וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד גאידמק

שלומי שפר

12.6.2007 / 12:20

TheMarker השיק היום מדד המשקלל את ארבע החברות שגאידמק הוא בעל השליטה בהן: אוסיף, טיב טעם, פטרו גרופ וגילאון

המיליארדר [[ארקדי גאידמק]] נכנס בסערה לשוק ההון הישראלי בעקבות רכישת השליטה ב-4 חברות ישראליות. מדובר על חברת הנדל"ן [[אוסיף]], מנהלת תחנות הדלק [[פטרו גרופ]], בית ההשקעות [[גילאון]] ורשת שיווק המזון [[טיב טעם]]. העסקות נעשו בתמורה כוללת של כ-1.3 מיליארד שקל. TheMarker החליט לעקוב אחר ביצועי החברות ולשקלל אותן למדד גאידמק החל מהיום - ה-12 ביוני.

המדד מורכב לפי חישוב משוקלל של שווי השוק של החברות נכון למחיר הסגירה של המניות ליום 11 ביוני 2007. מניית חברת הנדל"ן אוסיף מהווה כ-51% מהמדד, טיב טעם כ-24%, פטרו גרופ 18% ומניית בית ההשקעות גילאון מהווה כ-7%.

מדד גאידמק יורד בפתיחה בבורסה בתל אביב ב-4.3%. סך כל השווי המצרפי של גאידמק בחברות עומד נכון להיום על 1.3 מיליארד שקל, כלומר לאחר העליות האחרונות במניות גאידמק השוק לא לוקח בחשבון את פרמיית השליטה הנדיבה ששילם גאידמק ומתמחר את המניות פחות או יותר במחיר אותו שילם איש העסקים.

TheMarker יעקוב אחרי מדד גאידמק ויבדוק האם המשקיעים שנכנסו בעקבות קסמו של גאידמק לשליטה בחברות אכן זוכים לראות תשואה עודפת על השקעתם.

טיב טעם הוסיפה כ-28% מאז כניסתו של גאידמק לחברה ביום שישי. מניית גילאון הוסיפה 58% מאז כניסתו. מניית אוסיף זינקה ב-80% ומניית פטרו גרופ הוסיפה 27%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully