וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל בת ימי אינדיאני

ערן גבאי

13.2.2007 / 16:05

פרטנר הסירה מערכון ששודר ברשת הדור השלישי, בתגובה לדרישת ראש עיריית בת ים. השקיעה בקמפיין לדמות הערס כ-100 אלף ש'

לראשונה - צנזורה על תכני דור 3 בסלולר. ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, דרש מחברת הסלולר להסיר קטע הומוריסטי ששודר ברשת הדור השלישי של החברה, ושכלל התייחסות סטריאוטיפית לא נאותה לתושבי העיר בת ים, בדמות "ערס" - כך נודע ל-TheMarker. בעקבות הדרישה, הסירה פרטנר את הקטע למרות שהחברה השקיעה בקמפיין כ-100 אלף שקל, ולמרות שהקטע צבר פופלריות רבה בשבוע וחצי שבו הוא שודר ורשם כ-2,500 הורדות בתקופה זו.

גורמים בענף מספרים כי נאמר לפרטנר שאם לא תסיר את הקטע האמור, תקשה עליה עיריית בת ים בכל הקשור להצבת אנטנות בתחומי העיר. מפרטנר נמסר בתגובה כי "אורנג' היא גוף מדיה המשדר תכנים שהופקו על ידי ספקי תוכן רבים ומגוונים. בין התכנים המשודרים מוצעים גם קטעי הומור וסאטירה רבים, דוגמת קטעים "מארץ נהדרת", "קצרים" וקטעי אנימציה של ה"ערס". אורנג' משדרת תכנים פופולריים רבים, ועם זאת מקפידה שלא לשדר תכנים המיועדים למבוגרים בלבד. בעקבות פנייתה של עיריית בת ים ובקשתה להורדת תוכן זה, נענינו לבקשתה והורדנו את הפרק בו הוזכרה העיר. חברת אורנג' מצרה על כך, אם פגעה ברגשותיהם של קהלים מסוימים". מעיריית בת ים לא נמסרה תגובה.

פרטנר משקיעה רבות בשיפור מערך התכנים בדור השלישי, שכבר מהווים קרוב ל-5% מהכנסות החברה שלא משירותי שיחה ו-SMS. את קטעי האנימציה של דמות ה"ערס" מפיקה עבור פרטנר חברת מייל ביט (Mail-Bit) הישראלית, העוסקת ביישומי תקשורת בין מערכות מידע לבין טלפונים סלולריים. החברה מפיצה תכנים סלולריים גם לחברות באסיה, בקפריסין ובטורקיה, ביניהן MobileOne מסינגפור וחברת טייוואן מובייל.

מייל ביט פועלת בתחום התוכן בסלולר מאז שנת 2000. לחברה, אותה מנהל רן בן דוד, קיימת מערכת משולבת של אפליקציות ממוחשבות, המאפשרות להפיץ הודעות טקסט קצרות (SMS) ממאגר המידע של הארגון, לכל כמות של מנויים ולכל טלפון סלולרי, בעברית ובאנגלית, לפי קריטריוני פילוח שונים למשתמש קצה בודד או קבוצה, באופן אוטומטי. בן דוד מחזיק כ-70% ממניות החברה, לצד משקיעים פרטיים נוספים.

מייל ביט מחזיקה בנתח העיקרי של שוק המשחקים למפעילות הסלולריות בישראל, והיא מוכרת תוכן לשלושת המפעילים הגדולים בישראל. הכנסות חברות הסלולר מהורדת משחקים בישראל מסתכמות בכ-11 מיליון שקל בשנה. קצב צמיחת שוק המשחקים בישראל נמוך בהרבה בהשוואה לקצב הצמיחה המאפיין את השוק העולמי: בעולם צומח השוק בכ-60% בשנה ומגלגל כ-1.4 מיליארד דולר בשנה, ואילו השוק הישראלי התאפיין עד כה בקצב צמיחה של פחות מ-10% ב-2005.

בישראל מורידים כ-180 אלף משחקים בחודש, במחירים של 12-8 שקלים למשחק, ומפעילות הסלולר מקבלות כ-50% מההכנסה. לשם השוואה, ההכנסות של המפעילות משירותי הרינגטונים נאמדות בכ-25 מיליון שקל בשנה. מספר ההורדות של משחקים בפרטנר הוא כ-75 אלף בחודש, בפלאפון - כ-55 אלף, ובסלקום - כ-50 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully