וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר הסלולרי: איך להתנתק ובזול

נופר סיני

17.4.2007 / 6:50

קניתם סלולרי והתחייבתם ל-36 חודשים - אבל מאז יצאו דגמים חדשים ואתם רוצים לעזוב. איך מתנתקים בלי להפסיד יותר מדי?

שילוב של מכשיר חדש ומנצנץ עם חבילה חדשה ואטרקטיווית, גורם לנו לחתום ביד קלה על תוכנית התחייבות של 36 חודשים לחברת הסלולר. כבמטה קסם נשכחת מאיתנו המחשבה שנסיבות החיים יזמנו לנו חבילה טובה יותר עם מכשיר חדיש יותר, ולא זו בלבד, אלא שקיים סיכוי טוב שזה יקרה הרבה לפני תום תקופה ההתחייבות. אז מה אנחנו עושים כשברצונו לעזוב חבילת סלולר באמצע תקופת ההתחייבות?

לקוחות פרטיים ששילמו על העסקה בכרטיס אשראי מטמינים את המכשירים הישנים עמוק במגירה וממשיכים לשלם אלפי שקלים - על המכשירים עצמם ועל העסקה שבצידם. ואילו לקוחות עסקיים ישלמו קנסות של אלפי שקלים וכמובן ישלמו את ייתרת התשלומים על המכשירים עצמם.

מדי שנה עוזבים 15% ממנויי הסלולר את המפעילים שלהם ועוברים לחברות אחרות. מדובר בכ-300 אלף מנויים במגזר העסקי ו-675 אלף מנויים במגזר הפרטי. בכירים בתחום מעריכים שמחצית זאת באמצע תקופת ההתחייבות שלהם.

על פי ההערכה הזו, ערך TheMarker, בשיתוך עם אתר הצרכנות הסלולרית סלולר דיל, חישוב שלפיו המגזר הפרטי משלם 97 מיליון שקל בשנה כיתרת התשלומים על המכשירים עד להשלמת תקופה של שלוש שנים למרות אי שימוש בקו. המגזר העסקי משלם בנסיבות כאלה 105 מיליון שקל (ראו מסגרת). מידד בן יוחנן, מנכ"ל סלולר דיל מעריך כי הסכומים האלה אינם כוללים את מה שקרוי בשפת החברות הסלולריות "השתקנים" - לקוחות שמעדיפים לשים את המכשיר במגירה במקום לנתק אותו.

כמה עולה לעזוב באמצע?

החברה שמתייחסת בצורה הטובה ביותר ללקוחותיה העסקיים בכל הקשור להתנתקות בטרם עת היא פרטנר - שאינה גובה קנס עבור יציאה מהתוכנית פרט להשלמת יתרת התשלומים על המכשירים בתוספת הטבת סבסוד המכשיר. לעומת זאת, פלאפון, המזוהה ביותר עם המגזר העסקי מבין שלוש החברות, גובה אלפי שקלים על ניתוק הקו באמצע תקופת התחייבות.

במגזר הפרטי - סלקום אינה גובה קנס ביציאה והלקוח נדרש לשלם את יתרת תשלומי המכשיר; גם בפרטנר הלקוחות אינם נדרשים לשלם קנס יציאה או להמשיך לשלם על התוכנית, כי אם להחזיר את שווי הטבת סבסוד המכשיר. ואולם בפלאפון הקנס יכול להגיע ל-1,500 שקל למכשיר - לא כולל התשלומים על המכשיר.

בנוגע לסלקום, יצויין כי בכמה שיחות שביצענו למוקד שירות הלקוחות קיבלנו מידע לפיו החברה דווקא גובה קנס. ואולם מבירור שערכנו מאוחר יותר עם נציגיה נאמר לנו: "סלקום מצהירה שלקוח חדש שמבקש להצטרף ללקוחות החברה אינו מחוייב בדמי יציאה במסגרת תוכנית התעריפים. סעיף זה מופיע במפורש הן בעיקרי התוכנית אותם מקבל הלקוח והן בחוזה ההתקשרות. לצערנו תקלה טכנית יצרה מידע שגוי הנוגע לנושא זה, שטופל מיידית בהתאם להסכם עם סעיף אי ההתחייבות, עליו חתום כל לקוח מצטרף. יוצא מכך שגם עכב התקלה לקוח שהיה מגיע לחתימת חוזה לא היה מחוייב בגין דמי יציאה".

חשוב לדעת שגם מי שלא מתנתק, אלא עובר למסלול תשלום מינימלי ו"משתיק" את המכשיר עד תום התקופה, נאלץ לשלם לא מעט כסף. בסלקום, למשל, מראה החישוב שביצענו (ראו טבלה) כי ייתכנו מקרים בהם התשלומים במקרה של השתקת קו יהיו גבוהים יותר מאשר בניתוק, משום שאז נוסף התשלום על תכנית המינימום. גם בפלאפון תוספת תוכנית המינימום תייקר את אפשרות ההשתקה לעומת אפשרות הניתוק. באורנג' ככל שהמכשיר מסובסד יותר על ידי החברה - כך גובר היתרון של ההשתקה על פני הניתוק.

אפשר להעביר בעלות

לכל מי שלא מעוניינים להיכנס למחויבות של 36 חודשים, או רוצים להפסיק תקופת התחייבות באמצע ולא לשלם על כך, יש פתרון - העברת בעלות המכשיר לאדם אחר.

ההבדל העיקרי בין רכישת מכשיר מיד שנייה לבין ביצוע עסקת העברת בעלות, הוא שהעברת הבעלות מאפשרת לרוכש להמשיך את התשלומים החודשיים בגובה ייתרת ההתחייבות - ולא מחייבת תשלום אחד גדול וחד פעמי בעבור המכשיר.

ואולם לא בכל המקרים חברות הסלולר מאפשרות למקבל הבעלות את אותם תנאי מסלול שניתנו לבעליו המקוריים של המכשיר. הבעיה קיימת כאשר מדובר במסלולים יעודיים בהם המנוי נדרש להציג תעודה מסוימת לשם קבלת ההטבות - כמו תעודת סטודנט או תעודת חוגר של חייל. במקרים כאלה, מי שאינו סטודנט או חייל ויקבל בעלות על מכשיר במסלולים אלה, לא יוכל לקבל את אותם תנאים, אך יוכל להמשיך בתשלומים עבור המכשיר, ולא ידרש לתשלום חד פעמי. כמו כן החברות לא מאפשרות להעביר בעלות ממנויים עסקיים לפרטיים.

עם זאת, מסלולים מגזריים, שאינם מחייבים הצגת תעודה כמו המסלולים לחרדים או לעולים חדשים ניתנים להעברה בין לקוחות שונים, כולל כל התנאים.

אתר המשדך בין עוזבים לנכנסים

אבל איך תמצאו לקוח שיהיה מעוניין לקבל בעלות על המכשיר שלכם? כמובן שאפשר לנסות את מזלכם באתרי המכר של מוצרים מיד שנייה, אבל אפשרות אחרת, ונוחה יותר, מציעה חברת סלולר דיל באתר האינטרנט שלה.

האתר מתווך בין צרכנים, הן במגזר העסקי והן במגזר הפרטי, המעוניינים להעביר את הבעלות על המכשיר והמסלול שברשותם, לכאלה המעוניינים לקבל בעלות על מכשיר ומסלול שבו לא יחייבו אותם בעסקה ל-36 חודשים.

כך זה עובד: באתר סלולר דיל (www.cellulardeal.co.il) ניתן לבחור בסוג העסקה (פרטית או עסקית - לקוחות עסקיים לא יכולים למכור לפרטיים, ולהיפך), ייתרת ההתחייבות, העלות החודשית, המפעיל, היצרן, הדגם, אזור המגורים וכמות המכשירים. ברגע שמצאתם עסקה כלבבכם, אתם מוזמנים לפנות למפרסם העסקה ולעשות מולו את ההליך של העברת הבעלות.

כדי לבצע את העברת הבעלות בפועל, יצטרכו המוכר והקונה להיפגש באחד ממרכזי שירות הלקוחות של החברה ולחתום על המסמכים הדרושים.

למעט העברת הבעלות, שחברות הסלולר גובות עליה כסף (בין 40 ל-95 שקל בהתאם לחברה ולמסלול, ראו טבלה), השירות הניתן באתר סלולר דיל אינו כרוך בתשלום כלשהו.

"מכיוון שהאתר שלנו הוא כלי צרכני, אנו לא גובים כסף מהצרכנים. ההכנסות של האתר הן מפרסומות ומשירותי ערך מוסף - כמו למשל אינדקס נותני שירותים בתחום הסלולר שיעלה באתר בקרוב מאוד", מסביר בן יוחנן, שאומר כי הוא מקווה כי בקרוב העברת הבעלות תוכל להתבצע גם באתר עצמו.

הידעתם?

מדי שנה עוזבים 15% ממנויי הסלולר את המפעילים שלהם ועוברים לחברות אחרות, מחציתם עוזבים באמצע תקופת ההתחייבות

כמה זה עולה?

החברות גובות תשלום על העברת הבעלות על המכשיר במהלך תקופת ההתחייבות שגובהו

40-95 שקל, בהתאם לחברה

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully