלימה החברה הנפקה מוצלחת בניו יורק, במסגרתה מכרה 20 מיליון מניות לפי מחיר של 20 דולר למניה - שהעניק לחברה שווי של 1.95 מיליארד דולר.

מניית סייפן (סימול SFUN) עולה ב-2.5% ומתקרבת למחיר של 13 דולר לאחר שמועצת המנהלים של החברה אישרה תוכנית לרכישת חוזרת של עד 1.5 מיליון ממניות החברה, המהוות כ-4.8% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully