וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן איזנשטיין תובעת

כרמל בן צור

3.6.2007 / 12:25

התביעה, בסך 2.5 מיליון שקל, הוגשה נגד עיריית חיפה ומשרד החינוך עקב מותו של אביה בטביעה לפני 16 שנה בעיר

הדוגמנית מורן אייזנשטיין הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעה לפיצויים על סך 2.5 מיליון שקל נגד עיריית חיפה ומשרד החינוך. התביעה הוגשה על ידי אייזנשטיין - יחד עם אחיה גיל ואמה, שרה - עקב מות אביה בטביעה בים לפני 16 שנה, בהיותו בן 49.

השלושה מבקשים להטיל את האחריות לטביעת אבי המשפחה על עיריית חיפה ומשרד החינוך. לטענת אייזנשטיין, התרחש האירוע כאשר המשפחה הוזמנה להשתתף במסיבת סיום שנת הלימודים של האח הצעיר, גיל, שהיה אז תלמיד כיתה א'. המסיבה התקיימה על חוף הים בחיפה.

לדברי המשפחה, בשעות אחר הצהריים של יום ביוני 1991, התקבצו בחוף הים למעלה מ-300 תלמידים, הורים ובני משפחה למסיבת חוף. לטענתה, לא היו בחוף באותה שעה בעלי תפקידים כלשהם כגון מצילים, שוטרים או פקחים. במקום נכחו אך ורק מורות. כמו כן, לא נמצאו במקום שירותי הצלה או עזרה ראשונה.

לפי התביעה, במהלך המסיבה נכנס האב לים, ובהיותו במרחק לא רב מהחוף, החל לנופף בידיו לעזרה. בהיעדר מצילים לא היה מי שיחוש לעזרתו והוא טבע למוות לעיני בני המשפחה ההמומים.

לטענת מורן אייזנשטיין ומשפחתה, התברר להם רק בדיעבד כי במקום בו שחה האב היו קיימים בורות תת מימיים הגורמים להיווצרות מערבולות וזרמים חזקים - תופעות שאין בכוחו של אדם לעמוד בפניהם או להיחלץ מהם בכוחות עצמו.

על פי התביעה, עיריית חיפה ושאר הנתבעים התרשלו בתפקידם: למרות שהיו חייבים לדעת על קיומו של מפגע מסוכן לחיי אדם, לא דאגו הנתבעים לקיים פיקוח ראוי באזור ולא נמנעו מלכתחילה לערוך מסיבה רבת משתתפים עם רחצה בים. "בפועל", נכתב בתביעה, "מדובר היה במקסם שווא מסוכן ובמלכודת לחיי אדם".

לדברי המשפחה, באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, לאחר אירוע הטביעה הוציאו העירייה ומשרד החינוך הוראות ונהלים האוסרים באופן מפורש וחד משמעי על קיום מסיבות של בית ספר בחוף ים.

מהתביעה עולה, כי אביה של מורן היה בעל עסק רווחי ומשגשג של מכירת מוצרי עור ונעליים. לאח הצעיר של מורן, כך עולה מהתביעה, נגרם נזק נפשי שהותיר אצלו נכות לצמיתות אשר הסבה פגיעה קשה בתפקודו ובמהלך חייו. בנוסף, נגרם לו נזק כספי בשל היזדקקותו לטיפולים רפואיים פסיכיאטריים כתוצאה מפטירת אביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully