וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנק הביא אותנו לפת לחם"

גיל קידרון ושרון נובק

30.4.2007 / 8:52

שני אחים תובעים את דיסקונט משכנתאות בסכום של 50 מיליון ש', לאחר שלדבריהם, הבנק שבר חוזה חתום ועיקל את כל נכסיהם

מול סניף בנק דיסקונט למשכנתאות ברחוב אלנבי בתל אביב מתקיים מחזה מוזר, מזה למעלה משבוע. שני אחים, משה ויצחק רחמיאן, עומדים שעות רבות במקום ומפגינים עם שלטים מאולתרים נגד הבנק. האחים מספרים כי עסקו בקבלנות כמעט 40 שנים, ובנו יותר מאלף יחידות דיור בכל רחבי הארץ. אולם לדבריהם, לפני שש שנים, הפנה להם הבנק גב, לאחר שלושים שנים בהם החזיקו בו חשבון, שבר חוזה חתום, ועיקל את כל נכסיהם. "הבנק הוא עגל הזהב המודרני. אנחנו משועבדים לו", אמר משה רחמיאן לוואלה! חדשות.

במסגרת קשרי האחים רחמיאן עם הבנק, הם קיבלו במהלך השנים ליווי פיננסי סטנדרטי, כלומר, הלוואה שניתנת על ידי הבנק, ומוחזרת רק בגמר הבניה. במהלך הבניה ממנה הבנק שמאי מוסמך מטעמו, הקובע את גובה ההלוואה על פי מצב הבניה ושווי הנכס הנבנה. ראוי לציין, כי לפני חתימת החוזה, מבצע הבנק הערכה כלכלית, ובודק את ביטחונות הלווים.

בשנת 2000, השתבשו יחסי הגומלין בין הבנק לבין האחים. משה רחמיאן סיפר, כי ללא התרעה שבר הבנק את כללי החוזה החתום ביניהם. הימים, ימי האינתיפאדה השנייה, ושוק הנדל"ן נקלע לשפל חמור. חברת משגבים היתה חייבת לבנק קרוב לעשרה מיליון שקלים, אולם, החזיקה בביטחונות של שמונה מיליון דולרים. בשנת 2001 דרש הבנק מהחברה את כל סכום החוב. כונס נכסים שמינה הבנק עיקל 2.5 מיליון דולר, ולדברי רחמיאן, ידו עוד נטויה.

"נלקחו לנו הנכסים, ואנחנו לא עובדים כבר 5 שנים. הגענו לפת לחם", סיפר רחמיאן. "פחדנו מהחשיפה, אבל במצבנו לא נותר לנו אלא להלחם על מעט הכבוד שנשאר". לאחרונה הגישו האחים תביעה לבית המשפט המחוזי. הם דורשים מהבנק פיצויים בסך 50 מיליון שקלים. "אבל עד שהתביעה תתברר בבית המשפט, מי יודע אם אחיה בכלל".

מבנק דיסקונט למשכנתאות נמסר בתגובה, כי "הבנק אינו מגיב לנושאים הנידונים בין כותלי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully