וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לצנוח: ירד ל-4.066 שקלים

טל לוי

12.4.2007 / 18:05

"אני לא רואה את הדולר מתחת ל-4 ש'. הורדת הריבית ב-0.5% בהחלט יכולה לעצור את הסחף", אומר מנהל חדר המסחר בלאומי

הדולר שובר היום עוד רמה פסיכולוגית ויורד אל מתחת ל-4.10 שקלים. המטבע האמריקאי שנחלש אתמול לאחר קביעת היציג, קורס בשעה זו ב-1% ונסחר ברמה של 4.066 שקלים. מדובר בשפל של יותר מ-6 שנים, שכן הפעם האחרונה בה נסחר הדולר ברמה דומה היתה בתחילת ינואר 2001.

בעולם, התחזק היורו לרמת שיא של שנתיים מול הדולר. זאת, בשל הציפייה כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יעלה את הריבית ל-13 המדינות המשתמשות במטבע היורו לרמה של 3.75% עד ליוני הקרוב. כיום, עומדת הריבית במדינות גוש היורו על רמה של 3.5% לעומת רמה של 5.5% הנהוגה בארה"ב ורמה של 4% הנהוגה בישראל.

בסך הכל, מדווחים חדרי העסקות בבנקים על מחזורי מסחר לא ערים במיוחד שליוו את הימים האחרונים. "רוב המקומיים קונים. הזרים הם אלה שמוכרים קצת", ציין הבוקר אילן ויסקין, מנהל חדר המסחר בלאומי. "אני לא רואה את הדולר מתחת ל-4 שקלים. הורדת הריבית ב-0.5% בהחלט יכולה לעצור את הסחף בהיחלשות של המטבע. אם הדולר יירד מתחת ל-4 שקלים, הנגיד יחטיא את יעד האינפלציה והיא יכולה להיות שלילית בסיכום שנתי. אני לא מניח שהנגיד ייתן לזה לקרות".

מחכים לפישר

החלטת הריבית החודש תתקבל ביום ראשון הבא (ה-22 בחודש) כאשר הדיעות חלוקות האם הנגיד יבחר להוריד את הריבית ב-0.25% או ב-0.5%.

מנהל מחלקת מט"ח וסחר חוץ בבנק ירושלים, איתן אדמוני, מעריך כי מרמה של 4.07 שקלים, הדולר יעבור תיקון רדוד שיעלה אותו לרמה של 4.12 שקלים. להערכתו, שער הדולר ברמה של 4 שקלים הינו מחסום פסיכולוגי בלבד ואין לשלול את האפשרות שמחסום זה ישבר - מצב שיכביד על יצואנים שמיצאים בדולר ויגרום בהמשך למדדים שליליים שיאלצו את הנגיד להפחית ריבית. "עם זאת, לא לעולם חוסן. הדולר לא ירד בלי סוף, וללא ספק אנחנו קרובים לגבול התחתון שאליו יגיע הדולר", אומר אדמוני.

הדולר נחלש בשנה האחרונה ב-11% בצל היחלשותו בעולם והנתונים הכלכליים הטובים של ישראל. הדולר לא התרשם אמש מהרמיזות של הבנק הפדרלי בארה"ב כי ייתכן שהעלאות הריבית במשק האמריקאי יימשכו והוא המשיך להיחלש קלות לרמה של 1.346 דולר ליורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully