וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: לחייב את המאפיות לייצר לחם זול

6.7.2007 / 11:51

שר התמ"ת לא מוכן להעלות את מחירי הלחם בעקבות עליית מחיר הקמח, ובשל מחאת המאפיות לא ניתן להשיג היום חלה לשבת

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה אלי ישי אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי אין בכוונתו לייקר את מחירי הלחם המפוקח, למרות הלחץ שמפעילות המאפיות. ישי עוסק כעת בבדיקת האפשרויות המשפטיות לחייב את המאפיות לייצר לחם זול.

כמו כן, ח"כ יורם מרציאנו הודיע היום כי יגיש בשבוע הבא לכנסת הצעת חוק, שתאפשר לשר התמ"ת לסגור מאפייה שתסרב לייצר לחם בפיקוח.

היום לא יהיה ניתן להשיג חלות לשבת ולחמים בפיקוח ברוב נקודות המכירה בארץ - לאחר שמרבית המאפיות הודיעו על הפסקת ייצורם. המאפיות מוחות על כך שהשר ישי מסרב להתאים את מחירי הלחם המפוקח לעלייה החדה שהיתה במחירי הקמח.

"לא יכולים לשאת את בעיות העוני"

כל זה מגיע לאחר שאתמול, מאפיות הענק אנג'ל וברמן הפסיקו לאפות לחם בפיקוח. כיום לחם אחיד עולה שלושה שקלים ו-70 אגורות. עד אתמול השתמשו המאפיות במלאי הקמח הקיים, אך התייקרות הקמח בעולם ביותר מ-30%, וסירובו של שר התמ"ת אלי ישי לאשר את ייקור הלחם, מקשים על המאפיות לעמוד בהפסדים.

יצחק ברמן, בעל מאפיית ברמן, אמר אתמול כי "אנחנו לא יכולים לשאת את בעיות העוני של ישראל - אם נעשה זאת אנחנו נפשוט רגל". עוד הוסיף ברמן: "כשנקבל את התמורה המתאימה נחזור לייצר מוצרים בפיקוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully