וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

7.7.2007 / 1:04

אפל הובילה את נאסד"ק לעלייה שבועית של 2.4%. מלנוקס עלתה השבוע 8% לקראת הצטרפותה לבורסת תל אביב

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית על רקע המשך קדחת המיזוגים והרכישות בארה"ב, לאחר שבפתיחת המסחר רשמו ירידות בעקבות דו"ח התעסוקה שפורסם היום בארה"ב. מדד נאסד"ק עלה ב-0.4% לרמה של 2,666 נקודות, והשלים עלייה שבועית של 2.4%. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3% לרמה של 13,612 נקודות, ועלה בסיכום שבועי ב-1.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והשלים את הנפילה השבועית החדה ביותר מאז מארס 2006. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.051% לרמה של 5.195%, ובסיכום שבועי עלתה ב-0.17% - העלייה השבועית החדה ביותר מאז מארס 2006.

132 אלף משרות חדשות נוספו לכלכלת ארה"ב בחודש יוני, בהמשך לגידול של 190 אלף משרות בחודש הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת של 125 אלף משרות, בהמשך לגידול של 157 אלף משרות שעליו דווח במקור בחודש מאי. שיעור האבטלה נותר כצפוי ללא שינוי ברמה של 4.5% - מרחק נגיעה מרמתו הנמוכה ביותר מזה שש שנים.

קדחת המיזוגים והרכישות בארה"ב, אשר היקף העסקות בה מתחילת השנה עולה על 1.4 טריליון דולר, חזרה היום לעמוד במוקד תשומת לב המשקיעים לאחר שבורסת הסחורות של שיקגו (CME) העלתה היום את הצעת הרכש שלה עבור בורסת הנגזרים CBOT לכ-11 מיליארד דולר. מדובר בפעם השלישית שבה משפרת CME את הצעת הרכש, על רקע הצעת רכש מתחרה שהגישה ל-CBOT בורסת אינטרקונטיננטל (ICE) בסך 11.4 מיליארד דולר.

מניית אפל (סימול AAPL), אשר שברה שיאים בעקבות השקת iPhone לפני שבוע, הובילה את העליות במגזר הטכנולוגיה השבוע. המנייה נסגרה היום בירידה של 0.3%, אולם השלימה זינוק של 8.5% מאז השקת אייפון ביום שישי שעבר. מתחילת השנה, זינקה מניית אפל ביותר מ-50%.

בין הישראליות בוול סטריט: טבע (סימול TEVA) הוסיפה 0.4% למחיר של 41.4 דולר; צ'ק פוינט (סימול CHKP) ירדה ב-0.9% למחיר של 23.2 דולר; אמדוקס (סימול DOX) איבדה 0.3% למחיר של כ-39 דולר.

חברת אופטיבייס (סימול OBAS), המוכרת פתרונות לדחיסת וידיאו ול-IPTV (העברת וידיאו על רשתות תקשורת IP), הודיעה היום כי הגישה הצעה לרכישת כ-5% נוספים ממניות חברת סקופוס (סימול SCOP), המתמחה בפתרונות לרשתות וידיאו דיגיטליות ומנוהלת על ידי ירון סימלר. במסגרת המכרז, אשר צפוי להיסגר ב-6 באוגוסט, מבקשת אופטיבייס לרכוש 678 אלף מניות של סקופוס במחיר של 5.25 דולרים למניה. עם השלמת המהלך, צפויות החזקותיה של אופטיבייס בסקופוס לגדול מ-22.5% ל-27.6%. בתחילת השנה רכשה אופטיבייס את החזקותיה הנוכחיות בסקופוס תמורת 16 מיליון דולר. מניית סקופוס עלתה ב-1% ל-5 דולרים במחזור מסחר גדול פי 9 מהרגיל.

ווקלטק (סימול VOCL), המספקת מערכות ושירותים להעברת קול על גבי האינטרנט (VoIP), הודיעה היום כי חברת מוביפון-2000, המספקת שירותי מידע ותקשורת קווית ברוסיה, בחרה בטכנולוגיית Essentra של ווקלטק עבור רשתות הדור הבא שלה. מניית ווקלטק עלתה יותר מ-1%.

אומריקס (סימול OMRI), חברת הביוטכנלוגיה מתל השומר, הודיעה היום כי קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות (FDA) בארה"ב לעשות שימוש ב-cryo, מוצר הדם המופק מפלסמה של חברת Talecris האמריקאית, במסגרת תהליכי הייצור של הדבקים הביולוגים אוויסל (Evicel) וקוויקסיל (Quixil). מניית אומריקס איבדה 2.4% למחיר של 33.6 דולרים. "הירידה של מניית אומריקס נובעת מכך שהחברה ציינה כי בעקבות קבלת האישור, ירשמו מכירות בסך מיליון דולר של גירסה חדשה של אוויסל ברבעון השלישי, במקום הרבעון השני", אמר האנליסט אל קמרמן מבית ההשקעות Cowen, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

מניית יצרנית ההלבשה תפרון (סימול TFR), אשר צנחה אתמול בקרוב ל-15% לאחר שהחברה פירסמה אזהרת הכנסות לרבעון השני של 2007, נסגרה היום בירידה של 0.5% למחיר של 7.7 דולרים. תפרון, שבשליטת קרן פימי ומבטח שמיר, העריכה אתמול כי הכנסותיה ב-2007 יהיו נמוכות מאלו של 2006 ושרווחיותה תהיה נמוכה השנה באופן משמעותי בהשוואה לאשתקד. החברה צופה ברבעון השני צניחה של כ-19% בהכנסות ל-40.5 מיליון דולר בשל מכירות נמוכות מהצפוי של מוצרי הלבשת ספורט והלבשה תחתונה. ברבעון השלישי צפוי קיטון נוסף בשל עיכוב בהזמנות למוצרי הלבשת ספורט וקיטון עונתי במכירות בגדי הים.

מניית רדקום (סימול RDCM), שקרסה שלשום ביותר מ-37% בתגובה לאזהרה הכנסות לרבעון השני, ואתמול התאוששה עם עלייה של כ-2%, שבה וירדה היום בכ-1%. רדקום, המתמחה בפתרונות לבדיקת איכות רשתות תקשורת, חתומה על "הישג" לא מבוטל: היא שיחררה ארבע אזהרות בתוך שישה רבעונים.

מלנוקס (סימול MLNX), אשר עלתה מתחילת השבוע ב-8% לקראת הצטרפותה בשבוע הבא למסחר בבורסת תל אביב, נסגרה בירידה של 0.6% למחיר של 22.4 דולר. חברת השבבים וכרטיסי התקשורת מיקנעם הגישה השבוע לבורסה בתל אביב את טפסי הרישום הכפול ותהפוך ביום שני לחברה דואלית.

OSG (סימול OSG), חברת הספנות של משפחת רקנאטי, הוסיפה 0.4% לאחר שבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן העלה את המלצתו למנייתה מ"נייטרלי" ל"משקל יתר".

רויאל קריביאן (סימול RCL), חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בשליטת משפחת עופר,הוסיפה 0.1% לאחר שהודיעה על כוונתה להרחיב את פעילותה ביבשת אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully