וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון: ישבו הסכסוך בבנק עד יום א'

13.3.2007 / 6:02

שר האוצר הודיע לנגיד בנק ישראל שהפחתת השכר החד צדדית לפקידי הבנק תוקפא עד למיצוי ההידברות. השביתה נמשכת גם היום

שר האוצר אברהם הירשזון שיגר אמש מכתב לנגיד בנק ישראל, בו הוא מבקש לפתוח מיד במגעים ליישוב הסכסוך במוסד עד יום ראשון הקרוב. בגלי צה"ל דווח, כי באיגרת מודיע הירשזון שהפחתת השכר החד צדדית לפקידי הבנק תוקפא עד למיצוי ההידברות בין הצדדים. הממונה על השכר באוצר, אלי כהן ומנכ"ל הבנק המרכזי, יעקב דנון, סיכמו להיוועד בנושא מחר בירושלים.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ביטל את מסיבת העיתונאים שתוכננה לאתמול בערב, בה על פי ההערכות תכנן לאיים בהתפטרות מתפקידו. ועד העובדים של בנק ישראל התכנס לדיון מיוחד בו יוחלט האם להפסיק את השביתה שבה פתח אתמול.

הנגיד פישר שוחח עם שר האוצר אברהם הירשזון אתמול אחר הצהריים, וסיכם עמו על פתיחת מרתון שיחות של 48 שעות עד לחתימת הסכם שכר חדש ולפתרון הסכסוך בין בנק ישראל לבין הממונה על השכר במשרד האוצר. עד עתה לא נמסר על ביטול השביתה המתוכננת בבנק ישראל.

הסכסוך מושך תשומת לב עולמית

כתב TheMarker טל לוי:

החל מהשעה 12:00 בצהריים אתמול הונחו עובדי בנק ישראל לעזוב את מקום העבודה. המשמעות היא כי כל מחלקות הבנק יושבתו, לא יוזרם כסף לכספומטים, לא יועברו יתרות המסחר לבנק ישראל (אשר מעבירן למסלקת הבורסה), ויתרות מט"ח לא יושקעו. בשלב זה לא ברור האם ייקבע היום שער יציג לדולר.

סכסוך העבודה בבנק ישראל, הנמשך זה 4 שנים, קיבל אתמול תנופה נוספת, כאשר פישר שלח מכתב לממונה על השכר באוצר, אלי כהן. במכתבו קרא פישר לממונה על השכר ולנציגות העובדים להודיע מיד על הפסקת צעדיהם החד צדדיים, ולעשות מאמץ רב כדי להביא לסיום המו"מ על הסכם השכר באופן מיידי.

כהן השיב בתגובה כי השגת הסכם העבודה היא באחריותו של בנק ישראל. במקביל, שלח כהן מכתבי שימוע לכמה מעובדי הבנק בו האשים אותם בקבלת שורה ארוכה של הטבות אשר אינן נהוגות לעובדי מדינה, ביניהן מענקים נרחבים, ימי עבודה קצרים מהמקובל וקידום אוטומטי בדרגות.

לפני מספר ימים אף פורסם ב-TheMarker כי סכסוך השכר בבנק ישראל החל לאחרונה לעניין גם גורמים פיננסיים מחוץ לגבולות ישראל: בנקים מרכזיים בעולם החלו להפנות שאלות, לעיתים מביכות, לעמיתיהם בבנק ישראל, בשאלה מדוע סכסוך השכר בין הבנק המרכזי והאוצר בישראל נמשך כל כך הרבה שנים. נקל להבין כי פישר, כלכלן מוערך ומוכר בעולם, לא רווה נחת משאלות שכאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully