וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

11.5.2007 / 23:47

מדד נאסד"ק עלה ב-1.1% ל-2,562 נקודות, מדד דאו ג'ונס התחזק 0.9% ל-13,327 נקודות. טבע זינקה ב-3.9%

לאחר שפורסמו היום נתונים המעידים על המשך ההאטה בכלכלה האמריקאית נרגעו חששות המשקיעים מלחצים אינפלציוניים, שיובילו את הנגיד להעלאת ריבית. המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים, כאשר מדד נאסד"ק עלה ב-1.1% ל-2,562 נקודות, מדד דאו ג'ונס התחזק 0.9% ל-13,327 נקודות ומדד S&P 500 עלה אף הוא ב-1% ל-1,506 נקודות.

ברמה שבועית התחזק מדד הדאו ג'ונס בכ-0.4%, מדד S&P 500 טיפס קלות ב-0.3% ואילו מדד נאסד"ק ירד בסיכום שבועי ב-0.4%.

היום פורסם כי המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו ב-0.2% באפריל - הירידה החדה ביותר זה שבעה חודשים, כאשר תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.4%. החולשה במכירות הוסברה על ידי הרשתות הקמעוניות הגדולות במזג האוויר ששרר בארה"ב באפריל ובמועד חג הפסחא.

גם מדד המחירים ליצרן לחודש אפריל, שעלה ב-0.7% - בהתאם לתחזיות האנליסטים - שיקף את התפוגגות חששות המשקיעים מלחצים אינפלציוניים, שכן מדד הליבה נותר ללא שינוי, לעומת תחזית לעלייה של 0.2%. מדד הליבה הוא המדד המרכזי עליו מסתכל הפד, שכן הוא מנטרל את מחירי המזון, ומחירי האנרגיה התנודתיים והעונתיים.

ביום רביעי החליט הבנק הפדרלי המרכזי להשאיר את הריבית קצרת הטווח בארה"ב ללא שינוי, זו הפעם השביעית ברציפות, ברמה של 5.25%. בהודעתו אותת הבנק כי אינו מתכוון לבצע שינוי בריבית בזמן הקרוב. נוסח הודעת הריבית ביחס לאינפלציה נותר ללא שינוי, והבנק שב והעריך כי מדד הליבה של האינפלציה נותר "גבוה במידת מה".

הריבית בארה"ב נותרה ללא שינוי ברמתה הנוכחית מאז הקיץ שעבר, כאשר הבנק הפדרלי העלה את הריבית בפעם ה-17 ברציפות בתוך שנתיים - רצף העלאות הריבית הממושך ביותר מעולם, שנועד לצנן את הכלכלה האמריקאית ולרסן את הלחצים האינפלציוניים.

נתונים מקרו כלכליים שפורסמו באחרונה מצביעים על כך שמאמציו של הבנק הפדרלי נשאו פרי. הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי (GDP) בארה"ב הואטה ברבעון הראשון של השנה לקצב שנתי של 1.3% - הקצב הנמוך ביותר זה 4 שנים - ומכירות בתים קיימים בארה"ב רשמו בחודש מארס את הנפילה החדה ביותר מאז שנת 1989. במקביל, הביאה ההאטה בצמיחה גם לצינון שוק התעסוקה האמריקאי.

בקרב החברות הישראליות, מניית חברת סנדיסק, היצרנית הגדולה בעולם של מוצרי אחסון בפלאש (זיכרון בלתי נדיף), הוסיפה ב-1.8 למחיר של 44.9 דולר, לאחר שהודיעה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, בתחום פלטפורמת כרטיסי פלאש וכונני USB.

מניית חברת הגנריקה הגדולה בעולם, טבע, התחזקה ב-3.9% למחיר של 40 דולר. טבע דיווחה אמש כי החלה לשווק בארה"ב גירסה גנרית לתרופה האנטיביוטית Omnicef מתוצרת חברת אבוט, בכמוסות ובתרחיף, לאחר שקיבלה אישור סופי מה-FDA. לפי נתוני IMS, מסתכמות המכירות השנתיות של הכמוסות בכ-325 מיליון דולר בשנה, ושל התרחיף - ב-533 מיליון דולר.

בנוסף, תחל טבע לשווק באופן מיידי את הגירסה הגנרית של אימפקס לתרופה מסוג Ditropan XL של אלזה, המיועדת לטיפול בבריחת שתן, במסגרת שיתוף הפעולה הוותיק ביניהן. על פי נתוני חברת Wolters Kluwer Health, מכירות התרופה המקורית וגרסאות גנריות אחרות בארה"ב, הסתכמו ב-12 החודשים שהסתיימו במארס ב-233 מיליון דולר. החברה גם מרכזת עניין רב לאחרונה בעקבות המכרז לרכישת החטיבה הגנרית של מרק.

מניית חברת הביוטכנולוגיה, אומריקס, תיקנה ועלתה במסחר 1.5% ל-32.6 דולר. המניה איבדה כ-9% ביומיים הקודמים, שלאחר פרסום הדו"חות, עקב פיספוס תחזית האנליסטים בשורה התחתונה בסנט בודד. לפני יומיים פירסמו ב-CIBC סקירה בעקבות הדו"חות. האנליסטים עמית חזן וג'ק או הותירו את המלצת ה"קנייה" ואת מחיר היעד שלהם על 43 דולר - גבוה ב-30% ממחירה בשוק.

אלון USA תיקנה את הירידות מאמש ועלתה 3.4% למחיר של 37.2 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully