וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני ובר-און ייפגשו הערב

25.7.2007 / 15:03

המגעים לסיום השביתה יתחדשו היום ב-17:00. יו"ר ההסתדרות ושר האוצר ידונו בחידוש המו"מ על הסכם השכר. נתב"ג יפעל במהלך הלילה בכל מקרה

המגעים לסיום השביתה הכללית במשק צפויים להתחדש היום בערב. הממונה על השכר במשק אלי כהן ויו"ר ההסתדרות עופר עיני ייפגשו בשעה 17:00, וידונו בחידוש המו"מ על הסכם השכר של המגזר הציבורי. לאחר מכן בשעה 20:00 ייפגש עיני עם שר האוצר רוני בר-און.

לאחר ליל דיונים ארוך בבית הדין הארצי לעבודה הוחלט לדחות את עתירות הארגונים הכלכליים נגד השביתה הכללית במשק שעליה הכריזה ההסתדרות. יו"ר בית הדין הארצי לעבודה סטיב אדלר החליט שלא להוציא צו מניעה, ועל כן החל מהשעה 06:00 בבוקר יצאה לדרך שביתה כללית במשק.

בהודעת בית הדין נאמר כי השופטים "רואים בעין יפה את התחייבות המדינה וההסתדרות לקיים משא ומתן נמרץ". בית הדין קרא לצדדים להתחיל את המגעים כבר הבוקר במטרה לפתור את המשבר.

בקול ישראל דווח, כי בהסתדרות ברכו על החלטת בית הדין שלא להוציא צו מניעה נגד השביתה, והוסיפו כי "בית הדין הבין שהמדינה מתנהלת שלא בתום לב במשא ומתן עם ההסתדרות". במקביל, קוראים בהסתדרות למשרד האוצר להידבר עמה ישירות ולסיים את המשבר.

השביתה היום אינה כוללת את נמל התעופה בן גוריון, שם ישבתו העובדים רק החל ממחר בבוקר. שר התחבורה שאול מופז אישר המראות ונחיתות בנתב"ג גם במהלך הלילה ולפנות בוקר. לדבריו, המשרד ייערך הלילה בצורה מיוחדת על מנת לאפשר המראות ונחיתות לפני תחילת השביתה.

הדיון הופסק במהלך הלילה

במהלך הלילה הדיון בין הצדדים הופסק לכשעתיים, לאחר שהתברר כי אחת מהדיינים היא מנכ"לית מכון התקנים זיוה פתיר, גוף שנכלל ברשימת הגופים השובתים מחר. במהלך הפסקת הדיון, אלדר נועד בפגישה משולשת עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני והממונה על השכר באוצר אלי כהן, אך זו לא הניבה תוצאות.

בקול ישראל דווח, כי הארגונים שהגישו את העתירה הם איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, רשות שדות התעופה ובזק. בכתב העתירה לבית הדין, טענו הארגונים הכלכליים כי השבתת המגזר הציבורי עלולה להסב נזק בלתי הפיך למשק הישראלי.

הסיבה לשביתה היא המחלוקת בין ההסתדרות לאוצר בנוגע לתוספת השכר שתינתן ל-700 אלף עובדי המגזר הציבורי. ההסתדרות טוענת, כי מאז שנת 2001 לא נחתם במגזר הציבורי הסכם עבודה קיבוצי חדש הכולל העלאה של שכר העובדים - בניגוד למגזר העסקי, בו עלה השכר הממוצע. ההסתדרות דרשה העלאה של 10% בשכר, ואילו האוצר הציע 0.2%, ותיקון "עוולות מקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully