וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות בולטות במדד היתר: חד עולה ב-16% לאחר דו"ח חזק; קבלנים מזנקת ב-40% למרות הפסד ובגלל מימוש משמעותי

שרון שפורר

1.4.2007 / 16:39

חד חצתה ב-2006 הכנסות של מיליארד שקל וקבלנים מבצעת מכירה שתניב לה רווח גבוה משמעותית משווייה בשוק



שתי מניות בולטות היום במסחר בבורסה, מבין מניות היתר. הראושנה היא חברת , המייצרת, מעבדת וסוחרת בברזל ורשתות מרותכות. חד רושמת עלייה של כ-16%. החברה השנייה היא חברת הנדל"ן , שהיתה עד לפני כשנה שלד בורסאי, ואז נרכשה על ידי אריה פרידמן. קבלנים מזנקת כעת בכ-40%.



בניגוד למניות יתר, שממריאות או צונחות ללא סיבה נראית לעין, הרי שברקע לתנודות החדות בשתי המניות הללו, התקבלו היום דיווחים של ממש.



קבלנים דיווחה על מעבר להפסד של 1.6 מיליון שקל, מול רווח של כ-9.5 מיליון שקל שנה קודם לכן. החברה מסבירה זאת בעיקר במימוש מקרקעין בנתניה, שהביא לירידה בהכנסותיה. למרות התרחבות ההפסד, נראה כי ברקע לזינוק של קבלנים ניצבת הודעה על מימוש של שש חלקות באזור לבונטין בתל אביב, בשטח של 2.3 דונם עם שלושה מבנים בבעלותה המלאה, ועוד מבנה אחד בו היא מחזיקה בכ-66%, אך עם זכויות בנייה של 100%. כל זאת, בתמורה ל-40 מיליון שקל, ולרווח לפני מס של כ-24 מיליון שקל - גבוה בכ-7 מיליון שקל מהשווי לפיו נסחרת החברה בבורסה, אחרי עלייה של 295% ב-2006 וללא תזוזה של ממש מתחילת השנה - עד היום.



לצד העלייה החדה, יש לזכור כי מדובר בחברה שרק לאחרונה יצאה מרשימת השימור, עם מחזור ממוצע של פחות מ-20 אלף שקל, ורכישות בקנה אך ללא תוצאות בשטח בינתיים - מה שעשוי ליצור תנודתיות חריפה במניה.



בניגוד לקבלנים, הרי שחברת חד מייצרת תוצאות של ממש. את 2006 חתמה עם הכנסות של 1.25 מיליארד שקל - לראשונה מעל לרף מיליארד שקל - ועם רווח נקי של כ-69 מיליון שקל מול 24.5 מיליון שקל בלבד ב-2005. השיפור בפעילותה של חד לא פסח על אף שורה משורות הדו"ח, ובכלל זה על הרווח והרווחיות הגולמיים והתפעוליים, כמו גם על שולי הרווח הנקי.



חד, שנשלטת על ידי אברהם שני (76.5%), נהנתה ב-2006 מעליית מחירי המכירה של מוצריה בעקבות עליית מחירי הפלדה, אבל מצד שני, היא מפנה את תשומת לב המשקיעים בדו"ח כי עלייה זו עשויה גם להשפיע לשלילה על יציבות לקוחותיה. חד מרכזת היום מחזור ער של כ-2.6 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-31% ובשנת 2006 רשמה עלייה של 83%. שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-260 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully